Optimist6 Skrevet 25. august 2010 #21 Skrevet 25. august 2010 (endret) Jeg synes det meste er bra... men takler ikke pedofili vitser, vitser om funksjonshemmede og krig relaterte vitser.... men Humor minsker stress og forlenger livet i følge forskning Innlegget er endret iht KGs regler. ninuska_, mod Endret 26. august 2010 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #22 Skrevet 25. august 2010 Fant denne pedo-vitsen: (Du må google navnet på Beckham-ungene for å skjønne den) Victoria Beckham has announced she had an affair with Micheal Jackson, Jackos lawyer said its all lies as he was in Brooklyn at the time Hvor syk må jeg være for å like den?
Wonders Skrevet 25. august 2010 #23 Skrevet 25. august 2010 (endret) synes det ikke er morsomt når man spøker meg dødlig overvekthet. Så en stand-up fra en kanadier som selv var det, men jeg synes ik det var så festlig. Endret 25. august 2010 av Wonders
Mann 42 Skrevet 25. august 2010 #24 Skrevet 25. august 2010 Typisk nach vits som ikke er OK - Hei pappa, kan jeg få låne bilen? - Øøøh.... OK, hvis du suger meg først. - uhmmmm.. javel da. * går ned på kne og begynner å suge. - Å fy faen pappa, kukken din smaker skikkelig dritt. - Ja, broren din var her for en time sida, og skulle låne motorsykkelen. Annen vits som ikke er OK - Kjære doktor, det må da være noe mer du kan gjøre for kreftsykdommen min? - Uhmmmmmm... Ja, du kan prøve å kjøpe matjord, og så legge en neve jord på brystet når du legger deg. - Hæh? Blir jeg kvitt kreften av det? - Nei, men kanskje du venner deg til det. Enda en vits som ikke er OK Hvordan får du ei dame til å hyle 2 ganger etter hverandre? - Først så knuller du henne hardt i ræva. - Så tørker du av kukken på gardinene hennes. Hva i all verden er det for feil på disse vitsene, da? Bortsett fra at de ikke var morsomme, altså?
Gjest imli Skrevet 25. august 2010 #25 Skrevet 25. august 2010 Sånn reint bortsett frå mishandling av mennesker eller dyr, så kan alt spøkas med, men ikkje til ein kvar tid. Kjem an på kven ein er saman med.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #26 Skrevet 25. august 2010 Hvis man synes alt kan spøkes med så forsvarer man jo mobbing. Spøke med andres utseende? Andres diagnoser og problemer? Da er man ikke mye til venn ihvertfall.
Gjest Raindrops Skrevet 25. august 2010 #27 Skrevet 25. august 2010 Selv om jeg kan le av en vits som omhandler barn med downs-syndrom, vil ikke det si at jeg kommer til å peke å le på den neste jeg ser i det virkelige liv. Eller annet eksempel: Jeg har venner som er overvektige, men det hindrer meg ikke i å le av vitser om tykke folk. Selvfølgelig lar jeg være med å fortelle slike vitser når det går utover folk som er der, og jeg ler heller ikke av vennene mine inni meg fordi de er overvektige. Å le av vitser har ingenting med mobbing å gjøre, alle vitser passer ikke til alle situasjoner og man ser jo an publikumet sitt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #28 Skrevet 25. august 2010 Hva man synes er morsomt, er jo høyst subjektivt, og kommer litt an på hva slags preferanser man har. F.eks vil en som ble utsatt for incest i barndommen neppe synes en incestvits er morsom. På samme måte vil ikke en kreftvits falle i smak hos en som har eller har hatt kreft. Forståelig nok. Men det går egentlig ikke an å vurdere hva som er morsomt, og hva som ikke er det, i og med at folk er veldig forskjellige. Men alt til sin tid, og det gjelder å ta i bruk sine sosiale antenner før man slenger ut en på kanten vits. Noen felles sosiale normer har vi jo.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #29 Skrevet 26. august 2010 Jeg tenker at folk som vitser om alt og alle har et skremmende menneskesyn.
livesen Skrevet 26. august 2010 #30 Skrevet 26. august 2010 Jeg tenker at folk som vitser om alt og alle har et skremmende menneskesyn. Eller en natur som gjør at en faktisk finner et snev av humor i de fleste situasjoner
Mann 42 Skrevet 26. august 2010 #31 Skrevet 26. august 2010 (endret) Freuds take på humor var at den tjente til å hjelpe oss å takle de ubehagelige sidene ved tilværelsen. Sånn sett er det vel nettopp de negative og vanskelige tingene som har potensiale for å spøkes med. Noen som husker Wenche Myhres "vi lever"? Og den satiriske alternative teksten? "Jeg har AIDS og gonnorè, herpes èn og to og tre, men lever!" Husker bare den første linja, dessverre. Anyway: alt kan spøkes med, men alle kan ikke vitse med alt. HIV-positive hadde en støttegruppe som de kalte for "hiv etter pusten", og det var ganske vittig formulert. Men jeg tror ikke det hadde funket så bra om noen andre hadde forsøkt seg på noe lignende. En komiker som jeg ikke kommer på navnet til akkurat nå (siddis, stort hår, involvert med "Den store, stygge fotballboka") fikk brystkreftopererte kvinner til å le seg skakk med en standup der han bl.a sa at de egentlig var ganske heldige som kunne velge selv hvor store pupper de ville ha. Veldig praktisk når man går på sjekkern en Lørdagskveld. Endret 26. august 2010 av Mann 42
Lise_ Skrevet 26. august 2010 #32 Skrevet 26. august 2010 Typisk nach vits som ikke er OK - Hei pappa, kan jeg få låne bilen? - Øøøh.... OK, hvis du suger meg først. - uhmmmm.. javel da. * går ned på kne og begynner å suge. - Å fy faen pappa, kukken din smaker skikkelig dritt. - Ja, broren din var her for en time sida, og skulle låne motorsykkelen. Annen vits som ikke er OK - Kjære doktor, det må da være noe mer du kan gjøre for kreftsykdommen min? - Uhmmmmmm... Ja, du kan prøve å kjøpe matjord, og så legge en neve jord på brystet når du legger deg. - Hæh? Blir jeg kvitt kreften av det? - Nei, men kanskje du venner deg til det. Enda en vits som ikke er OK Hvordan får du ei dame til å hyle 2 ganger etter hverandre? - Først så knuller du henne hardt i ræva. - Så tørker du av kukken på gardinene hennes. Den siste vitsen der var jo faktisk litt morsom
cilipili Skrevet 26. august 2010 #33 Skrevet 26. august 2010 En komiker som jeg ikke kommer på navnet til akkurat nå (siddis, stort hår, involvert med "Den store, stygge fotballboka") fikk brystkreftopererte kvinner til å le seg skakk med en standup der han bl.a sa at de egentlig var ganske heldige som kunne velge selv hvor store pupper de ville ha. Veldig praktisk når man går på sjekkern en Lørdagskveld. Per Inge Torkelsen
Mann 42 Skrevet 26. august 2010 #34 Skrevet 26. august 2010 Per Inge Torkelsen Just det. Torkelsen. Fikk akutt jernteppe for navnet hans. Takker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå