AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Hva slags vitser eller spøker synes du ikke er greit å komme med? Eller synes du alt kan spøkes med, selv grusomme ting?
Gjest Raindrops Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Jeg synes alt kan spøkes med, og ler av det meste. Mange er nok sterkt uenig med meg, men en god latter forlenger livet, og jeg ler mye.
Trampe Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg ler også mye, men jeg synes ikke alt kan spøkes med. Jeg ser absolutt ingen humor i døde babyer - da det var på mote for ei stund siden. Fullstendig makabert, og ikke moro i det hele tatt.
Emma June Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Jeg syns alt kan spøkes med.. men noen ting er for internt til å dele med andre, man skal også tenke om hvem man spøker med og hvor man spøker..
cilipili Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Jeg ler også mye, men jeg synes ikke alt kan spøkes med. Jeg ser absolutt ingen humor i døde babyer - da det var på mote for ei stund siden. Fullstendig makabert, og ikke moro i det hele tatt. Den ser ikke jeg heller humoren i. Ellers ler jeg av stort sett alt annet. Jeg synes egentlig at det meste kan spøkes med. Så lenge man er i selskap med mennesker som forstår ironi selvfølgelig
Spiralis Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Alt kan spøkes med, men det avhenger av hvordan man spøker med temaet og hvem som gjør det.
livesen Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Jeg spøker med det meste , også meg selv . Galgenhumor er en bra ting synes jeg , latter gjennom tårer er en god følelse .
Trampe Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Jeg kan også sette pris på galgenhumor i mange situasjoner, en latter kan hjelpe på tunge stunder. Men å sitte på et vorspiel og dra død-baby-vitser?!?! Mulig jeg er rar, men jeg blir nesten dårlig jeg.
Most Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Det meste kan være morsomt i riktig setting. Tjukk, tynn, svart, hvit, død, levende, blind, rullestolbruker. Men vitser om mishandling av barn og dyr syns jeg er å dra det for langt. Noe de fleste skjønner seg på også heldigvis.
Rakel Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Sjeldent jeg har reagert så sterkt som da jeg nylig leste følgende facebook oppdatering: "En våt pakkis stinker verre enn en våt hund. Hold dere innendørs" Det var på min manns konto som jeg hadde "sneket" meg inn, så jeg kunne ikke rapportere eller melde. (mannen min har gitt meg tillatelse å gå inn og se når han var på reise) Jeg hadde så lyst å skrive "du stinker noe jævlig, neppe tørr bak ørene" eller noe i den duren. Dette er den jævligste "vitsen" jeg har sett. Holdt på å spy av denne vemmelige mannen!!!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #11 Skrevet 24. august 2010 For noen kan skikkelig makaber humor være terapi. Folk som har overlevd konsentrasjonsleire, opplevd seksuelle overgrep, eller som snart skal dø av kreft bruker noen ganger humor til å avreagere. Dette foregår imidlertid som regel i fortrolighet, eller blandt likesinnede. Det er selvfølgelig både forståelig og greit. Jeg ville imidlertid bli både paff og sinna dersom noen skulle finne på å slå en vits om seksuelt misbruk av barn (eller andre) - bare for å provosere, eller høste (en helt sikker anstrengt) latter på nachspiel. Enkelte ting er for alvorlig til at en som utenforstående har rett til å vitse om/ufarliggjøre det. Mvh. Frøken O.
Sasha Sasha Skrevet 24. august 2010 #12 Skrevet 24. august 2010 Hva slags vitser eller spøker synes du ikke er greit å komme med? Eller synes du alt kan spøkes med, selv grusomme ting? Alt kan spøkes med kommer mer ann på hvor jeg er og hvem jeg er med.
Transmogrifier Skrevet 24. august 2010 #13 Skrevet 24. august 2010 Typisk nach vits som ikke er OK - Hei pappa, kan jeg få låne bilen? - Øøøh.... OK, hvis du suger meg først. - uhmmmm.. javel da. * går ned på kne og begynner å suge. - Å fy faen pappa, kukken din smaker skikkelig dritt. - Ja, broren din var her for en time sida, og skulle låne motorsykkelen. Annen vits som ikke er OK - Kjære doktor, det må da være noe mer du kan gjøre for kreftsykdommen min? - Uhmmmmmm... Ja, du kan prøve å kjøpe matjord, og så legge en neve jord på brystet når du legger deg. - Hæh? Blir jeg kvitt kreften av det? - Nei, men kanskje du venner deg til det. Enda en vits som ikke er OK Hvordan får du ei dame til å hyle 2 ganger etter hverandre? - Først så knuller du henne hardt i ræva. - Så tørker du av kukken på gardinene hennes.
Sasha Sasha Skrevet 24. august 2010 #14 Skrevet 24. august 2010 Annen vits som ikke er OK - Kjære doktor, det må da være noe mer du kan gjøre for kreftsykdommen min? - Uhmmmmmm... Ja, du kan prøve å kjøpe matjord, og så legge en neve jord på brystet når du legger deg. - Hæh? Blir jeg kvitt kreften av det? - Nei, men kanskje du venner deg til det. Jeg mener enda det samme som over. Dette er ikke min humor men det er OK for meg at andre som synes det er morsomt og ikke støter noen forteller slike vitser til hverandre. Hadde de fortalt vitsen til meg hadde jeg bare svart at det ikke var min humor. Den som sto nedenfor syntes jeg faktisk var et hakk morsom jeg da. Men den er jo selvsagt upassende i de aller fleste sosiale settinger. Har vært i sammenkomster der noen klaget til meg over at folk fortalte forferdlige holocaust, insest vitser. Dette var høyst upassende og flere ble selvsagt også støtt av disse. Det er på ingen måte OK at noen får prakket på seg slike vitser. Vi bestemte at det absolutt ikke var lov og fortelle slike vitser der. Senere fikk jeg vite at det var en person der som hadde opplevd incest. En burde virkelig tenke før en forteller slike vitser.
Gjest Huffsa Skrevet 24. august 2010 #15 Skrevet 24. august 2010 (endret) Jeg mener at alt kan spøkes med, sålenge de som hører vitsen forstår at det faktisk er en vits, og at det ikke er særiøst. Alt fra døde babyer og homofile til funksjonshemmede er morsomt, så lenge vitsen er god. Men såklart, vet du at en person nettopp har mistet et barn, passer det seg ikke med død-baby vits. Da kan man spare den vitsen til noen med et levende barn. Endret 24. august 2010 av Huffsa
K.A. Skrevet 24. august 2010 #16 Skrevet 24. august 2010 Jeg slenger meg med i gjengen som sier at all humor er ok, avhengig av publikum og setting.
The Kitten Skrevet 24. august 2010 #17 Skrevet 24. august 2010 For min del kan man godt spøke med alt, men det er ikke alt jeg synes er morsomt.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #18 Skrevet 24. august 2010 Jeg syns sånne pedofile vitser er smakløst. Det er rett og slett kvalmt og jeg lurer litt på folk som forteller sånne vitser og syns det er morsomt
Gjest Awsome Skrevet 25. august 2010 #19 Skrevet 25. august 2010 Eg mener man kan spøke med det meste, men det er jo enkelte emner man bør holde seg unna (døde barn som noen nevnte, dyremishandling, voldtekt, pedofili, etc).
Annie19 Skrevet 25. august 2010 #20 Skrevet 25. august 2010 Ser humoren i det meste, men vitsar om psykisk utviklingshemma personar klarar eg berre ikkje. Synst synd på personar som faktisk finn slikt morosamt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå