AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Var en svipptur innom universitetet i dag, og møtte en i klassen (kjenner ikke klassen min veldig godt). Hun inviterte meg på fest i morgen. Nå leste jeg akkurat månedens cosmopolitan, og der stod det i horoskopet mitt at jeg blir invitert til gjenforening (haloo, med klassefolk etter sommerferien) rundt den 25 (haloo, det er 25 i morgen). Der skal min gamle flamme være (har ingen gammel flamme da, som jeg kan huske), og han skal visst bli sjarmert av "du ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder". Hva om dette stemmer? Skal jeg gå på festen?? Hadde ikke tenkt meg ut i morgen (ikke noe å ha på meg, lagt på meg litt i ferien, lite penger..), men hva om jeg går glipp av min store kjærlighet? Kan horoskop stemme??
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Tviler på at de stemmer for alle personer som er født i det aktuelle stjernetegnet...men det kan være gøy å lese som underholdning!
Wiggins Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Horoskop i ukeblader er som regel veldig runde i kantene, for at de skal passe sånn brukbart til ganske mange. Horoskop er og blir bare underholdning og overtro på linje med religion og enlgeskoler.
Gjest Cipheria Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 (endret) Egentlig er horoskopet feil. Det er slik at man er stjernetegnet solen står opp i når men er født. Er man født i januar står solen opp i steinbukken. Eller, det er det den gjorde for 2000 år siden da de fant på horoskopet. I dag står januarsolen opp i vannmannen. Dvs at alle stjernetegnene er blir dyttet fram med en. Om 2000 år vil de bli dyttet med enda en. Dette er det ingen astrologer som tar i betraktning, de baserer seg fortsatt på det gamle systemet, Så selv om det skulle vært sannhet i horoskopet, ville det allikevel vært galt fordi de tar feil utgangspunkt. Horoskop er ganske generelle og vage greier. Og man ser som regel bedre det som stemmer enn det som ikke gjør det. Det er overtro på samme måte som å tro på ulykke ved knuste speil og gamle stiger. Endret 24. august 2010 av Cipheria
Steinar40 Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Svaret på spørsmålet om horoskop kan stemme = NEI.
Venetar Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 (endret) Strengt tatt så kan horoskop stemme. Men det er fremdeles juks. Hvordan f.eks Jupiter eller whatever oppfører seg i forhold til jorden denne dagen eller uken, har absolutt ingenting med om du skal på fest i morgen eller ikke. Horoskop er tull, det er skrevet slik at det skal kunne passe til så mange folk som mulig. Tror du ikke det er ganske mange som skal på gjenforening i disse tider? Sjekk ut dette lille 8 minutters klippet forresten fra mesterillusjonisten/mentalisten Derren Brown: Endret 24. august 2010 av Venetar
Nuith Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Selvfølgelig kan horoskop stemme. Det er tross alt normalt veldig vage, man kan tolke VELDIG mye inn i dem, så dersom man legger godviljen til så vil nok minst 10% av horoskopene du leser - uavhengig om du leser dem for ditt eget stjernetegn eller for et tilfeldig stjernetegn - stemme sånn passelig godt for deg. Et par eksempler fra dagens avis som jeg har foran meg (jeg er vekt): Steinbukken - i dag blir en flott dag for deg økonomisk, du får et jobbtilbud eller gjør et skikkelig kupp! Med godvilje kan jeg gjerne tolke dette til å passe min virkelighet: jeg skal tross alt kjøpe ny vaskemaskin idag, og den er på salg, så det er jo et "skikkelig kupp". Vannmannen - denne dagen står i romantikkens tegn! Ikke la sjansen gå fra deg, i dag er mulighetene store for å møte drømmemannen eller -kvinnen! Vel, jeg møter drømmemannen hver dag når jeg står opp, så dette passer jo utmerket på meg det også! Jomfruen - helsen er litt skral for tiden, kanskje på tide å bruke litt tid på å ta vare på deg selv? Joda, jeg hadde litt vondt i ryggen da jeg våknet, og jeg burde vært hos tannlegen snart... Og sånn fortsetter det... Så dra på festen du, du har jo ingenting å tape, og sjansene for at horoskopet skal finne på å stemme er atskillig høyere enn for å vinne i lotto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå