AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Jeg kjøpte meg en ny koffert og dum som jeg var trodde jeg det var standard mål på disse cabin koffertene. Min er 51*33*24, og ryan airs grenser er 55*40*20. Nå vet jeg altså ikke om jeg skal ta sjansen på å bruke den eller heller ta en upraktisk bag. Kofferten min er jo ikke større, bare litt annen fasong. Jeg skal forresten fly fra torp. Noen som har erfaring med ryan air, torp og håndbagasje?
englove Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Jeg dro fra Torp til London i oktober i fjor med bare håndbagasje. De skjekket ikke målene. Så ikke på kofferten engang. Ikke ble den veid heller. Den ble veid på vei tilbake da, men heller ikke da ble den målt. Tror ikke at 3 cm vil ha noen som helst innvirkning
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg flyr minst 4 ganger i måneden og aldri i livet har hverken Norwegian, Ryanair, SAS, Finnair og blabla målt eller veid handbagasjen min på vei ut av Norge. På vei til Norge har de veid den fra London, Warszawa, og Stockholm feks, men aldri målt. Og jeg har hele veien opplevd at folk tar med seg handbagasje diger som knuser alle påbudte mål, så dine 3-4 cm går glatt gjennom.
Leanne Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Reiste med ryanair i sommer, da veide de håndbagasjen og jeg måtte sette den i en sak som testet om den var passe stor. Vanskelig å forklare, men hvis den var for stor måtte man betale et gebyr. Så noen ble stoppet, men den kofferten var veldig for stor.. Vet ikke hvor nøye de er. Dette var på Rygge.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Da tar jeg sjansen, og om den må gjennom en sånn greie så få jeg heller bare presse den sammen så det går inn. Synes det blir for dumt hvis de skal nekte folk å ha med standard produserte cabin kofferter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå