AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Jeg ryddet litt i papirene mine, og fant et uåpnet brev. Har sikkert ikke åpnet det fordi jeg har trodd det har vært brev fra banken om renteendring. Så viste det seg å være en utbetalingsanvisning som gikk ut på dato for litt over 1 mnd siden Det var jo ikke snakk om så mye, men kjedelig å "kaste" noen hundrelapper. Kan jeg kontakte de som skylder meg disse pengene og få en ny utbetalingsanvisning? Eller er det kjørt så lenge jeg ikke har hentet dem innen fristen?
Gjest Spinell Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Kontakt de som skylder deg pengene. Som regel er det ikke noe problem å få en ny anvisning
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 da jeg jobba i post i butikk så gikk det ikke an å betale ut de som var gått ut på dato, da må du i såfall kontakte banken/avsenderen, og be om en ny.
Frk. Fie Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Jeg har like mye oversikt i papirene, fikk ny utbetalingsanvisning da jeg skrev brev med forklaring og la ved den gamle:)
Gjest Spinell Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 da jeg jobba i post i butikk så gikk det ikke an å betale ut de som var gått ut på dato, da må du i såfall kontakte banken/avsenderen, og be om en ny. En må kontakte avsenderen, ikke banken. Snakker av erfaring, for jeg gikk nylig i banken med en som var gått ut på dato, og fikk beskjed om å kontakte avsenderen. Heller ikke bankene har muligheter til å gjøre utbetaling når datoen er overskredet. Det var ikke noe problem å få en ny anvisning fra avsender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå