Gå til innhold

Masekjærringer, føler du deg truffet ?

Anbefalte innlegg

Gjest Hmmmmmmm
Skrevet

Andre enn meg som har fått høre at en som kvinne maser for mye på gubben og og og ?

Så på et program her om dagen, hvor de sa noe ganske så interessant.

For at en person skal være seg tjent tittelen "maser" må de ha vært nødt til å gjenta seg selv gang på gang på gang...

Og hvorfor ? Jo fordi den personen man "maste" til ikke hører etter eller følger opp.

Det er jo sååå mange menn der ute som syter og klager over at dama maser om de samme tingene hele tiden, ja hvorfor ? Fordi det bare ikke skjer noe ?! Tenkt over det ? At for hver gang dere nikker og sier ja ja ja, for så å faktisk ikke gjøre noe med, eller følge det dere faktisk sier ja til, så sørger dere i bunn og grunn for at kona, dama eller omså typen, skal mase ENDA MER !

Det er det dere ber om når dere svarer ja og faktisk egentlig driter i det !

Well, isn't it ironic ? Yes it is !!!! A little tooooo ironic ? And yeah it really is...

Over og ut !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke skrive alt så mange ganger. Vi skjønte det første gangen. :filer:

Skrevet

Tja. Det finnes vel andre og mer nyanserte svar på dette spørsmålet. Hva er høna og hva er egget her....? En som stadig blir utsatt for masing lukker etterhvert ørene, og en som ikke blir hørt maser mer og mer. Og hva mases det om?

Mye handler om kommunikasjon, måten man snakker til hverandre på og måten partneren oppfatter "budskapet" på. Det er ikke alltid slik at partneren oppfatter budskapet slik vi ønsker at det skal bli forstått. Klaging fra partneren kan lett forstås som at man ikke er bra nok og at den andre ønsker å forandre en selv.

Altså - bildet er nok mer sammensatt enn det TS fremstiller det som.

Skrevet

Jeg vil tro at noen ganger handler det om at man ikke anser de samme tingene som like viktig. Hvis noe ikke er viktig for meg tar det lenger tid før jeg gidder å gjøre det.

Skrevet

Jeg sendte x-en min til lege så han kunne få sjekket hørsel. Den var helt fin, så da hadde han ingen unnskyldning for ikke å høre etter, hehe.

Skrevet

Hvis en person hører deg, men fortsatt ikke gjør noe med det, så betyr det at han ikke er interessert, og da er du en masekjerring hvis du fortsetter å mase til tross for at han har hørt deg.

Skrevet

Jeg ble truffet av masekjerring. Masing og kjefting ga mistrivsel, og kjærlighetsavslutning med påfølgende skilsmisse.

Jeg hadde høyt blodtrykk. En uke etter jeg reiste fra henne var blodtrykket perfekt.

Skrevet

Hvis man har ordnet livet sitt slik at det er en som forteller hva den andre skal gjøre har man i utgangspunktet tapt. Vil du ha noe gjort, gjør det selv. Da slipper du mase og den andre slipper bli mast på. Er man så forskjellige i vilje og ønsker at man ikke kan organisere det slik, vel da burde man kanskje ikke leve sammen. Masing, kjefting, nagging etc er den sikreste veien å ødelegge kjærligheten.

Skrevet

Nei, jeg er ikke masekjerring. Men jeg har hørt slike. Stakkars tøffelen hun har, tenker jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...