Gå til innhold

Flytte til USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør jeg ha med herfra? Hva trenger jeg absolutt ikke?

Skal bo der et år, nordøst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wohoo! Skal du være utvekslingsstudent? Jeg var det i 07/08 å hadde det helt fantastisk!

Men skal du bo på internatskole? Hos vertsfamilie? I egen leilighet?

Jeg bodde hos vertsfamilie, så jeg trengte ikke å bekymre meg for mye egentlig. Hadde med meg klær, sko, bøker, noter, fløyta mi, og diverse småting som hårføner, rettetang, ADAPTER!!

Dessuten er det lurt å ta med litt kontanter.

Alt av klær, hygieneartikler, Cd'er og slikt er billigere i USA, så istedet for å ta med et lager av yndlingssjampoen din til USA, så sats på å kjøpe det der borte.

Filmer trenger du heller ikke å ta med deg med mindre du planlegger å se dem på PC'n, for USA er jo i en annen sone.

Skrevet (endret)

høres lurt ut, det meste er billigere der borte!

Endret av elvital
Skrevet

Okei, skal bo hos en vertsfamilie ja. Og ikke helt utvekslingsstudent, men nesten :) grugleder meg masse!

Har du noen tips til anything? "hvordan overleve i usa" eller noe slikt? :P

Skrevet

Pågangsmot! :)

Var selv der i ett år og tok vel ikke med så mye mer enn klær, kamera, pass og p-piller.

Nå har jo alle PC så det er litt annerledes enn da jeg var der og personlige laptops ikke hadde tatt helt av.

Pakk heller lite, så kan du kjøpe mer!

Skrevet

Pågangsmot! :)

Var selv der i ett år og tok vel ikke med så mye mer enn klær, kamera, pass og p-piller.

Nå har jo alle PC så det er litt annerledes enn da jeg var der og personlige laptops ikke hadde tatt helt av.

Pakk heller lite, så kan du kjøpe mer!

Tror jeg skal gå for den jeg :P

Skrevet

Litt nyskjerrig bare.. Hva skal du gjøre der borte? :) Skole?

Skrevet

Litt nyskjerrig bare.. Hva skal du gjøre der borte? :) Skole?

Loke bort livet mitt :P

Neida, skal jobbe som au pair (Som en slags dagmamma på en måte)

Skrevet

Loke bort livet mitt :P

Neida, skal jobbe som au pair (Som en slags dagmamma på en måte)

Så gøy! :D Nei, har faktisk sett på det selv! Skal du reise gjennom EF, eller noen annen organisasjon? :)

Skrevet

STS. Har lest om dem, og samarbeidsdpartnern dems, på nett(norsk og amerikanske sider) og de har vunnet sånn kåring for beste au pair frima flere år!

Var i kontakt med EF først, men fkk ikke noe godt inntrykk - de sa det var infomøte en dag, eks torsdag da, også sendte jeg en mail med spm om hvordan det funka, og hvor og når og sånn, men fikk ikke info før uka etter møtet hadde vært! så da droppa jeg dem.

Skrevet

Jeg har vært au-pair i USA! :)

Du trenger ikke ta med mye kosmetikk etc. Superbillig der. Klær og sko er også rimelig og utvalget er enormt! ;)

Skrevet

Jeg har vært au-pair i USA! :)

Du trenger ikke ta med mye kosmetikk etc. Superbillig der. Klær og sko er også rimelig og utvalget er enormt! ;)

Kan du fortelle litt om året ditt der, hvordan du syns det var og sånn? Hvor var du? Når? Hvilket firma reiste du gjennom? Ville du gjort det igjen/angrer du på valget?

:)

Skrevet

Jeg har akkurat flyttet til LA for å studere magasin journalistikk ved California State University Northridge. Jeg anbefaler på det sterkeste å ta et semester eller flere her. Skolen er veldig bra, den er billig og har bra lærere. Her er det sol og varme hele tiden. Sjekk bloggen min hvis du vil vite mer om hvordan det er å studere i LA: www.hollywoodfaktaogfiksjon.blogg.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...