fink Skrevet 24. august 2010 #1 Del Skrevet 24. august 2010 Noen her som har erfaring med å bruke marsjstøvler/militærstøvler som vintersko? Holdt du deg varm og tørr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 24. august 2010 #2 Del Skrevet 24. august 2010 Du kan sikkert holde varmen fint i marsjstøvler, men de er UFATTELIG glatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 24. august 2010 #3 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg holdt meg veldig varm og tørr med et par ullsokker i de impregnerte militærstøvlene mine. Gikk bare på trynet et par små ganger om dagen, jf. Honestys svar :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 24. august 2010 #4 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Æsj, dobbeltpost. Endret 24. august 2010 av Karmosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 24. august 2010 #5 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg er på jakt etter marsjstøvler etter at mine tok kvelden etter 15 års tjeneste. (trødde på glør og fikk smelta sålen) Jeg har med andre ord vert veldig godt fornøyd med å bruke de både vinter og sommer (til turer i marka). Personlig synes jeg ikke de er stort glattere enn andre vintersko jeg har hatt. Smøre med litt vaselig innimellom så holder de evig tett og så sååå praktisk å ha et par sko å ta frem hver vinter og slippe å kjøpe vintersko fordi jeg må. Hvis noe vet hvor jeg får tak i str 37 så skal jeg være evig takknemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 24. august 2010 #6 Del Skrevet 24. august 2010 Mannen min bruker marsjstøvler med raggsokker oppi hele vinteren. Det går så bra, så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 24. august 2010 #7 Del Skrevet 24. august 2010 Har ikke hatt spesielle problemer med glattheten til M/77 på snø sammenlignet med annet fottøy. Det hører med til historien at jeg gjerne har lavere marktrykk enn mange andre, med noen skikkelige pailabber på en slank kropp. Har god erfaring med M/77 til vinterbruk, men kommer til å prøve noe annet nå som jeg ikke lenger får dem gratis av jobben. Sulosi, du kan jo prøve topsecret.no? De har også diverse kopivarer til lav pris, hvis du er villig til å ta sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 24. august 2010 #8 Del Skrevet 24. august 2010 Takk Feuerstein Støvler er bestilt 1200,- for et par støvler som man har "evig" er det ikke noe å si på. Både meg og storebror har traska rundt på disse (han har hatt sine i 20 år) og mamma bare rister på hodet av oss, spesielt i den tiden jeg hadde miniskjørt og nettingstrømper til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 24. august 2010 #9 Del Skrevet 24. august 2010 spesielt i den tiden jeg hadde miniskjørt og nettingstrømper til . Vel, heisann! Hoderistingen synes jeg forøvrig hun kan spare til du begynner å kombinere støvlene med skinnbandolær over jordfarget skjorte, evt tilkjennegir politiske meninger via armbind :gjeiper: Feltstøvler er jo verdens beste fottøy, kan brukes både til hverdags og (med spitshine) til fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #10 Del Skrevet 24. august 2010 Takk Feuerstein Støvler er bestilt 1200,- for et par støvler som man har "evig" er det ikke noe å si på. Både meg og storebror har traska rundt på disse (han har hatt sine i 20 år) og mamma bare rister på hodet av oss, spesielt i den tiden jeg hadde miniskjørt og nettingstrømper til . Hvordan i all verden klarer han å få dem til å vare i 20 år? Mine holder knapt halvparten før sålen smuldrer opp. Men så går jeg med dem hver dag også, sommer som vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 24. august 2010 #11 Del Skrevet 24. august 2010 Brukte marsjstøvler i fjorvinter medtykke raggsokker inni. Veldig varme og gode, syns ikke de var spesielt glatte heller. Men de var vonde å gå inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 24. august 2010 #12 Del Skrevet 24. august 2010 Sist vinter så jeg mengder med disse lette tøyskoene (vet ikke hva de heter, for jeg er for gammel for hovedkundegruppen), de som kommer i en mengde farger (blant annet sjakkrutet) og disse må da være grusomme å gå med om vinteren. Marsjstøvler eller de lignende Dr.Martens er tross alt høyere og beregnet på mer allsidig bruk til tross for at sålen ikke kan være bra, som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss daisy Skrevet 24. august 2010 #13 Del Skrevet 24. august 2010 M77 er de beste vintersko, med et par ullsokker i er de gode og varme, og jeg synes ikke de er glatte i det hele tatt. I motsetning til Caterpillar skolettene mine, de er rene akebrett, og er ikke brukenes når det er småglatt ute. Vedlikehold med smøring og pussing må til for at de skal holde seg vanntette/varme å holde i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crow Skrevet 24. august 2010 #14 Del Skrevet 24. august 2010 Et lite tips til de som vil ha militærstøvler: Hold utkikk etter utsalg av overskuddsmateriell fra forsvaret. Jeg har kjøpt mine på et slikt utsalg (nye støvler), og betalte 550 kr mener jeg det var (kjøpte i fjor). De har av og til utsalg på nedlagte millitærleirer, og annonserer i aviser og langs veien. Har gjort noen virkelig gode kupp De har noe brukt, men mest nye varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 24. august 2010 #15 Del Skrevet 24. august 2010 Kanskje man kan prøve på Forsvarets materiellutsalg? http://www.fmu.no/display.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 24. august 2010 #16 Del Skrevet 24. august 2010 Vel, heisann! Hoderistingen synes jeg forøvrig hun kan spare til du begynner å kombinere støvlene med skinnbandolær over jordfarget skjorte, evt tilkjennegir politiske meninger via armbind :gjeiper: Feltstøvler er jo verdens beste fottøy, kan brukes både til hverdags og (med spitshine) til fest. og ingen fare, blir ikke noe skinnbandolær eller noe i den gata her i huset. Da tar jeg heller frem skjørt og strømper igjen (om noen holder en pistol mot tinninga) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fink Skrevet 24. august 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 24. august 2010 Takk for svar, alle sammen Har tenkt på det noen vintersesonger nå, og er så lei av å fryse på beina! Vet at de trenger en del vedlikehold i form av smurning, men det gjør meg egentlig ingenting. I fjor kjøpte jeg gore-tex vintersko, og de tar inn vann i sømmene som bare det, så de må impregneres hele tiden. Tenkte jeg skulle gi marsjstøvler en sjanse, siden jeg har inntrykk av at mange sverger til dem. Har også hørt at de er jævlige å gå inn, men at de bare blir bedre og bedre. Kom gjerne med flere innspill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 24. august 2010 #18 Del Skrevet 24. august 2010 og er så lei av å fryse på beina! I fjor kjøpte jeg gore-tex vintersko, og de tar inn vann i sømmene som bare det, så de må impregneres hele tiden. Jeg har ikke erfaring med marsjstøvler, men har brukt disse to år og de holder deg både tørr på beina og varm. Veldig varm Og de er vedlikeholdsfri. http://www.columbia.com/Women%27s-Bugaboot%E2%84%A2-Omni-Heat%C2%AE/BL1469,default,pd.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 24. august 2010 #19 Del Skrevet 24. august 2010 Har også hørt at de er jævlige å gå inn, men at de bare blir bedre og bedre. Jeg antar det fungerer greit for å illustrere hvor merkverdige føtter jeg faktisk har, men hos meg har marsjstøvler bare funket fra dag én, uten noe spesielt arbeid for å gå dem inn. Virker som alle andre har det vondt, hos meg var de riktignok litt stive, men på ingen måte vonde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. august 2010 #20 Del Skrevet 24. august 2010 Noen her som har erfaring med å bruke marsjstøvler/militærstøvler som vintersko? Holdt du deg varm og tørr? har da avtjent verneplikten Geniale sko, men kan kreve en del tilvenning før føttene er helt med på leken. Skikkelig vedlikehold er påkrevd for at de skal være tørre i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå