Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

A-vitaminsyren inngår ikke i noe kit :( Den må du bestille separat. Link. Det er ulike styrker :)

ok hvilken styrke skal jeg ta? Jeg er helt grønn på dette her? Hjelp meg :sjenert: By the way så er dere super snille som svarer meg og hjelper mye :rodmer: Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten yasi får jeg alt annet i kitet nu derm utenom a vitaminsyren?

Skrevet

Jeg skrev det med steg 3 som et eksempel og det med solkremen som et eksempel. Var bare en liten info så hun ikke kjøper noe hun feks ikke trenger...Jeg regner med at anonymbruker forstod det. Har hun pigmentflekker så bruker hun selvfølgelig steg 3 og.

Og det kostet ikke så mye mer for programmet der jeg kjøpte det som på nettet. Og siden jeg har vært gjennom det og ikke fikk så milde reaksjoner som enkelte får så anbefaler jeg en som kan følge opp.

Hva anonymbruker selv gjør er opp til henne selv. Men jeg må da ha lov å anbefale henne det jeg selv mener er en lur løsning. Det er nå over 1 år siden jeg begynte på programmet første gang. Vært gjennom 2 runder og vedlikehold.

Når et gjelder sminke så holdt jeg meg unna når jeg var på programmet. Huden er flassete og resultatet blir lite pent. Etterhvert vil rødheten og flassingen roe seg veldig ned på de fleste og da er det gjerne mulig å bruke sminke igjen.

Skal man noe kan man roe litt ned med syren (ta pause) og bruke godt med fukt og sminke seg den ene dagen man skal noe spesielt. Lurt å vite i god tid i forveien.

Men jo oftere man klarer å bruke syren, jo fortere tilvennes huden den. Men når det svir noe enormt og huden er knusktørr så kan du tjene på å la den hvile og tilføre fukt. Noen ganger kan fukten og svi noe enormt og da er huden meget sår og da kan det være lurt med en hvilenatt, eventuelt 2 om det er veldig ille. Dette ødelegger ikke programmet.

Kan være ok å planlegge litt før man begynner på det siden man lett kan se om som en flassete tomat. Jeg ble ekstrem rød, sår og flassete men det gikk bra siden jeg ikke brydde meg noe særlig. Spurte noen så svarte jeg ærlig.

:sjenert:

Skrevet (endret)

Forresten yasi får jeg alt annet i kitet nu derm utenom a vitaminsyren?

Ja, det gjør du. Syren er det eneste utenom. Og enormt dyr.....:sjenert:

Når det gjelder styrken så begynte jeg rett på 0,1%. Du får resulater med alle styrkene. Hva som er best for deg vet jeg ikke...

Endret av DesertRose
Skrevet

Jeg skrev det med steg 3 som et eksempel og det med solkremen som et eksempel. Var bare en liten info så hun ikke kjøper noe hun feks ikke trenger...Jeg regner med at anonymbruker forstod det. Har hun pigmentflekker så bruker hun selvfølgelig steg 3 og.

Og det kostet ikke så mye mer for programmet der jeg kjøpte det som på nettet. Og siden jeg har vært gjennom det og ikke fikk så milde reaksjoner som enkelte får så anbefaler jeg en som kan følge opp.

Hva anonymbruker selv gjør er opp til henne selv. Men jeg må da ha lov å anbefale henne det jeg selv mener er en lur løsning. Det er nå over 1 år siden jeg begynte på programmet første gang. Vært gjennom 2 runder og vedlikehold.

Når et gjelder sminke så holdt jeg meg unna når jeg var på programmet. Huden er flassete og resultatet blir lite pent. Etterhvert vil rødheten og flassingen roe seg veldig ned på de fleste og da er det gjerne mulig å bruke sminke igjen.

Skal man noe kan man roe litt ned med syren (ta pause) og bruke godt med fukt og sminke seg den ene dagen man skal noe spesielt. Lurt å vite i god tid i forveien.

Men jo oftere man klarer å bruke syren, jo fortere tilvennes huden den. Men når det svir noe enormt og huden er knusktørr så kan du tjene på å la den hvile og tilføre fukt. Noen ganger kan fukten og svi noe enormt og da er huden meget sår og da kan det være lurt med en hvilenatt, eventuelt 2 om det er veldig ille. Dette ødelegger ikke programmet.

Kan være ok å planlegge litt før man begynner på det siden man lett kan se om som en flassete tomat. Jeg ble ekstrem rød, sår og flassete men det gikk bra siden jeg ikke brydde meg noe særlig. Spurte noen så svarte jeg ærlig.

:sjenert:

Ojda tusen takk for svar desertrose. Jeg ser at dette ikke er noe vanlig kur, så jeg kommer nok til å besøke en medisinsk hudpleie klinikk koster sikkert litt mer, men verdt det og da vil jeg føle meg tryggere enn hvis jeg skal gjøre alt på egenhånd. Jeg tror jeg venter med kuren til høsten siden det nå snart er lysere og solen kommer frem. Jeg vil takke deg for masse bra informasjon og kjeme god hjelp:)

Skrevet

Bare hyggelig. :jepp:

Og et lite tips til er å se om de har et annet merke på syren. Den jeg brukte er en hvit stor tube og produsert av den norske eterfabrikk. Den gjør helt samme jobben som Obagi sin.

Skulle jeg opp i samme mengde i Obagi sin syre (altså 50g) hadde det kostet meg 1327.50 for samme mengde jeg betalte 420 for. Her kan det være mulighet å spare en god slump.

Prisen er regner ut ifra den sterkeste syren på 0,1%. Prisen på Obagi sin syre er regnet fra prisen Strawberry (netthandel) og prisen på den andre er det jeg betalte. :sjenert:

Skrevet

Da håper du/dere som lurte har fått svar på det du/dere trenger :)

Jeg fraråder på ingen måte konsultasjon, men jeg mener at det fint går an uten også. Er man helt grønn på dette med hudpleie, anbefales det oppfølging ja!

Og ja, man kan fint komme med anbefalinger og erfaringer - har ikke gjort annet enn det i denne tråden selv ;) Så ikke misforstå meg! :)

Rød og flassete har jeg også blitt i stor grad - det eneste jeg vil frem til, er at dette er helt normale symptomer. Uansett, jeg ønsker dere som vil begynne med dette lykke til :) Jeg vil også bare legge til at det ikke er noe farlig, så ikke la dere skremme. Jeg mener, en må lide litt for skjønnheten, og dersom resultatet blir slik som programmet lover mener jeg at disse symptomene er verdt alt strevet ;)

Ellers så har jo jeg tenkt til å skrive om prosesse underveis med bilder ol., både for min del og for de som har etterspurt dette :)

God helg :klemmer:

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg ta opp igjen denne tråden i håp om at kanskje noen holder på med Obagi nå! :-) Jeg startet for 2 uker siden. Jeg bruker Clenziderm kitet for normal/ tørr hud og a-vit 0,05 og blenderen fra NuDerm. Til nå har jeg flasset enormt mye på haka (omtrent sånne flak som detter av bare jeg beveger munnen) og er sånn "flassetørr" ellers rundt i ansiktet. Det går greitt, men mitt store problem er at det ser ut som herpessår blir trigget av disse produktene. Jeg hadde et lite ved nedre leppe forrige helg, jeg har en salve til dette- så det forsvant etter noen dager. Men i går fikk jeg et kjempestort på haka, fy... det SVIR!

Noen som har opplevd det samme? Prøvde å finne noe info på nettet, men fant ikke noe jeg ble klok på. Jeg bruker ikke de aktive produktene på såret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...