Gjest UsikkerNåJa Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Hei ! For å gjøre en historie som kunne vært lang og sutrete kort; Ble sammen med min vordende mann (gifter oss til våren) for snart 3 år siden. Da jeg ble sammen med han hadde han en venninne som han fortalte meg om. Deres "vennskap" startet med at de hadde sex 5-6 ganger og fant ut at de ikke var noe mer enn venner. Dvs. min kjære følte i allefall det og ville ikke bli sammen med henne. De hadde sex for 7 år siden da jeg møtte han, så de hadde vært venner en del år etter det. Etter dette hadde de sporadisk kontakt og litt mer kontakt rundt tiden jeg ble sammen med han. (for snart 3 år siden). Vel, da jeg ble sammen med han forteller han meg om denne jenta og sier at de nå har valgt å trappe ned "vennskapet" og hvor mye de treffes da han har fått seg dame og hun hadde en type. De skjønte at dette kanskje ikke var så passende for kjærestene, altså at de hadde så nær og god kontakt, så for å slippe stress lot de vennskapet roe ned betraktelig. Jeg har selv guttevenner så husker at jeg tenkte litt over det og syntes det var rart da .jeg overhodet ikke trapper ned mine vennskap. Heller hadde jeg ikke hatt sex med mine venner da... Når det er sagt ringer jeg mine venner og de ringer meg. Han hørte alltid samtalene når de foregikk og alt var åpent. Han møtte tom. mine to kompiser. Vel, jeg møtte aldri hans venninne. Hørte aldri en eneste samtale osv. Fikk kun med meg at hun sendte en del meldinger i starten. For å ramse opp et par jeg husker, så lød noen slik: "Hei, håper hun gjør det lykkelig (Navnet hans)....." "" (kom noen ganger bare en eneste smiley) Denne kom to uker etter jeg hadde møtt han, og de hadde sett hverandre for to uker siden: "Er så lenge siden jeg har sett deg, hvordan ser du ut nå? Kan du sende en mms?" "Hva gjør du en lørdagskveld da?" Dette er de jeg husker i farta, og til dere som mener de hadde sex i tiden før jeg møtte han, nei ! Jeg kjenner typen min såpass godt og vet at det ikke er tilfelle. For da hadde han fortalt meg det i starten. Han fortalte meg i grunn alt. Det jeg føler inni meg er at han også inni seg vet at hun kanskje ikke var helt over han... Vel jeg husker vi lå på sofaen da noen av disse sms'ene tikket inn, og jeg spurte han eller sa automatisk, jesus hun flørter jo med deg haha....mens jeg lo. Tenkte liksom ikke over det. "Nei hun flørter ikke, hun bare er sånn". Jaha ? Hvorfor vil hun da vite hvordan du ser ut etter to uker ? Herregud det der er jo åpenlyst flørt da..." Snakket ikke noe mer om det i grunn, men jeg beit meg jo litt merke i det da... Vel, det kunne tikke inn meldinger her og da, og til slutt leste jeg en husker jeg da vi var på ferie. Den kom inn, og jeg klarte ikke å dy meg.... måtte se hva hun nå skrev da... "Hei xxxx (navnet hans) Hadde en drøm i natt om at du ikke har det så bra...så vil bare sjekke om du faktisk har det bra.... Love xxxx navnet hennes". Jeg slettet den med en gang, for det første da jeg er en snok som åpnet meldingen og for det andre da jeg bare reagerte i farta med å slette da jeg hadde gjort noe galt i å åpne den. Vel....det er i mine øyne flørt ! En jente kjenner best andre jenter... Vel det kom også i sommer en melding inn hvor det stod: "Hei xxxxx er i hjembyen din ikveld og merker at det ikke er det samme å være her uten deg...". Den hadde han lest og ikke svart på. Vel, jeg vet at min type ikke kommer til å forlate meg for henne eller være utro eller eller. Ikke det dette handler om. ...men nå har hun jammen vært på facebooken hans og kommentert der inne også. Vil ikke skrive akkurat hva hun skrev her inne da jeg kjenner folk på KG, men det hun gjør er å regelrett på en måte hinte til at hun synes det virker som om han ikke har det så bra om dagen.... Flere personer har spurt meg om dette kvinnemennesket nå, av mine venner altså, pga. innlegget på fb og samtlige mener at det er flørt. Jeg har forsøkt å prate med sambo om det, men han blir irritert og mener at hun må bare gjøre det hun vil, for han gjør jo ikke noe med det, og i tillegg mener han at det IKKE er flørt. Hvilket jeg bare VET at det er.. Nå når min mor, samt tre venner har spurt meg om dette og kommer til meg og spør hvem dette er, ja da reagerer jeg. Det er ekkelt og jeg merker at jeg synes det driter meg litt ut, altså det er ubehagelig for meg. Spm. til dere er altså ikke er han utro, eller eller. Det er ikke problemet her, det jeg har et problem med er at han ikke tar saken "ned" og gjør noe med det. Så det jeg lurer på er om jeg burde ta det opp med han ? Kan det være bedre at han fjerner henne? (men det er jo også litt feil da, synes tom. jeg). Jeg vet ikke jeg, lurer vel egentlig bare på hva dere synes. For jeg har nå i tre år klart å ignorere dama, men når mine nære og kjære begynner å spørre hvem dette egentlig er osv. så er det ubehagelig. Det verste er vel at han ikke klarer å se at hun flørter, så han ser iiiiingenting galt i tingene hun skriver. "Det er bare hyggelig ment" Kyss meg bak...tenker jeg da hehe ! Vel, jeg håper på noen innspill, da jeg ikke orker å ta dette med han dersom dere mener det bare er å ignorere å drite i. Samtidig så merker jeg at jeg faktisk nå sliter med å la være, da dette begynner å bli ubehagelig for meg. Tenk at min nærmeste guttekompis kom og spurte. Når en MANN klarer å se at dette er flørt, ja da ER det flørt... Vi er forresten 28 (jeg) og 34 (han) år. Så det er ikke noe tenåringsopplegg heller.
Glynis Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Jeg hadde vært skikkelig direkte med dette vesenet, gjerne på veggen på facebook, siden hun selv har gjort dette offentlig. Jeg ville skrevet noe à la: 'Kan du ikke bare la ham være i fred? Hvis han vil ha deg kommer han til å gå fra meg, slapp av. Det er slik ting fungerer.'
Cata Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 (endret) Det blir litt vanskelig å gjøre noe med det når han selv ikke ser problemet. Du kunne jo kanskje foreslå at han kan begrense hennes tilgang til å skrive på veggen hans og begrunne det med at du synes det er slitsomt at dine andre venner begynner å stille spørsmål om saken. Forøvrig burde damen ha gangsyn nok til å bedrive selvsensur. ............ Edit: tillegg Støtter Glynis forslag i innlegget over mitt. Det var genialt. Endret 24. august 2010 av Cata
Havbris Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Jeg skjønner at dette kan utfordre deg - men på meg virker det som utfordringene først oppstår når andre mennesker har begynt å kommentere dette, eller spørre. Andre mennesker kjenner ikke deres historie og bakgrunn - de har derfor begrensede forutsetninger for å tolke utsagnene på sms og FB. Sms'ene som du refererer til virker på meg ganske uskyldige og jeg leser ikke mer ut av de enn en interesse for hvordan det går med ham. Spørsmålet du bør stille deg er kanskje: reagerer du på dette fordi andre reagerer og du synes det er ubehagelig - eller reagerer du fordi det utløser et stikk av sjalusi i deg selv? Jeg tror det er lurt å finne ut av det før du skaper noe dramatikk ut av dette. Lettere å snakke med ham når dette er klart for deg. Hva andre mennesker tenker og mener har du ikke kontroll over uansett.
Gjest UsikkerNåJa Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Hei dere, takk for svar. Jeg føler så klart et stikk sjalusi, det gjorde jeg også før dette på fb begynte å skje, men da jeg vet hva sjalusi er valgte jeg å bare la det ligge og ikke bry meg. Så sånnsett føler jeg at jeg har gjort det man burde. Derimot, når folk kommer til meg, og jeg ikke lengre er den eneste som ser det slik, da føler jeg at det begynner å bli ubehagelig. Vi har barn sammen, vi har våre foreldre på fb, og alle ser dette. Mamma spør meg hvem den jenta som stadig flørter på fb er. Det er så klart ekkelt, og hun driter meg litt ut når hun støtt hinter til at han ikke ser ut til å ha det bra. Hvor jeg forøvrig ikke aner hvor hun får ifra. Han har allerde fjernet wallen sin da han ikke er så hyppig fbmann. Han legger ut artikler om finans osv innimellom, og det er altså på disse linkene hun kommenterer. Hun får altså feks en link om økonomi, til å bli til at han ikke har det bra. Det har overhodet ingen sammenheng. Også tegn hun bruker, smileyes, punktummer også også også ;) ... Osv. Vel, jeg vet som sagt ikke helt hva jeg skal mene å tro, men det er ubehagelig. Han la ut som status noe om meg her for et par uker siden, det kommenterte hun ikke. Mot myyyye annet....og nesten alle kommenterte det da det var et kjempekompliment om meg. Jeg bare føler at det begynner å bli ekkelt for meg også, og vet at sjalusi er en dum ting, men som sagt, om det var sjalusi som tok tak i dette i meg, hadde jeg sagt noe for lengs, for hun har åpenlyst flørtet flere ganger i sms'er. Det er måten hun skriver på, smileys, prikker, hintinger og og og. Jeg er jo ikke en person som lar sjalusi styre meg. Synes det er litt vanskelig bare. Og da er det godt å ha dere her som kan hjelpe meg litt Så tusen takk for det !
Gjest No_glitter Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Hvis mannen din ikke legger noe i dette er det vel greit - men fortell ham hva du føler om det uansett. Det er jo hun som driter seg ut når hun kommer med sånne ting. Finnes nok av dem som legger seg etter den man ikke fikk - kanskje hun gir seg om du kommenterer etter henne noen ganger
Eternity Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Det viktigste her er vel hvordan han opptrer. Hun kan jo både si og gjøre hva hun vil, og det kan hende han har rett i at hun bare er slik. Så lenge han ikke trår over streken og ikke legger opp til noe med henne, så sitter vel du trygt i det. Stoler du på han, eller er du bare irritert over hvordan hun formulerer seg ?
Gjest UsikkerNåJa Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Hei igjen ! Ja jeg stoler 100% på han, vet at han ikke er interessert i henne, dette gikk faktisk litt mer på at jeg synes det er dårlig av henne å holde på sånn, dårlig av han å ikke ta saken "ned" og irriterende når andre begynner å legge merke til "flørtingen" hennes og stiller spm. Det er jo ubehagelig for meg og oss som par i det hele og det store. Vi har jo både foreldre og søsken på fb så da kan du jo tenke deg hvor ubehagelig det føles når de lurer på hvem i all verden som flørter med bror/sønn etc. Også er det ikke noe artig for meg nei, så mennesklig er jeg at jeg innrømmer det. Snakket med han om det nå, han ble irritert over at man i det hele tatt klarer å bry seg om noe så uvesentlig, men han kunne også forstå at det jo kunne være ekkelt for meg om jeg følte litt på det. Så først tenkte han å svare med "Takk jeg har aldri hatt det bedre", men så sa jeg til han at han faktisk bare skulle la helt være å svare henne. Og heller skrive noe fint om meg i statusen sin, slik at jeg kunne besvare han med noe fint tilbake. På den måten får hun 0 oppmerksomhet eller svar, og jeg får positiv oppmerksomhet ! Vinn vinn for meg Høres bra ut ?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Hei igjen ! Ja jeg stoler 100% på han, vet at han ikke er interessert i henne, dette gikk faktisk litt mer på at jeg synes det er dårlig av henne å holde på sånn, dårlig av han å ikke ta saken "ned" og irriterende når andre begynner å legge merke til "flørtingen" hennes og stiller spm. Det er jo ubehagelig for meg og oss som par i det hele og det store. Vi har jo både foreldre og søsken på fb så da kan du jo tenke deg hvor ubehagelig det føles når de lurer på hvem i all verden som flørter med bror/sønn etc. Også er det ikke noe artig for meg nei, så mennesklig er jeg at jeg innrømmer det. Snakket med han om det nå, han ble irritert over at man i det hele tatt klarer å bry seg om noe så uvesentlig, men han kunne også forstå at det jo kunne være ekkelt for meg om jeg følte litt på det. Så først tenkte han å svare med "Takk jeg har aldri hatt det bedre", men så sa jeg til han at han faktisk bare skulle la helt være å svare henne. Og heller skrive noe fint om meg i statusen sin, slik at jeg kunne besvare han med noe fint tilbake. På den måten får hun 0 oppmerksomhet eller svar, og jeg får positiv oppmerksomhet ! Vinn vinn for meg Høres bra ut ? Jeg forstår veldig at du reagerer på dette, selv om ikke er redd for at typen din skal finne på noe tull med henne. Mannen min hadde en slik eks som du har beskrevet her, og han ignorerte alle hennes meldinger. Hun ga seg aldri, og startet til slutt med å skrive meldinger til ham fra ungen sin tlf. Da måtte jeg be han svare, siden det ble skrevet fra "datteren" hennes. Til han til slutt fikk vite at det faktisk var eksen som selv sendte meldinger. Litt irritert skrev han at han ikke var intressert i kontakt, etter det har det faktisk blitt stille fra den kanten. Noen damer gir seg vel aldri, vil ha en liten bit uansett om det er ny dame i bildet.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. august 2010 #11 Skrevet 24. august 2010 (endret) Hev deg over det! Hvis du stoler på typen din (og det virker det som du gjør) så kan vel dama bare styre på. Du har ingenting å frykte så lenge typen din er ærlig med deg. Om moren din/andre venner spør hva i helvete hun driver med, kan du jo si "nei, hun er intressert i typen min, men hun har jo ikke sjangs, så haha, stakkars henne." så er det avklart. Jeg tror ikke det er noe smart å skrive noe stygt på veggen hennes osv, typen din kan fort ta seg nær av det han også. Spesielt siden dere har snakka om det mange ganger. Edit: ser nå at du og typen kom fram til en smart løsning! jeg støtter dere, med at hun ikke får respons på sine innlegg, men at han gir deg oppmerksomhet i stedenfor og at du også kan skrive pent tilbake til ham og dermed "vise din posisjon". Kjempebra! Endret 24. august 2010 av Kevlarsjäl
Lea=) Skrevet 24. august 2010 #12 Skrevet 24. august 2010 Du skriver at du stoler 100% på kjæresten din, og da syns jeg ikke du skal bry deg med det. Enig med innlegget over at du ikke bør skrive noe stygt til henne da dette kan virke ubehagelig for kjæresten din og gjøre han irritert. Som jeg ser det er det kun deg han er interessert i, noe han også viser på fb
Snipa Skrevet 25. august 2010 #13 Skrevet 25. august 2010 Han kan også endre innstillingene på fb slik at hun ikke kan skrive på veggen hans. Det burde være hint nok til henne.
Shinana Skrevet 25. august 2010 #14 Skrevet 25. august 2010 Hei, Er vel ikke noen faresignaler i det som har foregått, men jeg forstår godt at du reagerer på hennes gjentatte påstander om at han ikke har det bra. Hva rører seg egentlig oppe i hodet til denne dama? Hun burde ha såpass gangsyn at hun selv skjønner at slikt skriver man ikke! Ellers så synes jeg planen deres er kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå