AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #61 Skrevet 28. august 2010 Hva med de som ikke er spydig? Jeg vil tro, og håper også, at de som er spydige og slikt er i fåtall.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #62 Skrevet 28. august 2010 Er så enig her! opprettet denne tråden for en stund siden, og se på svaret jeg fikk! Jeg er verken overvektig eller tafatt, men det virker som om "anonymbruker" vet akkurat hvordan jeg er. Dessuten svarer ikke h*n på spørsmålet mitt, men er mer opptatt av å rakke ned på det jeg skrev. Jeg ble faktisk LEI MEG av å lese det, fordi jeg har prøvd flere ganger før.. Tenk om jeg var ei som virkelig SLET med vekta? Nå er det bare snakk om noen kg for meg. Man må virkelig tenke på at bak hvert emne, hvert nick er det et menneske med et liv, følelser. Hvis man blir så forbanna tøff fordi man ikke trenger å se folk i øynene når man svarer har man INGENTING på et forum å gjøre, basta! Jeg ser at det å poste anonymt er kjekt i emner om forhold, seksualitet o.l, men ikke i vanlige poster. Ikke for å være spydige! Til og med 10 år gamle barn vet at man skal oppføre seg som folk, så rart at voksne mennesker ikke kan det. Folk er forskjellige, men det var da ikke drittsleninging de svarene du fikk fra AB. Litt frekt ja, men ikke mer enn man dessverre må forvente seg på et forum. Jeg synes du er hårsår hvis du ble lei deg av de svarene. Ja, jeg poster alltid som AB, men jeg kan oppføre meg da, akkurat som mange andre som poster anonymt. Og det er like mye drittslening fra brukere med nick her også. Men det er bare å rapportere de svarene man synes er på kanten.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #63 Skrevet 28. august 2010 Og det er like mye drittslening fra brukere med nick her også. Helt enig. Faktisk så syns jeg mange av brukerene her faktisk er verre. Var jo et et medlem her som faktisk kalte alle anonyme brukere for et R-Høll.
ssgxd Skrevet 28. august 2010 #64 Skrevet 28. august 2010 Jeg synes du er hårsår hvis du ble lei deg av de svarene. Hårsår, tjah, kanskje det. Men jeg synes ikke man skal slenge ut slike ting når det ikke er relevant i det hele tatt og jeg som emne starter spurte faktisk om noe annet..
Tobbi Skrevet 28. august 2010 #65 Skrevet 28. august 2010 (endret) Er så enig her! opprettet denne tråden for en stund siden, og se på svaret jeg fikk! Jeg er verken overvektig eller tafatt, men det virker som om "anonymbruker" vet akkurat hvordan jeg er. Dessuten svarer ikke h*n på spørsmålet mitt, men er mer opptatt av å rakke ned på det jeg skrev. Jeg ble faktisk LEI MEG av å lese det, fordi jeg har prøvd flere ganger før.. Tenk om jeg var ei som virkelig SLET med vekta? Nå er det bare snakk om noen kg for meg. Man må virkelig tenke på at bak hvert emne, hvert nick er det et menneske med et liv, følelser. Hvis man blir så forbanna tøff fordi man ikke trenger å se folk i øynene når man svarer har man INGENTING på et forum å gjøre, basta! Jeg ser at det å poste anonymt er kjekt i emner om forhold, seksualitet o.l, men ikke i vanlige poster. Ikke for å være spydige! Til og med 10 år gamle barn vet at man skal oppføre seg som folk, så rart at voksne mennesker ikke kan det. Det er kjipt når man får sånne svar. Men er virkelig AB verre enn de med nick? Jeg synes det er nok av de med nick som også svarer frekt. For meg blir det ingen forskjell. Saken her er at en del brukere er frekke og ekle, det bør KG slå hardere ned på. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal trekke fram om det er AB eller noen med nick som skriver. Barn på 10 år vet at man skal oppføre seg som folk, men de gjør ikke alltid det likevel. På samme måte som voksne vet de skal oppføre seg som folk, og likevel oppfører seg dårlig iblant. Vi har nok mange unge brukere her inne, mentale fjortiser i alle aldre. Sånne forsurer diskusjonene. Synd det skal gå ut over dem som er seriøse men likevel ønsker å beholde 100% anonymitet i det åpne forumet. Personlig synes jeg det blir litt barnslige hersketeknikker når man skal insistere på å dra alle ABere under samme kam. Og jeg tviler ikke et øyeblikk på at enkelte av dem som kritiserer AB selv er blant drittslenger-ABerne, rett og slett for å kaste mer bensin på bålet. (Denne er ikke rettet mot deg, ssgxd) EDIT: Jeg kan ikke se at du fikk dritt slengt mot deg i den tråden...? Det var noen direkte svar i forhold til at noen mener at diett ikke er lurt, men ingen var vel ufine? Klart de kunne pakket budskapet inn i klemmer og lykkeønskninger, men det er langt fra å være direkte til å være en drittslenger. Endret 28. august 2010 av Tobbi
Tobbi Skrevet 28. august 2010 #66 Skrevet 28. august 2010 Hårsår, tjah, kanskje det. Men jeg synes ikke man skal slenge ut slike ting når det ikke er relevant i det hele tatt og jeg som emne starter spurte faktisk om noe annet.. Sånn er det på et nettforum. Det vil alltid være noen som synes det man spør om er unødvendig, dumt eller galt. Så får man svar man ikke hadde lyst på. Ikke noe nytt i det. Og jeg skjønner ikke hva det har å gjøre med AB eller nick?
Anjah Skrevet 28. august 2010 #67 Skrevet 28. august 2010 Tenkte jeg bare skulle komme med et lite eksempel på hva jeg mener er unødig bruk av AB-knappen: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=508455&pid=8349150&st=0&#entry8349150 Hvorfor i alle dager ser denne brukeren seg nødt til å skjule/verne nicket sitt? I mine øyne utgjør ikke innlegget stalker-fare eller sensitiv personinfo. Jeg forstår det ikke, altså...
bergans Skrevet 28. august 2010 #68 Skrevet 28. august 2010 (endret) Sånn er det på et nettforum. Det vil alltid være noen som synes det man spør om er unødvendig, dumt eller galt. Så får man svar man ikke hadde lyst på. Ikke noe nytt i det. Og jeg skjønner ikke hva det har å gjøre med AB eller nick? Ganske enkelt fordi man lett kan identifisere og blokkere enhver som man synes ikke er noe særlig. Tråder som vedkommende har startet kan du glatt hopep over, og modder kan umiddelbart se hvem det er som skaper krøll. Å gjenkjenne tusenvis av ABere på grunnlag av eh, vet ikke helt. Liker du ikek mine innlegg, eller synes at jeg går over streken, så er det en enkel sak å ta tak i det. Det blir for barnslig og tullete å si at fordi noens barn får plage katter, så er det ok at du gjør det også. Det betyr ikke at alle barn plager katter, men hvis du vet navnene på synderne så kan du i det minste gjøre noe med det. AB gjør meg mye mindre hvis det ikke var slik at de selv satt på sidelinja og forventet "goder" fra faste nick. Hvor mange ABere setter ikke stor pris på f.eks Havbris, Bianca28 eller Leifr sin innlegg? Og hvorfor er det da urimelig å gjengjelde det ved å yte litt tilbake? AB har så absolutt sin funksjon og rett, men hvorfor må hysteri og egoisme styre fornuften? Endret 28. august 2010 av bergans
Gjest Melina* Skrevet 28. august 2010 #69 Skrevet 28. august 2010 Jeg synes det er så unødvendig når noen starter emner av typen "Hva skal dere gjøre i dag?" og "Hva synes du om denne stua?", og tydeligvis må være superanonyme. Jeg skjønner at noen ikke ønsker å få alle slags knyttet til sin profil, men jeg synes det er misbruk når man benytter funksjonen i hytt og pine...
Cordelia Skrevet 28. august 2010 #70 Skrevet 28. august 2010 (endret) Jeg våger å påstå at en av grunnene til at KG er såpass aktivt og livat er at det (til en viss grad) er åpent for anonyme. En stor andel innlegg ville rett og slett ikke bli skrevet dersom alle skulle knyttes opp mot et brukernavn. Ja, det er en del usakligheter og skittkasting - som moderatorene nå har mulighet til å slå ned på. Personlig mener jeg at andelen fine, informative og tankevekkende innlegg skrevet av anonyme er så høy at den er verdt noen usakligheter. (Kvaliteten på egne skriblerier er irrelevant her. Jeg har ikke hatt et fast brukt nick på mange år, og kommer ikke til å starte nå). Hvorfor ønsker mange å være anonyme? Dette har vært debattert flere ganger. Det skal ikke mange innlegg til her inne før det samler seg mye informasjon om mennesket bak nicket. Ikke alle er komfortable med det. Selv om fargen på sofaen, hvor mye du betalte for huset, hva du skal ha til middag i dag og hvor lenge du har vært gift ikke er sensitivt hver for seg kan summen likevel gi et gjenkjennelig bilde. Hva så om folk finner ut at Lise Hansen er bruker XXXX på KG? Dersom jeg var Lise Hansen ville det definitivt legge en begrensning på hva slags tråder jeg svarte i, hva slags problemer jeg tok opp, altså en sterkere egensensur på hvilke meninger og informasjon jeg brakte for dagen. Selv om Lise Hansen ikke har noe problem med å stå for eksempelvis politiske meninger eller prinsipper i barneoppdragelsen når dette er naturlige tema, kan det føles veldig problematisk at sjefer, ex-kjærester eller familie kan få tilgang på all denne informasjonen i en stor pakke. På KG og andre diskusjonsfora fører man mange samtaler. Noen kunne man hatt med kunderådgiveren i banken, noen med en politisk motstander og atter andre med en venninne i barselsgruppa. Ingen i det virkelige liv, bortsett fra mannen min har oversikt over så vidt forskjellige fasetter ved min person og mitt liv. Da syns jeg ikke det er greit at folk som står meg fjernere har det heller. Og derfor er jeg anonym. Som anonym kan jeg være ærlig. Jeg slipper å sensurere og gjøre om på detaljer i en problemstilling til det ugjenkjennelige fordi jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Videre kan jeg delta i debatter om økonomi eller innredning uten at jeg må samordne og lage argumenter som "passer" med tråder jeg har deltatt i tidligere - og man slipper at meddebatanter leiter fram detaljer og meninger fra tilbakelagte (og gjerne irrelevante) debatter. Det blir rett og slett enklere å diskutere sak - og ikke person. Til sist: Dersom anonyme brukere er ufine - så rapporter dem! Det er deres fulle rett, akkurat som det er min fulle rett å være anonym så lenge muligheten er her. Mvh. Fru U Støtter den. Helt ærlig talt så skjønner jeg ikke hvorfor ABere skal rettferdigjøre ovenfor navngitte brukere at man bruker AB-knappen. Så lenge man ikke bruker det som unnskyldning til å trolle/spamme tråder, forfølge brukere eller være direkte ufin. Dette kan dessuten ofte Modene regulere hvis de vil. Og ja det er endel ABere som benytter dette desverre. Men det gjør søren meg plenty av faste brukere iblant. Men om jeg eller noen velger å bruke knappen har jeg/vi ikke noe ansvar ovenfor andre til å unngå og være anonyme. Vi er faktisk alle her frivillig på dette forumet. Om jeg velger å bruke AB-knappen på er tråd panduro, kajal hva det seg være, så er det faktisk min sak. Så kan dere velge om dere vil svare på det, så enkelt er det. Og stiller en spørsmål på dette forumet så vet de fleste som er vant til det at man får svar fra begge både faste og ABere. Endret 28. august 2010 av Cordelia
Cordelia Skrevet 28. august 2010 #71 Skrevet 28. august 2010 (endret) Dobbeltpost Endret 28. august 2010 av Cordelia
Gjest wild bird Skrevet 29. august 2010 #72 Skrevet 29. august 2010 Helt ok med AB, men det er ganske håpløst å skille dem fra hverandre i debatter. Det syns jeg er mest slitsomt med AB-funksjonen. Om folk kunne identifisere seg på en eller annen måte, hadde det blitt så mye mer ryddig. Selv har jeg ikke brukt AB-funksjonen en eneste gang her inne. Kan jeg ikke stå for det jeg skriver, så lar jeg heller være å skrive noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #73 Skrevet 29. august 2010 Jeg har ikke lest alle svarene, så dette er kanskje nevnt før. Men jeg svarer som anonym bruker når jeg skriver i en tråd som jeg ikke kommer til å følge så mye med på, for da havner ikke tråden under Mine innlegg. Slik som denne. Nå har jeg svart for meg selv, men er ikke så interessert i å se hva andre svarer. Så da blir det AB.
Stars Skrevet 29. august 2010 #74 Skrevet 29. august 2010 Er overrasket over hvor mange som bruker anonym-knappen i helt vanlige diskusjoner, jeg synes litt av poenget er å poste under nick på forum, blir altfor mange tullesvar når folk ikke tør å skrive under eget nick.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #75 Skrevet 29. august 2010 Det er ikke nicket man skal se på, det er innlegget. Skulle ønske de kunne åpne for gjest på generelt også så det ble litt mer liv her. Er ikke noe morsomt når det tar 24 timer før noen svarer og kategorier der siste svar er fra 1909 slik det er på mange andre forum.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå