livesen Skrevet 24. august 2010 #41 Skrevet 24. august 2010 Nei, det er ikke samme bruker som har skrevet innleggene over deg. Og har du tenkt over at din og dine likesinnedes oppførsel fører til at flere brukere velger å poste som anonym? Jeg ser ikke behovet for å poste f.eks matoppskrifter jeg er glad i, bilde av brudekjolen min eller kjæledyret mitt under brukernavnet mitt på et forum hvor enkelte faste brukere synes det er helt ok å "slenge med leppa" som du kaller det. Hvorfor anklager du meg for det ? jeg har da ikke slengt med leppa om matoppskrifter eller brudekjoler eller kjeledyr . Faste brukere er ikke en stor ansiktsløs masse .
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #42 Skrevet 24. august 2010 Du har en tone som gjør at jeg stadig oftere tyr til AnonymBruker-knappen, Livesen. Dette er ikke personangrep, bare en forklaring på hvorfor jeg ikke orker å ha en rekke innlegg knyttet til nicket mitt. Jeg poster en del med nicket mitt også, bare så det er sagt. Og jeg er heller ikke blant de siste AB som har skrevet i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #43 Skrevet 24. august 2010 Jeg husker da gjestene ble utestengt for noen siden. Det var ikke like mye aktivitet her i den perioden.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #44 Skrevet 24. august 2010 Hvorfor anklager du meg for det ? jeg har da ikke slengt med leppa om matoppskrifter eller brudekjoler eller kjeledyr . Faste brukere er ikke en stor ansiktsløs masse . Jeg anklager ikke deg for å ha slengt med leppa om kjole, oppskrift eller kjæledyr. Jeg påpeker at du oppfordrer til drittslenging på forumet på generell basis, og ettersom jeg ikke aner hvor du og dine likesinnede kmommer til å slenge dritt neste gang velger jeg å hovedsakelig poste som AnonymBruker. Jeg liker å holde litt avstand. Drittslenging gjør forumet til et utrivelig sted å være, og det er meg revnende likegyldig om det kommer fra en AB eller fra deg.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #45 Skrevet 24. august 2010 Hvorfor er dette en spørsmål som rettes til den enkelte bruker, egentlig? Folk poster anonymt av ulike grunner, fordi det er mulig. Så lenge det er mulig, vil mange fortsette med det. Er man ikke fornøyd, må kritikken gå til KG som har åpnet for muligheten.
livesen Skrevet 24. august 2010 #46 Skrevet 24. august 2010 Du har en tone som gjør at jeg stadig oftere tyr til AnonymBruker-knappen, Livesen. Dette er ikke personangrep, bare en forklaring på hvorfor jeg ikke orker å ha en rekke innlegg knyttet til nicket mitt. Jeg poster en del med nicket mitt også, bare så det er sagt. Og jeg er heller ikke blant de siste AB som har skrevet i denne tråden. Hva er de jeg gjør som får deg til å måtte bruke anonym knappen . Jeg diskuterer for det meste politikk . det er ikke så voldsom personlige saker . Jeg er sikkert innpå andre ting også , men kan virkelig ikke forstå hva jeg gjør som er så ille . Har du et eksempel ?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #47 Skrevet 24. august 2010 Jeg ser stadig folk klager over ab-ere. De er så frekke sier dem. På hvilken måte er de frekke? Hva gjør de, hva sier de? Er de frekke (ja, jeg vet noen faktisk er) eller er det "du" som er hårsår? Synes egentlig folk burde linke til innlegget og si hvilket nummer de er. For hva er å være frekk? Jeg synes å svare med "fordi" er litt frekt. Får en litt følelse av å være dum da, men det er kankje bare meg. Er jo sikkert det er frekt ment?
Illuminati Skrevet 24. august 2010 #48 Skrevet 24. august 2010 Ser ikke problemet. Hva gjør det om noen er uenig med meg? Jeg står for mine meninger uansett, er noen uenig og ønsker å være ufin, hva så? Det sier da mer om dem en meg?! Det er forståelig at man ikke legger bilder og annen sensitiv informasjon med brukernavn, men ikke i en vanlig debatt!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #49 Skrevet 24. august 2010 Jeg synes nå det er litt morsomt at det skal så lite til for å irritere andre. Er jo nesten nok å bare stikke hodet ut av vinduet så får du en person til å begynne å gråte. Synd ikke kg åpner for gjesteposting på generell debatt også. Hadde sikkert blitt mer aktivitet da slik det var i gode gamledager. Det var tider det.
Mann 42 Skrevet 25. august 2010 #50 Skrevet 25. august 2010 En vesentlig del av "anonym bruker"-innleggene er vel skrevet av de samme som før var "gjest". Og det syns jeg er helt greit.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #51 Skrevet 25. august 2010 Jeg synes det er bedre at folk fokuserer på innholdet i innleggene enn brukernavnet, spesielt når det er ting som engasjerer meg mye.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #52 Skrevet 25. august 2010 Jeg våger å påstå at en av grunnene til at KG er såpass aktivt og livat er at det (til en viss grad) er åpent for anonyme. En stor andel innlegg ville rett og slett ikke bli skrevet dersom alle skulle knyttes opp mot et brukernavn. Ja, det er en del usakligheter og skittkasting - som moderatorene nå har mulighet til å slå ned på. Personlig mener jeg at andelen fine, informative og tankevekkende innlegg skrevet av anonyme er så høy at den er verdt noen usakligheter. (Kvaliteten på egne skriblerier er irrelevant her. Jeg har ikke hatt et fast brukt nick på mange år, og kommer ikke til å starte nå). Hvorfor ønsker mange å være anonyme? Dette har vært debattert flere ganger. Det skal ikke mange innlegg til her inne før det samler seg mye informasjon om mennesket bak nicket. Ikke alle er komfortable med det. Selv om fargen på sofaen, hvor mye du betalte for huset, hva du skal ha til middag i dag og hvor lenge du har vært gift ikke er sensitivt hver for seg kan summen likevel gi et gjenkjennelig bilde. Hva så om folk finner ut at Lise Hansen er bruker XXXX på KG? Dersom jeg var Lise Hansen ville det definitivt legge en begrensning på hva slags tråder jeg svarte i, hva slags problemer jeg tok opp, altså en sterkere egensensur på hvilke meninger og informasjon jeg brakte for dagen. Selv om Lise Hansen ikke har noe problem med å stå for eksempelvis politiske meninger eller prinsipper i barneoppdragelsen når dette er naturlige tema, kan det føles veldig problematisk at sjefer, ex-kjærester eller familie kan få tilgang på all denne informasjonen i en stor pakke. På KG og andre diskusjonsfora fører man mange samtaler. Noen kunne man hatt med kunderådgiveren i banken, noen med en politisk motstander og atter andre med en venninne i barselsgruppa. Ingen i det virkelige liv, bortsett fra mannen min har oversikt over så vidt forskjellige fasetter ved min person og mitt liv. Da syns jeg ikke det er greit at folk som står meg fjernere har det heller. Og derfor er jeg anonym. Som anonym kan jeg være ærlig. Jeg slipper å sensurere og gjøre om på detaljer i en problemstilling til det ugjenkjennelige fordi jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Videre kan jeg delta i debatter om økonomi eller innredning uten at jeg må samordne og lage argumenter som "passer" med tråder jeg har deltatt i tidligere - og man slipper at meddebatanter leiter fram detaljer og meninger fra tilbakelagte (og gjerne irrelevante) debatter. Det blir rett og slett enklere å diskutere sak - og ikke person. Til sist: Dersom anonyme brukere er ufine - så rapporter dem! Det er deres fulle rett, akkurat som det er min fulle rett å være anonym så lenge muligheten er her. Mvh. Fru U
Gjest Elastica Skrevet 26. august 2010 #53 Skrevet 26. august 2010 Kjære fru U! Dette var desidert det klokeste innlegget jeg har lest i denne debatten. Er hundre prosent enig med deg. Derfor poster jeg også som AB innimellom. Takk!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #54 Skrevet 26. august 2010 Jeg poster ofte som anonym bruker etter å ha opplevd at alle mine tråder og svar ble kritisert. Som anonym opplever jeg respekt og blir ikke personlig forfulgt her inne mer. Jeg får til og med svar og positiv respons fra de som kritiserte meg tidligere. Det gjaldt uansett problemstilling. Selvsagt gjorde ikke alle her på kg det, men jeg er glad jeg kan poste som anonym. Jeg er ikke frekk og prøver å sette meg inn i den andres situasjon når jeg svarer. Jeg ville ikke vært her hvis ikke ab-funksjonen fantes.
Wind Skrevet 26. august 2010 #55 Skrevet 26. august 2010 (endret) Jeg våger å påstå at en av grunnene til at KG er såpass aktivt og livat er at det (til en viss grad) er åpent for anonyme. [....] Mvh. Fru U Du sa alt. Endret 26. august 2010 av Wind
Katana Skrevet 26. august 2010 #56 Skrevet 26. august 2010 Så lenge folk er saklige, blander jeg meg ikke inn i hvilke motiver noen har for å svare som AB. Poster stort sett under nick selv, men synes anonym bruker-funksjonen kan være grei å ha dersom jeg i et innlegg skulle gi informasjon om saker som gjør meg lett gjenkjennelig. Uansett, noen vil jo se hvem som poster selv om du gjør det som anonym bruker... Har for øvrig et ønske om at alle som poster som AB undertegner innlegget med et eller annet. Det kan være greit å kunne skille de enkelte fra hverandre i en debatt.
bergans Skrevet 27. august 2010 #57 Skrevet 27. august 2010 Det er null problem å ha to brukere; en anonym til sensitiv og personlig informasjon, og en annen hvor du faktisk tar det store steget og tør å skrive at forsøpling er dumt, H&M har salg og seterrømme ikke er verdens sunneste matvare. Evt bruk AB fornuftig. Jeg personlig ser en deterioasjon av visse underfora, nettopp fordi de nå styres av ABere over en lav sko. Resultatet er at de nickene om jeg setter pris på, som jeg synes har mye kunskap og erfaring å komme med, har trukket seg unna. Og jeg aner ikke hvor mange jeg har rapportert. Kvaliteten på foraene synker dermed, nettopp fordi man ikke har noen knagger å henge noen på. Lurer på hvordan KG blir hvis 90 % poster anonymt, noe som ikke er usannsynlig siden man kan bli gjenkjent ved å mene at riktig skotøy er viktig. Og bare så det er poengtert; ja, jeg bruker AB ved innlegg/starting av tråder som avslører meg, mitt og mine. Og selvsagt så er oppfattelsen av sensitiv info forskjellig fra person til person, men den paranoiaen enkelte besitter, og de tydeligvis ekstraordinære evner til å gjenkjenne 30 000 brukere ut fra om de handler på Rema, så er det et under at de tør å bruke en pc, ta bussen, kjøpe Dagbladet, i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #58 Skrevet 27. august 2010 Det trenger ikke dreie seg om å ikke ville bli identifisert IRL, men om å ikke ville bli stalket på selve forumet, noe flere av oss har opplevd. Og det er ingen grunn til å bli hverken ironisk eller moralistisk, som mange i denne tråden. Hvis det er et problem for forumet at de anonyme brukerne blir for dominerende, er det KG-ledelsen som må gjøre noe med det - ikke den enkelte bruker.
Tobbi Skrevet 27. august 2010 #59 Skrevet 27. august 2010 Jeg våger å påstå at en av grunnene til at KG er såpass aktivt og livat er at det (til en viss grad) er åpent for anonyme. En stor andel innlegg ville rett og slett ikke bli skrevet dersom alle skulle knyttes opp mot et brukernavn. Ja, det er en del usakligheter og skittkasting - som moderatorene nå har mulighet til å slå ned på. Personlig mener jeg at andelen fine, informative og tankevekkende innlegg skrevet av anonyme er så høy at den er verdt noen usakligheter. (Kvaliteten på egne skriblerier er irrelevant her. Jeg har ikke hatt et fast brukt nick på mange år, og kommer ikke til å starte nå). Hvorfor ønsker mange å være anonyme? Dette har vært debattert flere ganger. Det skal ikke mange innlegg til her inne før det samler seg mye informasjon om mennesket bak nicket. Ikke alle er komfortable med det. Selv om fargen på sofaen, hvor mye du betalte for huset, hva du skal ha til middag i dag og hvor lenge du har vært gift ikke er sensitivt hver for seg kan summen likevel gi et gjenkjennelig bilde. Hva så om folk finner ut at Lise Hansen er bruker XXXX på KG? Dersom jeg var Lise Hansen ville det definitivt legge en begrensning på hva slags tråder jeg svarte i, hva slags problemer jeg tok opp, altså en sterkere egensensur på hvilke meninger og informasjon jeg brakte for dagen. Selv om Lise Hansen ikke har noe problem med å stå for eksempelvis politiske meninger eller prinsipper i barneoppdragelsen når dette er naturlige tema, kan det føles veldig problematisk at sjefer, ex-kjærester eller familie kan få tilgang på all denne informasjonen i en stor pakke. På KG og andre diskusjonsfora fører man mange samtaler. Noen kunne man hatt med kunderådgiveren i banken, noen med en politisk motstander og atter andre med en venninne i barselsgruppa. Ingen i det virkelige liv, bortsett fra mannen min har oversikt over så vidt forskjellige fasetter ved min person og mitt liv. Da syns jeg ikke det er greit at folk som står meg fjernere har det heller. Og derfor er jeg anonym. Som anonym kan jeg være ærlig. Jeg slipper å sensurere og gjøre om på detaljer i en problemstilling til det ugjenkjennelige fordi jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Videre kan jeg delta i debatter om økonomi eller innredning uten at jeg må samordne og lage argumenter som "passer" med tråder jeg har deltatt i tidligere - og man slipper at meddebatanter leiter fram detaljer og meninger fra tilbakelagte (og gjerne irrelevante) debatter. Det blir rett og slett enklere å diskutere sak - og ikke person. Til sist: Dersom anonyme brukere er ufine - så rapporter dem! Det er deres fulle rett, akkurat som det er min fulle rett å være anonym så lenge muligheten er her. Mvh. Fru U Dette innlegget sier egentlig alt jeg tenker om denne debatten. Veldig bra, Fru U! Jeg skriver ofte som AB, og synes det er trist at så mange føler det er greit å slenge dritt om AB fordi noen ABere slenger dritt. Som flere andre her har påpekt: Brukere med nick slenger også dritt. Hvorfor er det mer greit? Bare fordi man kan kjenne vedkommende igjen i en annen diskusjon? Jeg forstår rett og slett ikke det behovet. Om jeg synes noen går over streken så rapporterer jeg det. Da er det likegyldig for meg om det gjelder en AB eller en bruker med nick.
ssgxd Skrevet 28. august 2010 #60 Skrevet 28. august 2010 Er så enig her! opprettet denne tråden for en stund siden, og se på svaret jeg fikk! Jeg er verken overvektig eller tafatt, men det virker som om "anonymbruker" vet akkurat hvordan jeg er. Dessuten svarer ikke h*n på spørsmålet mitt, men er mer opptatt av å rakke ned på det jeg skrev. Jeg ble faktisk LEI MEG av å lese det, fordi jeg har prøvd flere ganger før.. Tenk om jeg var ei som virkelig SLET med vekta? Nå er det bare snakk om noen kg for meg. Man må virkelig tenke på at bak hvert emne, hvert nick er det et menneske med et liv, følelser. Hvis man blir så forbanna tøff fordi man ikke trenger å se folk i øynene når man svarer har man INGENTING på et forum å gjøre, basta! Jeg ser at det å poste anonymt er kjekt i emner om forhold, seksualitet o.l, men ikke i vanlige poster. Ikke for å være spydige! Til og med 10 år gamle barn vet at man skal oppføre seg som folk, så rart at voksne mennesker ikke kan det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå