Gå til innhold

Kan jeg bruke samme kjole to ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte meg en flott kjole i forbindelse med et bryllup i fjor. Har kun brukt kjolen en eneste gang. Nå er jeg invitert i et nytt bryllup og har litt lyst til å bruke samme kjolen igjen. Problemet er at de som gifter seg var gjester i det forrige bryllupet, og de vet at jeg brukte kjolen der også. Det nye bryllupet er i nordnorge mens vi bor på vestlandet, så må bruke ca 5000,- på fly og hotell, hadde vært så fint å slippe å kjøpe ny kjole.

Så mitt spørsmål: Hadde du som brud reagert på at jeg brukte samme kjolen om igjen? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke reagert på det :) ..og tenk om menn også måtte kjøpe seg ny dress mellom hver anledning...

Gjest Spinell
Skrevet

Klart du kan bruke samme kjole igjen!

Hva er viktigst? At dere kommer i bryllupet eller at du har ny kjole?

Har ikke hørt noe om at kronprinsesse Victoria ble sint da hun giftet seg, selvom dronning Sonja kom i en kjole hun hadde brukt før ;) Når kongelige kan bruke samme kjole flere ganger, så kan vi andre også gjøre det.

Skrevet

Så godt å lese at dere ikke ville tenkt over det! :) Da bruker jeg den nydelige kjolen min med god samvittighet. :) Puh, godt å slippe å måtte ut å kjøpe ny også..

Skrevet

Hvis du føler på det, så går det jo an å bruke litt andre accessories denne gangen, eks en bolero, et sjal, annen veske, smykker sko.

Kommer an på kjolen, hvor mye du kan "forvandle" den.

Skrevet

Jeg synes godt du kan bruke samme kjole igjen.

Skrevet

Hadde ikke reagert! ..Hadde vel knapt lagt merke til det jeg ;)

Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke kjolen igjen! Jeg mener man ikke nødvendigvis må bruke annet tilbehør hvis du allerede har noe som passer bra til. I alle fall hvis alternativet er å kjøpe noe nytt.

Vil tro at brudeparet ikke tenker på/legger merke til at du bruker samme kjole, og de bryr seg nok ikke om det, skulle de legge merke til det. :)

Skrevet

Jeg synes absolutt at du kan bruke samme kjole igjen! Det viktigste for brudeparet er vel at du kommer og ikke hva du har på deg. :) Det hadde jeg tenkt hvertfall! :)

Min svigerbror giftet seg i sommer og min bror skal gifte seg neste sommer og jeg har planlagt å bruke samme kjole i det bryllupet.

Jeg skal legge den opp til dette bryllupet og ha en annen veske og andre sko til. samt andre smykker. Tror ingen kommer til å tenke på det altså!

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke noe problem med å bruke samme kjolen to ganger. Er ikke sikkert at brudeparet husker hva du gikk med sist, heller. De har sikkert mer enn nok annet å tenke på! ;)

Endret av Putri
Skrevet

trodde du som brud, skulle bruke brudekjolen igjen, haha. Det hadde jeg ikke anbefalt! men om det er en vanlig kjole, ser jeg ikke no galt med det?:)

Skrevet

TS her.

Min dumme tanke er at de skal tro at jeg ikke "gidder" å kjøpe ny kjole fordi bryllupet deres ikke er så viktig.. Hehe.. Men det er jo ikke derfor, selvfølgelig. Og jeg vet selvfølgelig også at fokuset ikke er på meg den dagen. :)

Jeg tror jeg går for samme kjolen med samme tilbehøret og sko, hadde så utrolig flaks med et nydelig par sko som jeg ikke fikk vondt i bena av.

Skrevet

Såklart du kan bruke samme kjolen, jeg hadde hvertfall ikke brydd meg om du hadde brukt den 5 ganger før ;)

Og når du bruker så mye penger på reis, så kan ingen forvente at du kjøper nytt antrekk :)

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg har brukt min i to brylluper, og skal bruke den i bryllup igjen om noen få uker :D

Klart man ikke skal kjøpe seg ny kjole hver gang, det ville jo vert direkte sløseri :)

Jeg hadde nok vurdert å kjøpe ny kjole om jeg hadde vert i omtrent samme bryllupet (Som til først søsteren min, så broren min foreksempel, der en da har samme mennesker tilstede) Men da skulle jeg hatt god råd, og funnet den perfekte kjolen. Viss ikke hadde jeg brukt den samme :)

Skrevet

Jeg skal i fire bryllup neste sommer, og jeg har ingen planer om å kjøpe fire nye kjoler på en sommer ;D Jeg kommer nok til å bruke den samme i et par av bryllupene og noen jeg har fra før, kanskje en eller to nye - men i så fall kun fordi jeg er litt for glad i nye kjoler og bruker de fleste mulige unnskyldninger til å kjøpe :P

Skrevet

For å si det sånn: husker du kjolen til de andre som var i bryllupet? Man husker gjerne kjolen til andre på samme fest/bryllup hvis det er noe veldig spesielt med den... Ellers så går det som regel i glemmeboken innen et år.. Jeg kan feks ikke huske en eneste kjole fra julebordet i fjor, og det er ikke et år siden engang! :fnise:

Men selv om jeg hadde husket det, så hadde jeg ikke brydd meg om gjestene hadde kommet i en kjole som er brukt 2 eller 10 ganger før, så lenge det ikke er en brudekjole :) Jeg har brukt den samme kjolen i 3 bryllup i sommer jeg.. Med det samme tilbehøret.. Og regner med at jeg ender opp med den på julebordet i år også :fnise:

Skrevet

Jeg ville ikke reagert. Bruk kjolen med god samvittighet du.

Skrevet

Bruk kjolen - ingen kjøper ny kjole hver gang det er en anledning til å pynte seg.

Skrevet

TS igjen,

Godt alle er så enige om at jeg kan bruke kjolen igjen. :) Den kostet 3000,- så er tullete å bare bruke den én gang.. Tenkte å kjøpe meg noen nye smykker bare, så er jeg good to go. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...