Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å gå med sko med litt hæler (ble det riktig??? arrrg...burde fulgt bedre med på skolen en gang i tiden...sukk, jaja..)

Problemet blir at jeg får så vondt under tåballene. Det hovner opp og kjennes som å gå på smertefulle puter lenge etter at jeg har tatt skoene av. Tærne klarer seg helt fint. Prøvde et par skoletter i dag med ganske lav hæl, men jeg fikk alt trykket frem mot tærne (pga hellingen på skoene???).

Mener jeg leste et sted om puter som kunne legges inn for å avlaste trykket, men har ikke funnet det....

Hvordan klarer du å gå i denne typen sko uten å drepe bena dine?

Håper på gode råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes sånne gel puter, men min erfaring er at de gjør liten forskjell.

Heler er en treningssak, gikk litt i det før, men nå som jeg aldri bruker det til vanlig er det skikkelig tungt/vondt med ett par skikkelige heler.

Skikkelig høye heler er selvpining hvis man ikke går ofte med heler.

Hvor mye trykk du får under tåballen varierer jo alt etter vinkel på sko/hel og høyde på helen.

Gjest navnelapp
Skrevet

Google hallus valgus, så ser du kva det er som gjer vondt, og som du har i vente...

Skrevet

Ærlig talt Alt godt. Det der synes jeg var totalt unødvendig! "Så ser du hva du har i vente"

Du vet ikke noe om hva slags sko jeg går i til vanlig, eller hvor ofte jeg bruker sko med høyde. Jeg bruker svært skjelden høye sko. Til vanlig går jeg i joggesko eller sandaler! Jeg er sykepleier, så jeg har lært for lengst hvilke skader som kan oppstå ved langvarig bruk.

Takk til Tulling for et seriøst svar.

Skrevet

Sko med litt platå endrer hellingen og da verker ikke bena så mye. Trenger ikke å være platforms fra 80 tallet heller :)

Skrevet

Jeg pleier å bruke halvsåler i alle mine høyhælte sko, og det funker som bare det. Halvsåler selger de i så og si alle skobutikker, og de ligger bedre i skoen enn silikonputer :)

Skrevet

Gelputer har de på apotek og i skobutikker. Min erfaring er også at de ikke gjør det de skal.

Jeg unngår spisse skotupper og leter aktivt etter sko med tupper som svinger litt opp. Jeg må ha plass til tærne, og den oppsvingte tuppen gjør underverker for tåballene.

Skrevet

Jeg elsker å gå med sko med litt hæler (ble det riktig??? arrrg...burde fulgt bedre med på skolen en gang i tiden...sukk, jaja..)

Problemet blir at jeg får så vondt under tåballene. Det hovner opp og kjennes som å gå på smertefulle puter lenge etter at jeg har tatt skoene av. Tærne klarer seg helt fint. Prøvde et par skoletter i dag med ganske lav hæl, men jeg fikk alt trykket frem mot tærne (pga hellingen på skoene???).

Mener jeg leste et sted om puter som kunne legges inn for å avlaste trykket, men har ikke funnet det....

Hvordan klarer du å gå i denne typen sko uten å drepe bena dine?

Håper på gode råd :)

Jeg har samme problemet, og det er virkelig smertefullt! =( Synes ikke at sånne gelputer hjelper så fryktelig mye. Venter fortsatt på å oppdage "vidunderkuren" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...