AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Har en knust forbrenning pga sulting og annet tull. Siden jeg ikke lenger gikk ned i vekt, kan jeg like godt begynne å spise og trene litt mer normalt. Jeg håper på at kroppen stabliserer seg etter hvert å forbrenningen blir ok igjenn, er det sjans for det og kan jeg da fortsette å gå ned i vekt ? Vil ned 3-5 kilo til. (155 cm høy, veier 50 kilo) Frokost : 1-2 knekkebrød ( husker ikke merke, men de er grå. 35 kcal pr stk) med økologiskt peanøttsmør. Lunce:En skyr, frukt eller 1 knekkebrød med en halv skive ost ( liker ikke tykt lag med ost, æsj) Middag : Litt forskjellig. Grønnsaker hver dag ( så sant det passer til, men de fleste retter passer til grønnsaker så) skal holde det under 400 kalorier. Kveld : frukt eller samme som frokost. Trening : Trener ikke ordentlig, men 2 timer med rask gange i skog og mark. Prøver hver dag, men noen dager kan det hende det ikke blir tid til fult 2 timer, men 1 blir det alltid tid til. Ellers prøver jeg å holde meg i aktivitet ved hjelp av husarbeid, gå i butikker osv. Ikke mye ekstra å forbrenne på det, men litt er det nå vel På lørdag vil jeg unne meg godt, men litt mindre mat. Kan ikke legge fra meg sjokoladen helt. Men ser dette greit ut ? Vil som sagt ned i vekt, men redd det blir utrulig vanskelig siden jeg før bare spiste 500 kalorier pr dag. Men uten trening, da.
Tulling Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Det der var ikke mange kalorier det heller nei. Er du sikker på at du trenger å slanke deg ? For noen år siden var jeg 157 og 54 kilo. Skikkelig mager, kunne se ribbeina. Men var litt trent da. Har aldri hatt en diett tilnærmet du beskriver. om du vil ha i gang forbrenningen kan det være en ide å putte inn ett mellommåltid mellom enten frokost og lunsj eller mellom lunsj og middag, alt etter hva som passer din livvstil og hvordan du plasserer de andre måltidene. om du slanker deg ned til 45 kilo går du over til å være undervektig... Hvor gammel er du foresten ? Da jeg var 15 var jeg 42 kilo og like høy som deg. Beinrangel. Hofter som stakk ut på sidene, GODT synlige ribbein, jeg syns det var pinlig å være så tynn på grunn av kommentarer om bein som syntes. Slanking var aldri noe fokus for meg, bare var sånn. Skal love deg at det var verken tits eller ass på meg da! Man må ha LITT kjøtt på beina! På en annen side vet jeg godt hvordan det er å slite med forbrenning. Etter at jeg var syk over lengre tid ble forbrenning og stoffskifte ødelagt. Ut fra erfaring syns jeg at det er vanskelig å spise ofte nok, siden det er det som holder ting gående når man sliter med forbrenning. Trenger ikke være mye heller. Jeg har også vært i sulteverdenen, og det er gift for noen som allerede sliter med forbrenning. Ikke vær redd for å spise. Spis kalorifattig mat, og frukt og grønt så skal du se at det går så bra så!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 anefale deg å les på greteroede sidene. se på anbefalte kalorier er vel altfor lite med 500. en kvinne skal vel ligg mellom 1500-2000 kalorier daglig om ikke husker helt feil. å så får du opp mer ekstakt mengde når du legger inn måltider og treninga når en får altfor lite mat, så klarer ikke kroppen å ta av
Sekretæren Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Kjære TS Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen SportyShorty, mod
Anbefalte innlegg