AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 jeg får nesten ikke i sønnen min på 1 år mat. Han har alltid spist veldig bra, 4 måltider om dagen bestående av grøt, middag, brødskive og nan, men nå vil han nesten ikke ha noe. I dag har vi kun fått i han en porsjon grøt til frokost. Dette har pågått i kanskje 4 dager og vi håper det bare er en periode han har. Men hva gjør vi da? Gir han bare yoghurt, som ikke er noe problem å få i han, eller skal vi bare la han gå uten mat å håpe han spiser når han er sulten? Er også litt redd at han har funnet ut at han heller vil ha annen mat nå som han har fått smakt på litt forskjellig.
Gjest navnelapp Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Kva mat er du redd for at han skal ville ha? Eg trur han vil spise sjølv, har du prøvd å gi han knekkebrød, grove kjeks eller halvkokt gulrot? Vår gut var veldig glad i paprika i "pinnar", nektarin og anna frukt er også fint, i passe store bitar.
Leanne Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Hvis du gir han yoghurt og andre gode ting fordi han ikke spiser noe annet, så vil han jo ikke ha vanlig mat til slutt. Tilby vanlig mat med jevne mellomrom i morgen, han vil nok spise når han blir sulten. Hvis han er syk så er det viktig å at de får i seg nok næring, så saft, kjeks, yoghurt, frukt osv kan tilbys.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Kva mat er du redd for at han skal ville ha? Eg trur han vil spise sjølv, har du prøvd å gi han knekkebrød, grove kjeks eller halvkokt gulrot? Vår gut var veldig glad i paprika i "pinnar", nektarin og anna frukt er også fint, i passe store bitar. Som bare yoghurt f.eks. Når han ikke spiser noe blir det lett at vi tyr til yoghurt for at han skal få i seg noe. Ellers har han jo fått smake på is, boller, vafler osv.. Og det går jo veldig lett ned.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Hvis du gir han yoghurt og andre gode ting fordi han ikke spiser noe annet, så vil han jo ikke ha vanlig mat til slutt. Tilby vanlig mat med jevne mellomrom i morgen, han vil nok spise når han blir sulten. Hvis han er syk så er det viktig å at de får i seg nok næring, så saft, kjeks, yoghurt, frukt osv kan tilbys. Er det jeg er litt redd for ja. Så jeg får slutte med å ty til det når ikke noe annet går ned..
Gjest navnelapp Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Ja, det er veldig sjeldan at norske barn svelt i hel...
Daiquiry Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Helt enig med Alt godt. Det er helt vanlig at barn plutselig ikke vil ha mat. Tror det er lurt å ikke gjøre så mye ut av det, og bare servere det som du lager. Spiser han ikke, så er det greit og spiser han, så er det helt greit også, men ikke ros og skryt for at han spiser. Bare lat som om alt er vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå