Gå til innhold

Dårlig form av lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at man blir dårlig form når man spiser lite karbohydrater?

Jeg ar nå spist lavkarbomat i noen uker, og har vært dårlig form så å si hver eneste dag. Hodepine, kvalme, slapphet, migrene osv. Dersom jeg stapper innpå karbohydrater føler jeg meg straks mye bedre form.

Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg ønsker ikke å spise masse karbohydrater for å unngå å bli dårlig, men jeg ønsker heller ikke å være i dårlig form. Noen tips til hvordan man finner en gylden middelvei? Må man trappe ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Japp, slik hadde jeg det også. Mange som starter lavkarbo føler seg sånn. Mange får dårlig innsats i trening også. Hjernen trenger karbohydrater for å fungerer som den skal.

Lavkarbo-folka sier at det blir bedre etterhvert når kroppen blir vant til det.

Skrevet

Er det vanlig at man blir dårlig form når man spiser lite karbohydrater?

Jeg ar nå spist lavkarbomat i noen uker, og har vært dårlig form så å si hver eneste dag. Hodepine, kvalme, slapphet, migrene osv. Dersom jeg stapper innpå karbohydrater føler jeg meg straks mye bedre form.

Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg ønsker ikke å spise masse karbohydrater for å unngå å bli dårlig, men jeg ønsker heller ikke å være i dårlig form. Noen tips til hvordan man finner en gylden middelvei? Må man trappe ned?

Ja, det er vanlig å reagere slikt på lavkarbo dietter...

Jeg lever på relativt lite karbo året rundt, men har funnet min greie, slik at jeg slipper å føle meg dårlig.

Jeg får mine karbokilder fra havregryn, fullkorn knekkebrød, frukt og masse grønnsaker/ salater.

Nå vet ikke jeg hvordan en typisk dag for deg ser ut kostholdsmessig, så kanskje du kan beskrive et eksempel?

Da er det enklere å komme med tips..

Det er vesentlig om du trener også! Har jeg fått i meg lite karbo og mye protein i perioder hvor jeg trener ekstra hardt, da sliter jeg med ketose, og spesielt om nettene..

Sover dårlig, vrir meg, og våkner gjerne gjennomsvett.. Ikke noe særlig!! :gjeiper:

Skrevet

Får kraftig hodepine hvis jeg spiser lavkarbo.

Skrevet

Jeg fungerer veldig bra på lavkarbo, men har erfart at jeg er nødt til å få i meg nok fett. Kroppen får ikke lengre energi fra karbohydrater, ergo må den fra energi fra fett. Spiser jeg for magert, kommer slapphet, tunge muskler og hodepine. Men nå fungerer det veldig fint :)

Skrevet

Jeg fungerer veldig bra på lavkarbo, men har erfart at jeg er nødt til å få i meg nok fett. Kroppen får ikke lengre energi fra karbohydrater, ergo må den fra energi fra fett. Spiser jeg for magert, kommer slapphet, tunge muskler og hodepine. Men nå fungerer det veldig fint :)

Jeg også.

Jeg tror det er store individuelle forskjeller når det gjelder hvor mye karbohydrat/fett/protein hver enkelt må ha for å føle seg bra. Noe av oss er jegertypen mens andre er sankere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...