AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 I går var jeg med sønnen min i et barnebursdagsselskap der vi voksne også var med. Er ganske ny i nabolaget og kjenner dem ikke noe spesielt godt. De hadde bare pølser som middag. Jeg spurte "har dere ikke noe ketchup", på en hyggelig helt grei måte. Så ser jeg at ketchuppen står på bordet der barna sitter så bare spurte om noen kunne sende ketchupen. Da reiser hun som eier huset seg brått opp, roper NEI og sier at ketchup er for barna og at sennep er ment for voksne på en veldig sur og streng måte. De andre nikket til og så på meg på en barnslig måte og mente sikker at det vet jo alle. Men det gjør ikke jeg. Er ny i komunen så vet ikke om det er noe kulturgreier i noen komuner? Det satt en litt demper på mitt humør dessverre. Har ikke vært bort i noe lingende heller før og sa ikke stort mer den dagen. Men er det virkelig sånn? Er ketchup ment for barn og sennep for voksne eller er det bare noe regler der? Barna der fikk heller ikke lov å spise sennep av en eller annen grunn og det var en helt vanlig idun pølsesennep. Klarer ikke helt å skjønne hvorfor noen skal ha slike regler. Og da kan men vel også si i fra på en hyggelig måte?
Perledrøm Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Så snodig. Det har jeg aldri hørt om. For noen raringer Regler på hva voksne og barn spiser?
Gjest Sandbekken Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Så rart! Spiste dere voksne bare pølser også? For jeg vet at noen kan bli litt irritert om de har gort seg flid med middagen og så "ødelegger" gjestene den med ketchup.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 glad jeg ikke var der er voksen og spiser ikke pølse uten ketchup (om den kommer i lompe eller brød). Sennep derimot spiser jeg ikke...
Gjest Xelle Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 ....har jeg aldri hørt om før. Merkelige greier.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Ja, vi voksne spiste også bare pølser. Var nesten litt redd for at det var meg det var noe galt med for vi var 8 voksne der og alle mente det samme.
Gjest Sandbekken Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Herregud.. De må være sære mennesker! Kansje de ikke hadde nok ketchup til både de voksne og barna?
Minttu Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Herlighet så merkelig Hvem som helst kan da spise ketchup og sennep
Gjest Elastica Skrevet 23. august 2010 #9 Skrevet 23. august 2010 Hehe, noen som hadde forlest seg på ketchup-tråden?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #10 Skrevet 23. august 2010 Ja, vi voksne spiste også bare pølser. Var nesten litt redd for at det var meg det var noe galt med for vi var 8 voksne der og alle mente det samme. Tror jeg hadde svart med at pølser også bare burde vær lov å servere til barn. Med mindre det var helt spesielt gode pølser.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #11 Skrevet 23. august 2010 Kansje de ikke hadde nok ketchup til både de voksne og barna? Det kan jo være, men både seneppen og ketchupen var jo full og vi var jo 16 tilsammen så går vel ikke så mye ketchup? Her i huset har vi ei flaske i en måned fordelt på 4. Ja, vi er glad i ketchup og sennep her i huset Uanset så burde man jo si i fra på en hyggelig måte og ikke rope ut? Hehe, noen som hadde forlest seg på ketchup-tråden? Hvilken ketchup-tråd? Link?
Gjest Atanih2 Skrevet 23. august 2010 #12 Skrevet 23. august 2010 Høres ut som du satt med litt av en sy-forening Jeg ser for meg at alle stirrer på deg over brilleglassa sine, opp med pekefingeren og rister på hodet med øyebryna rynka sammen. Nei og nei, skjønner godt at du ikke ble i partyhumør lenger da!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #13 Skrevet 23. august 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=309178&hl=ketchup&st=0
Carita Skrevet 23. august 2010 #14 Skrevet 23. august 2010 haha herregud for noen folk... Ikke noe å bry seg om, bare ta igjen med samme mynt;)
Gjest Sandbekken Skrevet 23. august 2010 #15 Skrevet 23. august 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=309178&hl=ketchup&st=0 tenkte det samme!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #16 Skrevet 23. august 2010 Nei, jeg har ikke blitt inspirert fra den tråden. Men skulle ikke forundre meg om det er den samme dama for ser ikke ut som slik er normal oppførsel etter svarene å dømme. Sladra til mannen min også og han var like overrasket over den slags oppførsel. Men vet ikke, kanskje det er en "greie" her jeg har flyttet til? Mannen min sa at det var nok en bygdeting.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #17 Skrevet 23. august 2010 Det første jeg tenkte på var den klassiske ketchuptråden, hehe. Merkelig å nekte de voksne ketchup.
marylinm Skrevet 23. august 2010 #18 Skrevet 23. august 2010 glad jeg ikke var der er voksen og spiser ikke pølse uten ketchup (om den kommer i lompe eller brød). Sennep derimot spiser jeg ikke... enig det må være veldig merkelige mennesker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå