Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en nabo noen hus lenger bort og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å være så perfekt. Eller kanskje "perfekt" da ingen er det og alle har vel sin definason på hva det er.

Men de fremstår veldig perfekte, alt er bra. De har to biler, dama har en helt vanlig jobb og tjener ok vil jeg tro, mannen har en jobb der han tjener veldig godt. De har stort hus med kun det nyeste, fint inredet, de har to barn på 13 og 16 og de har gode karakterer, de driver med sport flere ganger i uka, de har mange venner og de virker veldig oppegående og voksne. Og går bare i moteklær og virker som to som har veldig peiling på å kle seg.

Har pratet med de og de virker også ekstremt hyggelig og ordentlige mennesker. Det er ikke noe tull der i gården. Traff på naboen tidligere i sommer da jeg hentet posten og plutselig så sier mannen at de skal grille og lurte på om jeg ville være med. Har liksom ikke opplevd en slik vennelighet av andre.

Prata med den ynste på 13 her i går og det var nesten som å prate med ei på 20 omtrent. Så oppegående, klok og alt. Der har har man ei som vet hva hun vil (om jeg skal tolke henne), det samme gjelder 16-åringen.

Har selv ei datter på 15 som er helt anderledes, følger ikke med på nyheter og er veldig fjortisaktig og svarer stort sett vet ikke og slamrer i dørene og bryr seg ikke noe om klesstil (noe som er helt greit), skole eller noe. Kan liksom ikke ha en dyp samtale med henne. Nå kjenner jeg ikke naboen privat, men klarer ikke helt å forestille meg at noen av de ungene gjør slikt.

Foreldrene er jo også så gode på å snakke med barna, kjefter ikke, eller, ikke som jeg har hørt da, vet jo ikke hva som skjer bak husets fire vegger. og vet ikke helt om jeg bør gå inpå noe mer.

Men jeg skjønner ikke, hvordan er det egentlig mulig å være så perfekt?

Er det bare fordi de har penger, gode foreldre? Eller det bare på utsiden?

Vil jeg bare si at dette ikke er noe misunnelsesinnleg, men mer beundring.

Vel, kanskje litt småmisunnerlig da, men på en god måte. Har ikke noe vomdt å si om dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest wild bird
Skrevet

Noen mennesker har bare alt på stell, mens andre har det ikke. Sånn er det bare.

Tipper disse menneskene har et godt samarbeid, felles verdier og holdninger, jobber mot felles mål og er genuint gode. En ser jo som regel på barna hva slags miljø de vokser opp i. Så kjekt å bli kjent med sånne, tenker jeg :)

Skrevet

Sikkert med i en eller annen syk sekt eller noe...

Skrevet

La meg gjette hva naboen sier når han hilser på deg:

Hi diddeli ho, neighbourino? :ler:

Skrevet

Høres ut som min familie jo. De er muligens kristne? Det er jeg og resten av familien. Du bude prøve (seriøst). Er fantastisk å være frelst.

Gjest Taxmannen
Skrevet

haha vi har også en slik flokk her vi bor. De er de eneste som er slik i nabolaget. Han er prest btw.

Skrevet

"Don't judge a book by it's cover"

Jeg kjenner en familie hvor mannen har en flott jobb, kona er kjempe hyggelig, de har 2 barn (både gutt og jente så klart), husdyr og flott bil. De kler seg bra, huset er stort og fint innredet, barna oppfører seg fint og er hyggelige de også. Lang historie kort, alt er bra, men de har ikke det gode vennskapet til barna som man skulle trodd. Alt er bra, men det har aldri vært "la oss sette oss ned og spille et spill" eller snakke sammen. Min familie har vært gjennom en del sykdom, men jeg hadde ikke byttet dem mot noen, for vi kan faktisk kose oss sammen og se en film eller lignende. Samhold er viktig og ikke alle som farter rundt og tjener penger eller steller huset tar vare på det. En klem nå og da har aldri skadet noen. Kanskje det er en grunn til at dattera du snakker om er så veslevoksen?

På den andre siden, la oss håpe jeg tar feil og at noen familier faktisk er perfekte. Men hva er perfekt? Jeg tar vennskap over en ny bil når som helst.

Alle har sine byrder, ikke tro noe annet.

Skrevet

Det er sånn det går når man har de personlige egenskapene til å gå inn for å skape et bra liv for seg selv og familien. Har merket at noen mennesker rett og slett får mer unnagjort, og oppnår mer enn andre.

Regner med de har god kustus på ting. Familien min er omtrent slik, og den suksessen de har oppnådd har de fortjent med hardt ærlig arbeid. Har sett at det er en del arbeid å holde familien i en slik tilstand.

Skrevet

Noen mennesker har bare alt på stell, mens andre har det ikke. Sånn er det bare.

Tipper disse menneskene har et godt samarbeid, felles verdier og holdninger, jobber mot felles mål og er genuint gode. En ser jo som regel på barna hva slags miljø de vokser opp i. Så kjekt å bli kjent med sånne, tenker jeg :)

Eller så er det slik på utsiden. Det vet man jo aldri. Og om det er slik som du skriver, så høres det jo forferdelig kjedelig ut. Jeg trenger litt turbulens rundt meg. :lol:

Gjest Raindrops
Skrevet

La meg gjette hva naboen sier når han hilser på deg:

Hi diddeli ho, neighbourino? :ler:

:skratte:

Gjest Consensio
Skrevet

Koselig å møte slike mennesker syns jeg, og er enig med TS at man har jo en viss beundring (og småsjalusi, hihi) til slike mennesker.

Men, det er jo ikke sikkert det er like fjongt bak de fire veggene... har vært borti en del familier hvor alt virker perfekt, men far driver med kokain, banker mora hver helg osv.

Skrevet (endret)

Noen bare "har det".

Jeg syns og det er beundringsverdig. :)

Forholdet klaffer, oppdragelsen klaffer, de har muligens godt med penger og lever et godt liv. Herlig. Noe vi alle ønsker. :)

Mulig det foregår ting bak kulissene der også, men det er i grunn deres sak.

Typisk folk å spekulere i om de er kristne, rusmisbrukere, voldelige og diverse, bare fordi noen trolig har det bra. :filer:

Endret av Sæzzy
Skrevet

Det hadde jo vært fryktelig trist om det ikke fantes virkelig flotte og lykkelige mennesker i verden!

Jeg tenker at slike folk får man bare forsøke å suge inspirasjon og råd ut av.

Jeg er selv fornøyd med veldig mange ting i livet mitt for tida: bra mann, bra barn, bra hus, bra jobb. Men jeg trenger samtidig å ha noe å strekke meg etter, å ønske meg noe, å se fram til noe.

Jeg synes ”perfekte” mennesker er kjedelige hvis de samtidig er ”satte”, politisk korrekte, og uten visjoner.

Skrevet (endret)

"Æille har et syskjenbånn på Gjøvik."

En Alf Prøysen sang som handler om den vellykkede.

Tidenes kanskje beste elev på Åsnes videregående skole ble forresten lege, og senere myrdet i fengslet der han satt med narkotikadom.

Men dama mi er perfekt:), superintelligent,omsorgsfull og vakker.

Det er jo ingen grunn til ikke å være ganske perfekt, hvis man har muligheten. Jeg tror det er en familie som samarbeider og støtter hverandre. Et lag som fungerer. Og da kan man nå langt. De folka er jo egentlig normale, bortsatt fra at det er helt unormalt å være så normal.

Endret av I Grosny
Skrevet

Kanskje de er perfekte, fordi de liker å være det, og synes at det er det som fungerer best for dem.

Skrevet

Typisk folk å spekulere i om de er kristne, rusmisbrukere, voldelige og diverse, bare fordi noen trolig har det bra. :filer:

Helt enig! Er det virkelig så vanskelig å tro at noen mennesker faktisk er lykkelige?

Gjest Tirsdagsgjest
Skrevet

Jeg tror virkelig vi er inne på noe her nå vi snakker om felles verdier, felle mål.. derav kommer jo automatisk en felles tilfredsstillelse på hverdagen.. ikke en stadig kamping på HVA man vil.. for man en like.. eller velger iallefall å møte hverandre.

Vi har mye å lære av disse.. og jeg er enig med TS.. det er med en viss beundring jeg har ovefor "slike" familier.. ja, og litt misunnelig :fnise:

Skrevet

Hvorfor må noen alltid spekulere i hva som ligger bak ?

Det er sjelden like rosenrødt hos alle hele tiden, men det er da ingen grunn til å speulere i vold, rusmisbruk eller hva som foregår bak husets fire dører hos mennesker som fremstår såkalt perfekt for andre ?

De har nok sine diskusjoner de også, men at noen har en harmonisk og fredfull tilværelse og trives godt med det må da bare være hyggelig.

Skrevet (endret)

Alle har sine byrder, ikke tro noe annet.

Ja, klart det men noen har jo nesten ingen mens andre har 1000.

Dette høres ut som en del av slekta mi de virker hyggelige og alt er perfekt. Men de er egentlig ikke noe hyggelig i hele tatt innerst inne. De er veldig sosiale og har mange venner, men det er vel mest for deres egen del vil jeg tro. De er vel egentlig heller gjenomført grådige egoistiske, manipulerende og til tider bare veldig onskapsfulle. Så egentlig er det ikke positivt at de virker hyggelige en gang.

Jeg har ofte hatt motsatt opplevelser også at den sinte og ufordraglige naboen er den som kommer / stiller opp når en virkelig trenger det. Mens andre som alltid har virket hyggelige skrekk og gru.

Det jeg har erfart så er det ingen sammenheng mellom å virke hyggelig og faktisk være det og motsatt..

Nå er det umulig å si noe om naboene dine det er ikke det jeg prøver på heller.

Vil bare få frem at det er vel like kjekt og være venn med familier som ikke er perfekte. De som har en skrikerunge og dårlige karakterer de kan være like gode venner og naboer og mennesker de uten at de er perfekte;)

Endret av Sasha Sasha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...