Santana1 Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Hallo! Er det noen prøvere der ute som kan gi meg litt støtte?? Min samboer og meg har prøvd i ca. 8 mnd nå og fortsatt ikke klaff! Jeg vet at min mor måtte fjerne hennes livmor når hun var i 40-årene og jeg er kun enebarn lurer på om fruktbarheten hennes eller denne fjerningen av livmoren er arvelig Jeg har dessverre ikke mulighet til hennes legejournal el henne. Jeg har også lest litt om PCOS og dens symptomer. Jeg har fått ett par hår på haken som jeg barberer bort men ikke tenkt noe særlig over det og jeg ser på meg selv som ganske "hårete" men det har jeg vært hele livet. Det r kanskje på tide at jeg sjekker meg for det men jeg lurte på HVOR man gjør dette`?? og når fant dere ut at dere hadde PCOS/PCO (for de av dere som har det) Jeg har hatt gyn. undersøkelse hos min FL men han er ikke noe sympatisk eller forståelse for at vi ønsker ett barn underlig i og met at jeg er relativt "ung". Regner med at jeg burde ta enn Ultralyd av eggstokker og livmor for å sjekke cyster osv.. har IKKE lyst å gjøre dette hos min gynekolog/fastlege. Hvor har dere gjort det og hva har vært pris på dette??? Håper på svar... Fortvilet jente 21!
~umulia~ Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Pcos blir diagnostisert ved ul av eggstokkene og blodprøver for å se på hormonnivåene dine. Dette kan gjøres hos en hvilken som helst privat gynokolog som har utstyret. Jeg tror jeg betalte ca 1000 kr.
hegejenta30 Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Anbefaler deg som ~umulia~ å gå til en privat gynekolog. Det koster litt - men der finner du iallefall ut hva som kan være feil. Men det er jo ikke 100% sikkert at det er deg det er "feil" med, og da vil de anfale at din kjære også kommer inn for testing av sædkvalitet.
Pixie88 Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Ble henvist til gynekolog av fastlegen da vi hadde prøvd ett år så hos oss var ikke det noe problem. Det var verre når vi kom til gynekologen ! Dette var da jeg var tjue og vi ble også mottatt ganske negativt pga alderen ! Det viste seg at jeg har pcos og han dårlig kvalitet så er kjempe glad for at vi ville prøve så " tidlig ", i stedet for å vente til 30 års alderen og ha enda mindre sjanser !! Vi har bare måttet stå på vårt og nå skal vi i gang med vårt første prøverørs forsøk før jul !! Føler det blir helt feil av en lege og fortelle deg at du er ung og har all verdens med tid for deres jobb er å hjelpe ! Uavhengig av alder ! I dag er vi 22 og 24 år og håper at etter tre år kan barnet vi ønsker oss komme ! Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå