Becka Skrevet 23. august 2010 #1 Del Skrevet 23. august 2010 Hei! Skal til Nice om under ei uke til, og lurer på om noen har noen tips til reisen? Praktiske ting, erfaringer, tips... Har bare hørt det er en veldig flott by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabor10 Skrevet 24. august 2010 #2 Del Skrevet 24. august 2010 Nice er en kjempeflott og koselig by, vært der 2 ganger og lengter allerede tilbake igjen. Siden du skal være der så lenge anbefaler jeg å ta toget til Monaco. Ikke lange turen. En tur til Cannes kan også anbefales, isåfall ta med badetøy. Stranden i Cannes er kjempefin. Ellers finner du alt i Nice når det gjelder shopping. Spiseplasser finnes overalt. Dersom du er glad i biff, anbefaler jeg å gå på en restaurant som heter Beefbar, den ligger ikke langt fra sjøen og det er marked i den gata hver kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flaneur Skrevet 30. august 2010 #3 Del Skrevet 30. august 2010 Nice er en flott by! Planlegger en tur tilbake neste sommer. Les litt om Nice her ...Kjenner allerede duften av lavendel når jeg tenker på Nice og Provence. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 30. august 2010 #4 Del Skrevet 30. august 2010 Var der nettopp for 3. gang Nice er en deilig by; sol og strand, men samtidig litt preg av storby. Et veldig godt utgangspunkt for utflukter til feks Monaco, Cannes, Menton og Villefranche. Ellers mens du er i Nice kan jeg anbefale: - Leie en velo bleu og sykle hele promenaden - Ta en båttur som varer vel en 45 minutter, om ikke annet for å få litt sjøluft mens du får sett Nice fra sjøen. - Drikke en flaske vin på stranden om kvelden; hypotinserende å sitte der og se på havet mens steinene rasler i bølgene. - Ta en tur med "turistoget" og hopp av på høyden (Colline du Chateau) og gå ned igjen. - Eller kan du shoppe både dyrt og billig i Nice. - Gamlebyen er verdt et besøk, men kan være mye mennesker der. Trange smau og noen åpne plasser. - Ta bybanen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå