Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært trofast shopper hos Strawberrynet noen år. Men jeg må si jeg føler meg litt snurt etter at ordningen med at vi KUN kan betale i Norske kroner når varen skal til Norge kom i kraft i mars 2010.

Er det bare meg som har reagert på at varene er blitt ganske mye dyrere? Bør vi ikke selv få velge hvilken valuta vi skal betale i?

Eksempelvis vil en Redken Body Full Conditioner 250ml koste hhv 155NOK når produktet skal til Norge og $18 (=ca.110kr) når produktet skal til USA. Er ikke det feil? :klaske:

Jeg sendte mail til kundeservice i Strawberrynet i dag og klaget på dette, blir spennende å se hva de svarer. :sminkedokke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt (unnskyld ordbruken) idiotisk at de har forandret det slik:S

Godt du tar saken:) Del gjerne med oss hva du får som svar. Lurer litt på om jeg også skal klage. jo mer klager, kanskje de forandrer det til det gamle igjen ? :)

Skrevet

Ja, bare å sende mail folkens :danse: Kan være til hjelp jo flere som sender. Se hva de svarer.

Synes ikke om at det er ulik pris for samme produkt.

Feelunique har fremdeles det sånn at man kan velge valuta. :jepp:

Skrevet

Jeg har sluttet å handle hos Strawberrynet på grunn av dette. Flere av de produktene jeg tidligere kjøpte har nå havnet over 200 kroners-grensen på grunn av dette.

Skrevet

Strawberry betaler tilbake toll. Har vært litt trøbbel der og ikke alle har fått den tilbakebetalt. Feelunique betaler og tilbake toll. Etter hva jeg har hørt så er de raskere å betale tilbake og gjør det alltid. Jeg har nå byttet fra Strawberry til Feelunique så langt som mulig. Synes og Strawberry er tregere med å fylle opp når de går tom.

Men vil gjerne ha prisene slik de var. For er noe som er ok å handle fra strawberry som feelunique ikke har... :sjenert:

Skrevet

Jeg syns det er kjempeteit!!! Har ikke kjøpt noe der på lenge pga det.

Har du lyst til å poste mailen du skrev til dem, sånn at vi alle kan spamme dem med masse klager? ;)

Skrevet

Så bra at det er flere som har reagert på dette!:)

Har du lyst til å poste mailen du skrev til dem, sånn at vi alle kan spamme dem med masse klager? ;)

Jepp, la oss spamme dem!:)

Mailen jeg skrev:

Hello,

I just want to send in a general complaint as a customer from Norway. I have been a loyal customer to Strawberrynet for a while now. Most of the products that Strawberrynet provide are more expensive in Norway, and your site has always been my first choice when I need cosmetics etc.

In March 2010 I got a e-mail from You in my inbox telling me that I now only could pay in Norwegian Kroner when shopping at Strawberrynet. Fair enough.

BUT (here is my complaint) do You realize that after making paying in NOK compulsory, You also made a majority of your products more expensive? Some products are now 20% more expensive than before the March 2010.

I can also add that many products now cost more than 200NOK - and if the product(s) cost more than 200NOK it means that Norwegian customers have to pay VAT + expences to the Norwegian customs.)

I have to admit that I now have found other sites that provide many of the same products that Strawberrynet provides (i.e. www.feelunique.com which have been my preferred site latey) for a much cheaper price and with free delivery.

One example AMONG MANY are the Body Full Light Conditioner 250ml/8.5oz. At Feelunique.com it cost GBP10,70. (= $16,71) At Strawberrynet.com the same conditioner cost NOK155,50 (= $25,43)

So here are my suggestions:

- Go back to the policy where your customers can choose in which currency they want to pay (my preferred solution)

or

- Lower the prices for your customers who have to pay in Norwegian Kroner.

Hope my e-mail is taken under consideration, as I know that also other Norwegian customers have reacted to the products becoming more expensive than before at Strawberrynet.com.

Regards,

(XXXXX)

Skrevet

P.S. Ikke fått svar på klagemailen min ennå. Skal poste svaret så fort jeg får det!:)

Skrevet

Strawberrynet har laget eget "tax refund" skjema nå, så det har blitt enda enklere å klage på toll. Men! Prisene har definitivt vokst, og da gidder jeg ikke å handle hos de lengre. Opplever også at andre butikker, som de tidligere nevnt feelunique.com er billigere. :)

Skrevet

Mailen jeg skrev:

Hello,

I just want to send in a general complaint as a customer from Norway. I have been a loyal customer to Strawberrynet for a while now. Most of the products that Strawberrynet provide are more expensive in Norway, and your site has always been my first choice when I need cosmetics etc.

In March 2010 I got a e-mail from You in my inbox telling me that I now only could pay in Norwegian Kroner when shopping at Strawberrynet. Fair enough.

BUT (here is my complaint) do You realize that after making paying in NOK compulsory, You also made a majority of your products more expensive? Some products are now 20% more expensive than before the March 2010.

I can also add that many products now cost more than 200NOK - and if the product(s) cost more than 200NOK it means that Norwegian customers have to pay VAT + expences to the Norwegian customs.)

I have to admit that I now have found other sites that provide many of the same products that Strawberrynet provides (i.e. www.feelunique.com which have been my preferred site latey) for a much cheaper price and with free delivery.

One example AMONG MANY are the Body Full Light Conditioner 250ml/8.5oz. At Feelunique.com it cost GBP10,70. (= $16,71) At Strawberrynet.com the same conditioner cost NOK155,50 (= $25,43)

So here are my suggestions:

- Go back to the policy where your customers can choose in which currency they want to pay (my preferred solution)

or

- Lower the prices for your customers who have to pay in Norwegian Kroner.

Hope my e-mail is taken under consideration, as I know that also other Norwegian customers have reacted to the products becoming more expensive than before at Strawberrynet.com.

Regards,

(XXXXX)

Kopiert og sendt :D

Skrevet

Kopiert og sendt :D

WOHO!!:enig:

Skrevet

Jeg har bare handlet på strawberrynet to ganger.

Første gangen kom aldri varen jeg betalte for, og jeg fikk ikke beskjed fra dem om at noe skjedde med transaksjonen før jeg etterlyste varen...

Var innom der igår (før jeg leste denne tråden) og reagerte veeldig på prisene... jeg lette etter guniot produkter, og faktisk er de billigere hos lookfantastic. Men, allikevel såpass dyre at de kommer over 200kr grensa :/

Skrevet

Følger med på denne, er veldig enig i at det er grusomt idiotisk.. :snurt:

Skrevet

Enig!! Jeg handler bare på Feelunique og Cheapsmells nå.

Skrevet

Jeg har i grunnen ikke handlet noe særlig på StrawberryNet, men nå fristet det i hvertfall ikke. Hehe!

Skrevet

Fikk svar ganske fort, for 5 timer siden faktisk.. her er svaret jeg fikk:

Dear Mari,

Thank you for your (email/feedback).

As per email you mentioned that our prices are not cheaper compared to retail stores, please be advised that we can only price match with other E"tailers and not with regular retail stores.

Please be advised that we have a section on our Customer Service page, under "Price and Payment Information" were you can find our Price Guarantee. We are interested if you find any other e-tailer selling cheaper than us as we believe overall we have the best prices on the net. Please remember most distributors charge for delivery, we do not. Only compare the total net delivered cost with our price as quoted.

You need to tell us below who and where the E"tailer is.

We will check the prices and either adjust ours or send you individual information on our findings.

Remember, when calculating the price of a product, you must add the shipping and handling cost that most stores charge. StrawberryNET offers FREE shipping and handling.

We hope this helps and if you have any further queries, please feel free to contact us again.

Yours sincerely,

Philip Tai

Customer Services

Altså, feelunique tar jo ikke betalt for shipping & handling de heller, og de klarer å være billigere:P merkelig....

kanskje man må finne masse eksempler og tvinge dem til å sette ned prisene pga garantien de har? hehe

Skrevet

Ser nesten sånn ut ja... send en mail tilbake og skriv at feeluniqe heller ikke tar betalt for shipping osv, og at de allikevel er billigere!

Skrevet

Strawberry betaler tilbake toll. Har vært litt trøbbel der og ikke alle har fått den tilbakebetalt. Feelunique betaler og tilbake toll. Etter hva jeg har hørt så er de raskere å betale tilbake og gjør det alltid. Jeg har nå byttet fra Strawberry til Feelunique så langt som mulig. Synes og Strawberry er tregere med å fylle opp når de går tom.

Men vil gjerne ha prisene slik de var. For er noe som er ok å handle fra strawberry som feelunique ikke har... :sjenert:

Man betaler ikke toll på kosmetikk, men MVA. Og jeg er klar over at de refunderer momsen, men jeg orker ikke styre med å scanne kvitteringer osv, derfor holder jeg meg alltid under 200 NOK. :)

Skrevet

Har alltid foretrukket SN pga den utrolig korte leveringstiden. FU bruker å ha en leveringstid på opptil to uker når jeg bestiller.. Men kommer utvilsomt til å handle mer på FU og mindre/ingenting på SN hvis det ikke gjøres noe med dette..

Skrevet

Fikk svar ganske fort, for 5 timer siden faktisk.. her er svaret jeg fikk:

(..................)

kanskje man må finne masse eksempler og tvinge dem til å sette ned prisene pga garantien de har? hehe

Jeg venter fremdeles på svar, jeg..... :sjenert: Dårlige greier.....

Hele mailen virker jo bare som en eneste unnskyldning for å fortsette som de gjør, synes jeg. Når et produkt koster 45 kr mer bare fordi det skal sendes til Norge (og ikke til USA), synes jeg det er suspekt. :nei:

Teit at vi som kunder må fortelle dem hva prisene er på andre nettsider. ...for det er ikke få produkter som er en god del billigere på f.eks Feelunique.com.

Oppfordrer flest mulig til å sende inn klage til Strawberrynet, jeg! :lur: Kopier gjerne mailen jeg skrev! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...