AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #1 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg skriver dette her inne med håp om flere svar! Jeg er ei jente på 22 som har tenkt mye på å utdanne meg til helsesekretær. Har gått grunnkurs og vk1. Har sett en del på nett hvordan jeg skal gjøre dette og da tar jeg enten et nettstudie hvor jeg selv har mest kontroll over læringa, eller melde meg på et kurs. Jeg vil gjerne vite hvordan dere som har denne jobben om hvordan dagene er, hva gjør dere og trivsel generelt? tror dette ville passe meg som menneske.. Tenker jo litt på nettstudie også, så lurer på om det er en fordel å ta et kurs praktisk, eller om det ikke har noe å si? Det første jeg tenker er at et praktisk kurs vil telle mer enn bare teori? Trenger virkelig noen synspunkt på dette og håper veldig på at noen svarer meg. Dette med utdanning er så vanskelig :/ Hilsen T:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 23. august 2010 #2 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg utdannet meg til medisinsk sekretær ved Utdanningshuset, deltidsstudie som gikk over ett år. Vi fikk beskjed om at deres studenter var ettertraktet og at de fleste fikk jobb etterpå. Dette var ikke tilfelle, tror det kun er 1 i klassen som faktisk fikk jobb som følge av den utdanningen. Jeg har utdannet meg til sykepleier og jobber som det, så kan ikke svare på hvordan det er å jobbe som helsesekretær, jeg vil bare fraråde deg å ta utdanningen ved Utdanningshuset hvis det var et alternativ. Du må forresten ha noe praktisk uansett, for en helsesekretær må kunne grunnlegende laboratoriearbeid og ta blodprøver. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #3 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg er ferdig helsesekretær nå til jul. Tror ikke du kan ta det på nett, da du må kunne venepunktere, stelle sår, fjerne sting, sette vaksiner, gjøre visse blodanalyser, måle puls, blodtrykk og ekg, pusteprøver ol. Uansett hva du velger å gjøre så sørg for at du får autorisasjon. Medisinsk sekretær er IKKE det samme som en helsesekretær. Mange tror det men, helsesekretærene har mer utdanning. Og som helsesekretær får du autorisasjon, det gjør du ikke som medisinsk sekretær. Før trengte man ikke autorisasjon for å jobbe som det men, nå er det veldig vannskelig uten. Det fleste vil ha autoriserte sekretærer da de lyser ut stillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #4 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg har jo fått med meg at det ikke er de fleste jobbene å få desverre. Men det frister likevel. Jeg har sett at det er medisinsk sekretær uten autorisasjon og helsesekretær med autorisasjon og jeg vil selvfølgelig velge noe jeg får autorisasjon for=) Det høres bare litt mer riktig ut. Selv tror jeg at jeg ville fått mest ut av å gå på en skole ja så spørs om jeg skal sjekke det ut litt bedre! Tusen takk for svar (håper på flere og) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 24. august 2010 #5 Del Skrevet 24. august 2010 Heisann! Jeg er autorisert helsesekretær og tok utdanningen på Folkeuniversitetet: www.fu.no Da hadde vi undervisning på skolen to dager i uka, resten var selvstudium hjemme. Jeg var så heldig å få meg jobb som sekretær på sykehus ved siden av studiet. Nå jobber jeg på poliklinikk med mottak av pasienter, pasientoppgjør, sette opp timer, setter opp operasjoer, sentralbord, post, arkiv, skanning + + +. Du bør være sterk psykisk da du må regne med å få mye kjeft. Pasienter kjefter på deg fordi legen har gjort en dårlig jobb, du får kjeft for ting som sykepleierene ikke har gjort osv Men jeg liker meg ganske godt. Stressende,men også veldig varierende. Ingen dag er lik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 25. august 2010 #6 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg utdannet meg til medisinsk sekretær ved Utdanningshuset, deltidsstudie som gikk over ett år. Vi fikk beskjed om at deres studenter var ettertraktet og at de fleste fikk jobb etterpå. Dette var ikke tilfelle, tror det kun er 1 i klassen som faktisk fikk jobb som følge av den utdanningen. Jeg har utdannet meg til sykepleier og jobber som det, så kan ikke svare på hvordan det er å jobbe som helsesekretær, jeg vil bare fraråde deg å ta utdanningen ved Utdanningshuset hvis det var et alternativ. Du må forresten ha noe praktisk uansett, for en helsesekretær må kunne grunnlegende laboratoriearbeid og ta blodprøver. Lykke til:) Jeg er helt enig i dette innlegget. Jeg tok utdannelse som helseskeretær ved Utdanningshuset i 1999, de reklamerte med stor etterspørsel av helsesekretærer. Det var 4 i vår klassse (ca. 30 stk ) som fikk jobb. Jeg var en av dem:-) Nå er jeg i ferd med å utdanne meg sykepleier. Jeg ville ikke basert helsefag utdanning på skoler som ikke er godkjent for statens lånekasse, disse har som regel ikke et godt nok undervisningsprogram. Fortsetter du med VK2 tror jeg du har bedre muligheter, da dette er en lenger utdanning med bl.a. praksis. Det er stor forskjell å ta helseutdanning deltid 1 år, og ta det over 2 år- Lykke til. Jeg synes det var en kjekk jobb. Jeg t Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå