Sasha Sasha Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 (endret) Når katten gjør fra seg og en ikke vil katten skal gjøre fra seg der igjen hva skal en gjøre / ikke gjøre da? Kattene i nabolaget gjør fra seg markerer i min lille hage på terrassen og ute møblene mine. Gode råd? Sitron salmiakk ec Endret fordi relevante opplysninger skal komme bedre frem Endret 23. august 2010 av Sasha Sasha
kosejentaa Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Er det snakk om inne eller ute? Hvis katten din gjør fra seg inne er det bare å prøve å følge med og flytte den om den begynner å gjøre fra seg. Sett den i tissekassa, eller ta den med ut, og lær den at det er her eller ute du kan tisse. Om det er ute er det verre, men du kan alltids gjære inne et område eller legge noe over så den ikke kommer seg inn.
Hinata Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Finnes det ikke noen sånne sprayer eller noe slikt?
Sasha Sasha Skrevet 23. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2010 Har ikke katt selv er allergisk. Men nok av katter i nabolaget. Hva skal jeg gjøre for at kattene ikke skal gjøre fra seg/ markere på inngangsdøren på verandaen i hagen ol. Jeg har hørt at en ikke skal bruke salmiakk for det gjør det verre. Sitron skal hjelpe. Men jeg er redd for å gjøre noe feil som gjør det verre..
Capricorn Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Er usikker på om ts mener ute eller inne, men jeg vet at pepper hjelper. Det liker de ikke! Er det større områder ute så får man kjøpt et middel på Jernia.
Sasha Sasha Skrevet 23. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2010 Er usikker på om ts mener ute eller inne, men jeg vet at pepper hjelper. Det liker de ikke! Er det større områder ute så får man kjøpt et middel på Jernia. Det gjelder ute i vår lille hage, på terrassen, ute møblene. Vi har også et tak over terrassen der det ikke regner. Opplver at det er særlig terrassen og utemøblene som får gjennomgå. Så råd som gjelder inne og ute ser jeg på som like relevante;)
Rabadamtimtim Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Når katten gjør fra seg og en ikke vil katten skal gjøre fra seg der igjen hva skal en gjøre / ikke gjøre da? Siden en katt er et utedyr, ha den ute?
Gjest Lille-pus Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 (endret) Har ikke katt selv er allergisk. Men nok av katter i nabolaget. Hva skal jeg gjøre for at kattene ikke skal gjøre fra seg/ markere på inngangsdøren på verandaen i hagen ol. Jeg har hørt at en ikke skal bruke salmiakk for det gjør det verre. Sitron skal hjelpe. Men jeg er redd for å gjøre noe feil som gjør det verre.. På/i dyrebutikker (og på Felleskjøpet av alle steder) får man kjøpt noe som heter "Katt deg vekk", det er såpebasert, miljøvennlig og fungerer fint (har erfaring fordi jeg også har naboer). Ulempen er at siden "Katt deg vekk" er såpebaserte krystaller så må prosessen selvsagt gjentas med jevne mellomrom (spesielt om det regner) Kanskje flere har prøvd "Katt deg vekk" og kan si noe om sine erfaringer ? Endret 23. august 2010 av Lille-pus
Tabris Skrevet 23. august 2010 #9 Skrevet 23. august 2010 Du kan også prøve med sitron, løk eller pepper. Det er sterke lukter som katter ikke liker, og det kan gjøre at de går et annet sted.
Gjest BabyBlue Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Sitron, appelsinskall, og de katt deg vekk greiene... Noe som også funker er å hive vann på den første katten du ser som går rundt inngangspartiet ditt. Da lærer de leksa si ganske fort. Ikke direkte vennlig, men er så utrolig lei av katter som bare går rundt å driter og tisser i hagene til folk. Er så glad vi ikke bor tett i tett med hus lengre, for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå