AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Jeg har startet en blogg, og vil ha lesere til den. Men jeg vil holde meg 100% anonym, så jeg vil ikke reklamere for den blant venner/kjente eller via brukerkonto på et forum. Finnes det andre måter å reklamere for bloggen?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 TS her igjen. Spørsmål nr. 2: Hvorfor er ikke bloggen søkbar på nett? Jeg har huket av for at den skal være søkbar, men jeg finner den ikke selv når jeg prøver å google den. Hvor lang tid tar det før den blir søkbar tro? Bruker blogspot.
Perledrøm Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Min blogg er hemmelig for venner/bekjente/facebook, og jeg har lesere likevel Jeg tror det går automatisk når folk søker etter noe og havner på bloggen din - hvis de liker den vil de fortsette å besøke den også.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Marit, klarer du å holde bloggen hemmelig for venner når du bruker fullt navn der?
Perledrøm Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Marit, klarer du å holde bloggen hemmelig for venner når du bruker fullt navn der? Bloggen er ikke er _hemmelig_ i den forstand, men jeg reklamerer ikke for den på facebook og jeg snakker heller ikke om den med venninner/bekjente/kolleger Har fått et par tilbakemeldinger fra bekjente som har ramlet innom ved å google et eller annet. Bare koselig det. Deilig å kunne ha to "liv" - selv om det mest sannsynlig ikke varer i evigheter
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Du må være flink til å tagge innleggene dine og du må skrive om noe folk faktisk er interessert i å lese.. Er du ikke flink til å skrive, morsom eller interessant, så er det bare å glemme.. Ellers finnes det et utall måter å markedsføre i det skjulte på, du må bare være litt kreativ..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Det er dessverre ikke alltid sånn at de velskrevne bloggene har mange lesere. Snarere tvert imot. Jeg vil påstå at det er et fåtall av bloggene på Blogglistens topp hundre som faktisk er lesverdige, dersom det er språket eller innholdet som teller mest. Folk er opptatt av sladder og å se at andre driter seg ut - og det er det mange av i sjangeren rosabloggere - de som har flest lesere. Dersom du har en blogg innenfor et spesielt tema, kan du se om det finnes egne bloggportaler. For eksempel finnes det en samleblogg for interiørblogger "Norske interiørblogger". Om det finnes slikt for andre blogger, vet jeg ikke. Dessuten kan du kommentere hos andre bloggere som kan være i din målgruppe og håpe på at de lenker til din blogg i sin bloggrull. Dette er en velbrukt metode, og en fin måte å få andre til å bli oppmerksom på bloggen din. Jeg har også hatt en "anonym" blogg, og har etterhvert fått ganske mange lesere. Det går også an å lenke til bloggen din i diskusjonsfora - vel og merke dersom det er relevant for diskusjonen. Ingenting er så irriterende som bloggere som panisk forsøker å få lesere. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Ang. spørsmål nr. to: Min erfaring er at det tar en liten stund før bloggen blir søkbar. Bare vent og se.
Colargol Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 (endret) Det finnes mennesker der ute som googler navnet ditt bare for moroskyld -og det kan vennene dine også finne på å gjøre! Jeg googla bare bloggadressen din -og fant etternavnet ditt lett som bare det. Googla navnet ditt og fant den forrige bloggen din, hvor du jobba i fjor, og et svar du har skrevet på noen andre sin blogg, adressen din, telefonnummeret ditt hva du skattet for to år siden. Ikke lett å leve to liv på nett gitt! Men en ting er hva navnet ditt på nett kan fortelle meg -du trenger jo ikke å fortelle om ditt eget privatliv! Hold bloggen innenfor det emnet du liker å skrive om og fortell minimalt om deg selv -da får du lesere, men veldig lite oppmerksomhet rundt den private delen av deg! (Og da gjør det vel heller ikke så mye at folk du kjenner leser?) Endret 8. september 2010 av Colargol
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har startet en blogg, og vil ha lesere til den. Men jeg vil holde meg 100% anonym, så jeg vil ikke reklamere for den blant venner/kjente eller via brukerkonto på et forum. Finnes det andre måter å reklamere for bloggen? Hvordan gikk det? fikk du lesere?
Fanta Exotic Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Man bør blogge ofte, bruke bilder i innleggene, ha spennende overskrifter, kommentere andre blogger (med link til din blogg), blogge om interessante ting (er litt for mange blogger som er sånn "idag har det ikke skjedd noe spesielt.. spiste middag"), skaffe et litt fint design, dobbeltsjekke skrivefeil før man poster.. Kommer ikke på mer i farta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå