Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg ser så mye bedre ut når jeg står forran speilet på badet hjemme, enn andre speil rundt omkring, f.eks. i butikken. Er det bare noe jeg innbiller meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skyldes belysning kanskje... ?

Skrevet

Det er som livsfilosofi sier ofte litt snilt lys på badet. Jeg ser også veldig lekker ut i prøverommene på HM, helt til jeg skrur på dagslyset de har der *sukk*

På den annen side er det ofte litt slemt og skarpt lys i en dagligvarebutikk.

Gjest ¤Alena¤
Skrevet

Du er kanskje mest vant til å se deg selv på badet også, så når du ser deg i andre speil så føles det litt rart.

Jeg ser grusom ut i de fleste prøverom, skulle ønske butikkene kunne skjønne at det er vanskelig å selge til noen som føler seg feit og bleik mens de prøver klærne deres.

Skrevet

Lysrør gir illusjon om dritlekker hud.

Skrevet

Speilene i klesbutikker er lagd slik at du ser tynnere ut i dem. Salgstriks=) Ellers ser de fleste bra ut i lyset fra stearinlys. De fleste baderomslys har samme fargenyansen og vil dermed skjule mye av "skruplene" =)

Skrevet

Det er ikke få ganger at jeg har sett meg i speilet hjemme hos meg selv om morgenen/kvelden, og har sett en slags demonisk fremtoning. Sånn er det ikke når jeg speiler meg hos andre.

Mulig at jeg har sett vel mange episoder av Charmed i det siste også... :(

Skrevet

Uff jeg blir så deppa av å se meg i speilet i prøverom....Føler forskjellen er milelangt fra hvordan jeg føler meg hjemme ja;)

Skrevet

Jeg ser bedre ut i speilet til KappAhl! Noe som resulterte i to dyre bomkjøp! Når jeg kom hjem, så jeg jo ikke ut i måneskinn. Så jo ut som jeg hadde lagt på meg 10 kilo i løpet av 2 timer! Argh! Ellers så har man gjerne "mykere" og snillere lys hjemme på badet + at man ikke har speil man kan se seg i alle vinkler på (heldigvis!)

Skrevet

JA! Jeg har ofte opplevd at jeg går fra speilet hjemme og ser bra ut, også går jeg forbi et speil i en klesbutikk og ser nitrist ut. Jeg har begynt å se meg i speil i huset som jeg har i dagslys før jeg går ut døra. De lyver ikke :)

Skrevet

Jeg har funnet ut speilet på badet (hovedsaklig skyldes det nok lyset på badet), ikke gir et riktig bilde av f.eks. sminke. Opplevde ofte før å gå ut døren å se helt forjæ*vlig ut i dagslys, mens jeg så smashing ut på badet :fnise: Nå har jeg begynt å sminke meg ved siden av vinduet i stuen!

Skrevet

Har dere dempet belysning på badet da?Jeg har hvitt bad med fryktelig skarpt lys. Jeg ser ikke ut på badet mitt. Det positive er at det er lett å legge sminke. Det negative er at siden dette er det speilet jeg ser meg mest i, får jeg mange kanskje unødvendige komplekser. Blir ofte positivt overrasket når jeg ser meg i andre speil.Bortsett fra prøveromsspeilene da, de er fryktelige.

Skrevet

Jeg vil ha hvitt sterkt lys på badet! Er så plagsomt å måtte løpe frem og tilbake til utgangsdøra med speil for å sjekke hvordan øyenskyggen *egentlig* ser ut...

Skrevet

En venn av meg har spotter i taket på badet sitt og jeg føler at huden min ser helt fantastisk ut i det lyset, helt plettfri og glødende. Sånn ser den ikke ut ellers for å si det sånn, selvtilliten min stiger alltid noen hakk etter at jeg har vært der.. helt til jeg kommer hjem og ser meg selv i speilet hjemme da. :sukk:

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg ser bedre ut på badet. Har spotlights i taket og på speilet. Egentlig opptatt av å ha bra lys pga sminking, men det er nok noe dusere enn grelt morgenlys eller sterk sol. Må dobbeltsjekke sminken på et rom med dagslys i før jeg går ut.

Men tar nok likevel et speil som lyver litt altså. Bedre å si hei til et pent ansikt om morgenen i stedet for et som ser like trøtt og kjipt ut som du føler deg. Blir ikke noe flombelysning her med det første!

Verste speilene jeg vet om er hos frisøren og på et utested kl 02. Ser faen ikke ut.

Skrevet

Haha, I hear ya! Så bra ut på badet i dag. Så var jeg til frisøren...så ut som et vrak. Og det hjelper jo ikke at frisøren er nydelig sminket og ser knallbra ut......artig å sitte der et par timer liksom. :fnise:

Skrevet

ja, hva er det med frisørspeil??!

Skrevet

ja, hva er det med frisørspeil??!

Dette lurer jeg også på.

Skrevet

Kanskje man er mer skeptisk når man er ute? Og som tidligere nevnt her, mer kjent/komfortabel hjemme?

Mirror mirror on the wall.. What the hekk happened here????

Skrevet

Jeg vil tro det skyldes belysning. Hater selv de fleste "speil" i butikkene. Liker heller ikke speilet i min nye leilighet, men tenker nok det blir bedre så fort jeg får ordnet med bedre lys og kan trekke for gardiner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...