Gå til innhold

Han fikk ferie i gave=mer jobb på meg. Hva synes dere?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Tro meg. Det er ikke mye "familien" får være med på.

Er sammen med en mann som reiser veldig mye i jobben sin. Bla mange turer som er sponset av kundene dems. Alt fra sydenturer, båtturer, seilaser til opphold på høyfjellshotell.. Jeg har ALDRI fått være med ;)

Fryktelig kjipt, ja! Men slik er det bare.

Du virker fornuftig i det siste innlegget ditt! Fint at du ser "saken" fra hans side også. :D Han setter nok stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg at det er en underlig gave å få; ferie for en person i fire dager. Hvorfor ikke ferie for to i to dager? De fleste reiser jo sammen med andre på ferie. Jeg kunne sikkert blitt irritert selv i samme situasjon, men ikke på mannen min. Det er jo ikke hans "skyld" at han har fått denne belønningen. La ham dra!

Tex: Har jeg misforstått noe her? Du er da ikke alenemor du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, og jeg mener ikke å være frekk, hvorfor er det ikke vanlig å utvide disse gavene til også å inkludere ektefeller?

Det er ikke vanskelig å inkludere ektefeller. Men det handler som regel om følgende:

1) Kostnader!

Det er ikke gratis å ta med dobbelt så mange mennesker på tur. I visse tilfeller tar vi i min bedrift faktisk med ledsager, men det er heller unntaket enn regelen.

2) Turens innhold og type.

Når firmaer ber med seg kunder/leverandører på tur, er det for å pleie relasjonen med mennesker som er viktige for firmaet forretning. Det blir ofte mye jobbsnakk på slike turer, og det er faktisk ofte lagt inn noe møtevirksomhet eller presentasjoner også.

Da kan det faktisk hende at firmaet ikke får like mye ut av sin investering om ektefeller er med, litt avhengig av målet med turen er.

Jeg er enig med deg at det er en underlig gave å få; ferie for en person i fire dager. Hvorfor ikke ferie for to i to dager? De fleste reiser jo sammen med andre på ferie.

Jeg tror neppe at dette firmaet har kjøpt en billett til denne mannen og sendt ham avgårde på "ferie" helt alene!!! Han skal sikkert reise sammen med representanter fra dette firmaet og andre kunder/leverandører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den stakkars (?) mannen min har jo ingen som helst "skyld" utover at han har gjort en formidabel jobb! Og kunden ønsker jo bare å være hyggelig han.

Jeg våger en påstand om at dette ikke ville vært et typisk påfunn fra en kvinne av idag. Tror dette henger litt igjen fra "gamle dager" der menn var menn osv., og mannsrollen og mannens jobb var en annen.

Uansett, så er det svært hyggelig å gi premiering for god innsats. Det behøver ikke å være så flott, men en oppmerksomhet stimulerer jo alltid til videre innsats.

Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig det du sier. Det er med kunden, og det blir jo i praksis ikke det samme som ferie. Om de kommer til å legge jobbrelaterte aktiviteter inn i det vet jeg ikke, men det er ikke utenkelig (de har ikke gjort det tidligere). Uansett vil nok mannen min være interessert i å finne potensialer, diskutere faglige ting osv.

Og denne ferien er så dyr at man sikkert kunne dratt 100 ganger på Tusenfryd (fnis:-)

Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet aspekt ved dette er skatteregler.

Om jeg ikke tar for mye feil er "feriegaver" skattbare dersom det ikke er en reise med faglig innhold. Det har muligens noe med dette å gjøre at det ikke er så vanlig å ta med familie - der er vanskelig å forsvare hva kona/mannen/barna utgjør av det faglige innholdet.

Dvs. at dersom det kommer fram at turen er en rein ferie blir dette sett på som skattbar inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan du ikke planlegge en tur vekk med en venninne eller noe snart du også.. frister det ikke med litt fri fra både mann og barn for deg også??

litt frihet må man kunne ha selv om man har barn.. og tre dager er da svært overkommelig..

enig i at han burde fortalt deg om det med en gang han viste om muligheten, men at det skal bli så uoverkommelig mye arbeid på deg av at han er borte i tre dager.. det har jeg vanskelig for å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du skjønner hvorfor man ikke alltid inviterer ektefeller på tur, og det er jo fint :-) Mannen din blir "premiert" for god innsats, det kan du jo være stolt over. Om det det ikke er lagt inn faglig innhold i turen, så er det som du selv sier, en anledning som benyttes til å knytte viktige kontakter, diskutere fag/business og etablere relasjoner som kommer til nytte i det daglige arbeidet når man kommer hjem igjen.

Men dette skjønte jeg ikke helt:

Jeg våger en påstand om at dette ikke ville vært et typisk påfunn fra en kvinne av idag. Tror dette henger litt igjen fra "gamle dager" der menn var menn osv., og mannsrollen og mannens jobb var en annen.

Jeg jobber riktig nok i en mannsdominert bransje, men vi premier de beste uavhengig av kjønn.

Dessuten tror jeg at man bruker turer eller andre midler til å pleie sine kontaker i mange bransjer, uavhengig om den er mannsdominert eller ikke.

Jeg er helt klart en "kvinne av i dag", og jeg vet utmerket godt verdien av gode relasjoner og lojale forretningsforbindelser, som man etablerer gjennom feks. slike turer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kan se av det jeg har skrevet tidligere idag, har jeg tenkt litt og inntatt en mer ydmyk holdning til det hele, så jeg er faktisk ikke noe sur i det hele tatt.

Men, ja, en jentetur uten barn er nå på planen....

Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det idielle var nok at gaven kunne vert til han og deg i lag.

Jeg reagerer på at du skriver at du må ta deg av 3 åringen alene i 4 dager. :-?

Se positivt på det og det kan bli fine dager for deg og barnet alene i noen dager.

Jeg syns det er lurt at ektepar er litt frahverandre. Ta seg en tur på egenhånd. Man er da ikke siamesiske tvillinger heller. Jeg har villet ønske mannen min god tur og undt han den turen. Glad på hans vegne.

Det er da snakk om kun 4 dager. Selv om dere hadde avtale om å ta i et tak denne perioden,verden går vel ikke under pga.4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex: Har jeg misforstått noe her? Du er da ikke alenemor du???

Kommer litt an på åssen man ser på det....

Jeg har samboer som ikke er biologisk far til mine barn.

Han reiser en del i jobben sin, og er ofte borte i uker av gangen.

Han jobber i lange perioder myyye overtid, fra syv om morgenen til elleve tolv om kvelden.

Og så har jeg lang fartstid som alenemamma fra før vi ble sammen også. Jeg vet mye om å være aleneforsørger, men blir kanskje ikke definert som det lengre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alenemor

Det burde ikke være vanskelig for deg å klare deg 4 dager uten mannen din. Jeg skjønner ikke hvordan du kan bli sur for det. hadde det vært snakk om 4 uker, så greit, men 4 dager..... *hehe*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Herregud, var alene med to hele uken i alle år. To med 18 mnd aldersforskjell. Full jobb og barnehave. Den gang var det kun 3 mnd svangerspermisjon.

Og hvor mange er det ikke som er alene både med to og tre barn hele året?

Det er mange som har krevende jobber og som er alene LANGT over 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o :o :o

mer jobb til deg??og da snakker du om barnet ditt!!

GROW up... :evil:

Som om jeg skulle sagt det selv! Ærlig banan, slutt å sutre og dra frem gleden over at din mann har fått en velfortjent gave! Fire dager alene med barnet ditt; hvis det er å betrakte som en JOBB, en belastning, ja da tror jeg du og barnet ditt TRENGER litt mer tid alene sammen. Tid der du kan oppdage gleden ved å ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet jeg....du må ta deg av en 3-åringe helt alene? Og så.....

Jeg ville vært kjempeglad på gubbens vegne og ønsket han riktig god tur.....!!!

Syns du høres litt bortskjemt ut, blir faktisk litt irritert når du syter over at du skal ta deg av barnet ditt alene....herregud, bli voksen sier nå jeg....!!!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på åssen man ser på det....

Jeg har samboer som ikke er biologisk far til mine barn.

Han reiser en del i jobben sin, og er ofte borte i uker av gangen.

Han jobber i lange perioder myyye overtid, fra syv om morgenen til elleve tolv om kvelden.

Og så har jeg lang fartstid som alenemamma fra før vi ble sammen også. Jeg vet mye om å være aleneforsørger, men blir kanskje ikke definert som det lengre....

Å, sånn ja. Tror ikke jeg ville definert deg som alenemor nå, men du vet jo tydeligvis hva det går ut på, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopp og beklager!

Leste ikke hele tråden før jeg svarte over her, og svaret kom nok i seneste laget. Jeg ser nå at du har tenkt deg om.

Håper både du, mannen og barnet får noen fine dager som alle kan glede seg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også hive meg på denne :evil:

Være alene med 3-åringen i flere dager? So????

Jeg har en venninne som ville reagert akkurat som deg, og det er rett og slett fordi hun har en meget sterkt utviklet selvretterferdighetssans. Akkurat som et barn.

Ønsk ham god tur du, og MEN det. En annen gang kan du kanskje dra på jente/venninnetur en langhelg mens han er ALENE med barnet.... jiiiiiz

(Nå leste jeg resten av innleggene og ser at du har endret synet ditt litt - good for you!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...