Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest azorpro
Skrevet

Hei. Jeg slutten på pillen i jan/februar. Har etter det slitt med uregelmessig mensen, noe som gjør det veldig vanskelig for å prøve å bli gravid.. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få tilbake den regelmessige mensen? Da blir jo alt lettere for å finne eggløsning også.

Jeg er ikke 100% prøver enda, så å bruke eggløsnings tester ect, er uaktuelt. Vil bare at mensen ska bli som normalt.

Når jeg gikk på P-pillene var mensen regelmessig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen metoder for å stabilisere syklusen. Med mindre man er overvektig/undervektig, har et usunt kosthold eller gjør andre ting som tilsier at syklusen er ustabil. Har man uregelmessige sykluser som følge av at man nylig har sluttet på pillen er eneste middel å ta tiden til hjelp. Har du prøvd i ca et år uten resultat kan du ta turen til legen for vidre hjelp og henvisning.

Regelmessige sykluser når man går på pillen er ingen indikator på hvordan ting er når man ikke tar pillen. Jeg har 3-4 sykluser i året uten pillen, men med pillen hadde jeg normal blødning hver måned. Dette ford pillemensen er en "falsk" blødning, og ikke en ordentlig syklus.

En måte å se om man har eggløsning på er temping, det står mye om det her inne om du søker litt.

Gjest azorpro
Skrevet

Takk for hjelpen :) Må vel bare ta tiden til hjelp da, å ikke tenke så my på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...