Gå til innhold

siviløkonom jobbmuligheter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

begynner i år på master i økonomi. mangler den store motivasjonen, fordi jeg er usikker på om det er noe for meg sånn egentlig. jeg kan ikke si at jeg synes fagene ser interessante ut, ser ikke frem til å fordype meg på mikroøkonomi, matematikk og finansfag. noe jeg gjerne burde: ha litt mer interesse for fagene. det er akuuratt som om jeg på bachelorgraden tok økonomifagene jeg måtte, fikk toppresultat på eksamen, men satt igjen med ganske lite utbytte personlig. likevel frister det å fortsette på master fordi jeg får flere muligheter etter endt grad.

jeg er svært interessert i lover og regler, både teoretisk og i praksis. jeg liker å lese på juss, men er også veldig interesert i offentlige rettssaker og blir veldig engsjert når jeg føler noen er behandlet feil ifht lovverket. på bachelorgraden likte jeg godt rettslære, og tok alle valgfag innen juss. da juss innen eiendom, avhending, skatt og formue. hvilke spesifikke jobbmuligheter har jeg innen disse fagene som siviløkonom? kan man eks jobbe med salg av eiendom? kanskje ta noen kurs i tillegg? kan man jobbe sammen med jurister, på en eller annen måte? håper virkelig noen har tips og råd her, jeg trenger motivasjonen for å begynne på mastergraden og fullføre!

skulle nok aller helst blitt jurist, men å begynne på en helt ny utdanning frister lite akuratt nå :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...