Gå til innhold

Dere som har vært utro...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syntes mange dømmer deg nord og ned uten å forstå at dette behovet for hevn er veldig vanlig! Skulle likt å se andre i din situasjon, ikke mange hadde handlet like voksent!

Takk! Jeg ble så skuffa da hun fortalte meg det, så alt jeg tenkte på var å ta igjen.

Det blir litt som hvis noen bare slår til deg helt uten grunn. Da slår du ikke bare en gang tilbake, men du slår og slår helt til han ligger nede for telling. Slik at han virkelig angrer.

Og jeg hadde ikke gjort noen ting for å fortjene den behandlingen. Hun derimot, fortjente det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk! Jeg ble så skuffa da hun fortalte meg det, så alt jeg tenkte på var å ta igjen.

Det blir litt som hvis noen bare slår til deg helt uten grunn. Da slår du ikke bare en gang tilbake, men du slår og slår helt til han ligger nede for telling. Slik at han virkelig angrer.

Og jeg hadde ikke gjort noen ting for å fortjene den behandlingen. Hun derimot, fortjente det.

Fortjente det? Hun klinte med én person. Greit nok at du synes klining er en større 'deal' enn puling, men synes hun det? Og du tok igjen ved å pule ikke bare én, men TO jenter.

Si meg, hvorfor kunne du ikke bare ta igjen med å kline med ei annen jente? Det er jo helt klart at du ikke var ute etter "øye for øye", men snarere arm for finger.

Dessuten har det ikke noe å gjøre med hvem som fortjener hva. Hun gjorde det ikke for å være jævlig mot deg. Du, derimot, gjorde det nettopp for å være jævlig mot henne. Hvem er det egentlig som står stødigst moralsk her?

Endret av K.A.
Skrevet

Fortjente det? Hun klinte med én person. Greit nok at du synes klining er en større 'deal' enn puling, men synes hun det? Og du tok igjen ved å pule ikke bare én, men TO jenter.

Si meg, hvorfor kunne du ikke bare ta igjen med å kline med ei annen jente? Det er jo helt klart at du ikke var ute etter "øye for øye", men snarere arm for finger.

Dessuten har det ikke noe å gjøre med hvem som fortjener hva. Hun gjorde det ikke for å være jævlig mot deg. Du, derimot, gjorde det nettopp for å være jævlig mot henne. Hvem er det egentlig som står stødigst moralsk her?

Nå skal ikke jeg forsvare tullete oppførsel, men om klining er like sårende for Fuckman som pulings er for kjæresten, så går det vel opp i opp? Hvis man da velger hevnmetode ut i fra følelsene de genererer (og det er vel strengt tatt det som er meningen med hevn), så vil kanskje begge to ende opp like såret, selv om handlingene er forskjellige, nettopp pga hvordan de reagerer på det.

Skrevet

Ja, her var det jammen mange bestemte meninger. Det husker jeg at jeg også hadde for få år siden.... Jeg var rimelig steil og bestemt i det temaet der! Plutselig en dag jenter...

Mitt utroskap er en godt bevart hemmelighet. Jeg angrer over hodet ikke. Det var en grunn for at det skjedde. Det var slett ikke bra i heimen. Et par år etter dette ene sidespranget valgte jeg å gå. Den lille timen to år før var nok med på avgjørelsen. Ikke mannen jeg var utro med, men tanken på hva som fantes der ute. Og nå - en god stund etter min skilsmisse takker jeg mitt utroskap for styrken jeg fant. Det var godt for oss begge. Vi var ikke bra for hverandre.

Jeg tok altså konsekvensen. Kall meg hva enn dere vil,- det kan skje den beste!

Skrevet

Nå skal ikke jeg forsvare tullete oppførsel, men om klining er like sårende for Fuckman som pulings er for kjæresten, så går det vel opp i opp? Hvis man da velger hevnmetode ut i fra følelsene de genererer (og det er vel strengt tatt det som er meningen med hevn), så vil kanskje begge to ende opp like såret, selv om handlingene er forskjellige, nettopp pga hvordan de reagerer på det.

To jenter? Opp i opp? Om noe skulle gå opp i opp måtte det jo bli å svare med samme mynt, altså å kline med én annen person. Dette skulle da balansere pent nok med både hans oppfatning av klining, samt hennes oppfatning av klining. Det er da ikke noen grunn til å bytte valuta.

Selv ser jeg ikke helt verdien i et forhold hvor man er oppsatt på å hevne seg mot hverandre.

Skrevet

To jenter? Opp i opp? Om noe skulle gå opp i opp måtte det jo bli å svare med samme mynt, altså å kline med én annen person. Dette skulle da balansere pent nok med både hans oppfatning av klining, samt hennes oppfatning av klining. Det er da ikke noen grunn til å bytte valuta.

Selv ser jeg ikke helt verdien i et forhold hvor man er oppsatt på å hevne seg mot hverandre.

Om målet med hevnen er å fremkalle den samme smerten som man selv opplevde, så må man gjøre noe som får frem denne smerten. Om damen hans reagerer like negativt på at han puler andre, som han gjør på at hun kliner med andre, så sitter begge to igjen like såret. Selvfølgelig forsvarer jeg ikke dette, da jeg synes det er tåpelig, jeg sier bare at dette er én vinkling.

Skrevet (endret)

Ta igjen?

Endret av Bond
Skrevet

Fuckman1983:

Hvis du er i et forhold der du "hevner" deg på partneren dersom vedkommende har gjort noe galt, enten det er utroskap eller å brenne ned kåken, så har du større problemer enn som så.

Skrevet

Hvordan har tiden vært etter utroskapet? Har du dårlig samvittighet? Fortalt partneren din, eller lever du som ingenting har skjedd?

Jeg var for første gang utro i helga. Har litt dårlig samvittighet ja, men samtidig var det deilig å få frigjort litt seksuell frustrasjon. Skal sies at jeg og mannen min ikke har den beste og mest langvarige sexen, og heller ikke så ofte.

Jeg trengte å få meg et skikkelig knull, og jaggu fikk jeg det.

Har ingen planer om å ødelegge ekteskapet mitt pga en natt, så jeg vil nok bære hemmeligheten i meg så lenge det er mulig.

Hva med dere??

Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet. Jeg er utro titt og stadig. Jeg forteller ikke partneren min noe som helst. Hun tror vi har et forhold basert på høy tillitt, og hun bruker meg ofte som en slags psykolog, men jeg bare faker hengivenhet tilbake. Jeg bruker både horer, sekretærer på jobben osv.

Det er bedre å ha henne hjemme enn å ikke ha det, men det man ikke føler noe for, det har man ikke dårlig samvittighet for. Og jeg føler null og niks for damer. Sorry. Det er bare sex, praktiske hensyn og av og til et intimitetsbehov jeg holder overfladisk.

Skrevet

Om målet med hevnen er å fremkalle den samme smerten som man selv opplevde, så må man gjøre noe som får frem denne smerten. Om damen hans reagerer like negativt på at han puler andre, som han gjør på at hun kliner med andre, så sitter begge to igjen like såret. Selvfølgelig forsvarer jeg ikke dette, da jeg synes det er tåpelig, jeg sier bare at dette er én vinkling.

Men om hun ikke synes klining er like alvorlig, var det jo et dertil mindre svik fra hennes side. Om hun synes sex er mer alvorlig, er det jo klart at det hadde vært et større svik fra hennes side om hun hadde ligget med en mann istedenfor å bare kline med ham. Hvorfor skal han da straffe et mindre svik med et større et?

Uansett kan målet umulig ha vært å fremkalle den samme smerten i dette tilfellet, da mannen her gjorde dette bak hennes rygg, og har ennå ikke sagt noe som helst. Ikke at det hadde gjort hevnen mindre barnslig om han hadde sagt ifra.

Skrevet

Jeg er faktisk av den oppfatningen at det å innrømme utroskap, uoppfordret, er like egoistisk som selve utroskapet. Om hun er utro mot meg, er det slett ikke for min skyld at hun forteller det. Jeg hadde det jo helt fint all den tid jeg trodde henne trofast. Nei, hun forteller det for sin egen sinnsros skyld, men dette går jo på bekostning av min. Om jeg spør henne rett ut venter jeg at hun er ærlig, men ellers er det langt å foretrekke å få høre det fra noen andre.

Skulle det liksom være mer respektfullt å fortelle det rett ut? Pffff. Jeg ser det bare ikke. Om hun vil være sammen med meg, risikerer hun vel ikke det ved å fortelle meg slike ting. Da er det jo tydelig at hennes samvittighet er viktigere for henne enn forholdet.

Helt enig med deg. Har jeg tenkt selv, mange, mange ganger. Jeg tror faktisk alt av gode handlinger kan tilbakeføres til dette. Det egoistiske behovet for sinnsro. Hadde ikke jeg hatt et snev av dette, ville jeg vært både voldsmann og superkjeltring.

Skrevet

Hvorfor skal han da straffe et mindre svik med et større et?

Fordi det er hans behov og hans følelser han tar utgangspunkt i.

Hadde jeg vært fuckman hadde jeg pult venninna til kjæresten. Og så dumpa kjæresten etterpå.

Skrevet

Mennesker gjør idiotiske ting. Sånn er det bare.

Jeg eg personlig sterkt imot det du har gjort. Og syns det ideelle hadde vært om du kunne forfalt han det.

Syns også at det merkelig at du ikke har noen samvittighet ovenfor mannen din i det heletatt. Ingen dårlig samvittighet ?

Om du er så kynisk at du lar være å fortelle han den for å ivareta KUN DINE interesser er det ditt valg, men det er absolutt et egoistisk valg. Det i være utro i det heletatt er utrolig egoistisk og hensynsløst.

Håper at du i det minste mener det når du sier at du aldri mer skal gjøre det.

Men han fortjener virkelig å vite hva mennesket han er gift med er i stand til.

Skrevet (endret)

Hvem er DU til å si hva som er størst deal?? Hun klinte, dvs at to kroppsdeler var i kontakt og blandet kroppsvæsker. Jeg knullet med kondom, dvs at to kroppdeler var i kontakt uten å blande kroppsvæsker.

Jeg ville aldri klinet med en annen jente, for som sagt føles klining mye mer intimt og personlig for meg, da synes jeg at kjærlighet bør være med i bildet. Knulling derimot, KAN gå fint uten noen som helst form for kjærlighet. Det er min mening.

Hun gjorde det ikke for å være jævlig kanskje, for henne var det ikke så big deal å bare kline med en fremmed kar. For meg er det mer enn en big deal. HUN valgte å svike meg som aldri hadde vært noe annet enn snill mot henne, og når jeg skal ta igjen da, sørger jeg for at det virkelig svir. Jeg spør ikke om hva som er greit eller ikke, jeg bare gjør det.

Det skal sies at jeg dumpa henne et par mnd senere.

Endret av Fuckman1983
Skrevet

Mennesker gjør idiotiske ting. Sånn er det bare.

Jeg eg personlig sterkt imot det du har gjort. Og syns det ideelle hadde vært om du kunne forfalt han det.

Syns også at det merkelig at du ikke har noen samvittighet ovenfor mannen din i det heletatt. Ingen dårlig samvittighet ?

Om du er så kynisk at du lar være å fortelle han den for å ivareta KUN DINE interesser er det ditt valg, men det er absolutt et egoistisk valg. Det i være utro i det heletatt er utrolig egoistisk og hensynsløst.

Håper at du i det minste mener det når du sier at du aldri mer skal gjøre det.

Men han fortjener virkelig å vite hva mennesket han er gift med er i stand til.

Jo, jeg har dårlig samvittighet. Mulig jeg er en stor drittsekk, og veldig egoistisk, men det er ikke bare for å ivareta kun MINE interesser. Forteller jeg mannen min det, så er det ikke bare mitt ekteskap som er over. Da er det en annen familie som også blir rammet, for det var ikke en fremmend jeg havna i senga med. Og jeg har ingen interesse av å ødelegge hans familie, det får han gjøre selv hvis han velger å fortelle kona si.

Ja han fortjener helt sikkert å vite, men jeg VELGER å ikke fortelle. Jeg hadde et øyeblikk av svakhet, dessverre...

TS

Skrevet

Jo, jeg har dårlig samvittighet. Mulig jeg er en stor drittsekk, og veldig egoistisk, men det er ikke bare for å ivareta kun MINE interesser. Forteller jeg mannen min det, så er det ikke bare mitt ekteskap som er over. Da er det en annen familie som også blir rammet, for det var ikke en fremmend jeg havna i senga med. Og jeg har ingen interesse av å ødelegge hans familie, det får han gjøre selv hvis han velger å fortelle kona si.

Ja han fortjener helt sikkert å vite, men jeg VELGER å ikke fortelle. Jeg hadde et øyeblikk av svakhet, dessverre...

TS

Du hadde et øyeblikk av kåthet, som tusenvis på tusenvis av andre har hatt før deg. Ingen har dødd, ingen har mistet noe, ingen ting er faktisk forandret. Hva som skjedde mellom dere to, blir mellom dere to. Så lenge alle er fornøyde i dag er det vel det som teller. Med mindre du er religiøs og tror at du havner i Helvete for dine synder :jepp:

Det er mange her som sitter på sine høye hester og tror de er helt perfekte selv, men ikke bry deg om dem. INGEN ER PERFEKTE. Å være utro er jo ikke direkte pent gjort, men det finnes da langt verre ting i verden, tro det eller ei. Så lenge du er en god kone og mor synes jeg ikke du skal sove med dårlig samvittighet.

Skrevet

Det er mange her som sitter på sine høye hester og tror de er helt perfekte selv, men ikke bry deg om dem.

For en toskete ting å si. Jeg vet veldig godt at jeg på ingen måte er perfekt. Langt i fra. Jeg gjør dumme ting hele tiden. Men det handler om å i det minste prøve å vise litt omtanke for andre. Har du gjort en feil så ta i det minste ansvar for det i stedet for å tvinge noen til å leve i et forhold på falske premisser. Det er jo så mye voldtekt, knivstikker, ran, sult, krig. Vi mennesker er ikke særlig flinke til å være snille mot hverandre. Men hvis dere der ute ikke engang klarer å være snille mot kjæresten deres er det jammen ikke mye håp for menneskeheten. Jeg blir både kvalm og flau, og ganske bekymra, over at det er så mange som er rene egoister.

Skrevet

For en toskete ting å si. Jeg vet veldig godt at jeg på ingen måte er perfekt. Langt i fra. Jeg gjør dumme ting hele tiden. Men det handler om å i det minste prøve å vise litt omtanke for andre. Har du gjort en feil så ta i det minste ansvar for det i stedet for å tvinge noen til å leve i et forhold på falske premisser. Det er jo så mye voldtekt, knivstikker, ran, sult, krig. Vi mennesker er ikke særlig flinke til å være snille mot hverandre. Men hvis dere der ute ikke engang klarer å være snille mot kjæresten deres er det jammen ikke mye håp for menneskeheten. Jeg blir både kvalm og flau, og ganske bekymra, over at det er så mange som er rene egoister.

Poenget mitt er bare at så lenge han ikke vet det og de har det bra sammen nå, er det ingen grunn til å fortelle det.

Hun har 2 valg:

1) Legge alle kortene på bordet, skille seg, selge huset og se barna mindre, som antagligvis vil "hate" henne når de finner ut grunnen til skillsmissen. Statestikk viser også at skillsmissebarn gjør det generelt dårligere på skolen. Selvsagt kan det løse seg bedre, men her må man bruke sannsynlighetsberegning.

2) Velge å holde det hemmelig for mannen. Alt vil være som før, og alle er glade.

Med mindre man tror på karma eller noe annet overnaturlig tull, er det ikke vanskelig i det hele tatt å skjønne hvilket valg man skal ta. Det som har skjedd har skjedd uansett, så hvorfor gjøre vondt verre for alle?

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Interessant at TS og et par andre kvinner forfekter et (for mange forkastelig og umoralsk)syn og en tankerekke som vanligvis kun tillegges menn, som de ubehøvlede dyr vi (ofte) er. Folk må mene hva de vil for meg, både hva som defineres som utroskap (her finnes det mange kuriøse varianter) og i hvilken grad definert utroskap kan forsvares/forklares/aksepteres. For min del ville budskapet "jeg har funnet en annen" vært vesentlig tyngre å svelge enn "jeg har knullet en annen".....

Endret av Gorgonzola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...