Gå til innhold

Dere som har vært utro...

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS her...

Ok, døm meg nord og ned!! Jeg VET at det jeg gjorde er en stor feil, men jeg er ikke villig til å kaste bort ekteskapet mitt pga den feilen. Ja vi har snakket om problemene vi har i senga, men mannen min har dessverre ikke like stort behov for sex som meg. Og jeg VET at det ikke er noen unnskyldning for å være utro, men det skjedde... Jeg har også sagt at jeg aldri skal være utro...IN MY FACE!!

Hvorfor, fortell meg hvorfor skal jeg såre mannen min, og ødelegge hans liv når jeg ikke må??? Vi har et flott ekteskap utenom soverommet, så hvorfor skal jeg kaste alt på dør?

Og syns dere som dømmer alle som har vært utro, egentlig er litt naive. Det er nok mye mer utroskap rundt dere enn dere tror!!

Pass på...det kan fort være dere som må ta et valg om å fortelle eller ikke!!

Vel, hadde min kjæreste vært utro mot meg ville jeg likt å vite det. Rett og slett fordi jeg ønsker å ta valget om jeg vil være sammen med en slik mann eller ikke. Du gir ikke din kjære et valg en gang, du tar egentlig alle valgene for han og holder på akkurat som du vil. Jeg synes man har en moralsk plikt til ihvertfall å innvilge kjæresten sin såpass mye respekt at man lar den personen få bestemme over hvem han vil være sammen med og på hvilke premisser. Du har forandret premissene uten at han egentlig vet det, og jeg synes det er ren og kjær egoisme når man holder utroskap skjult for sin partner. Det lyser ikke akkurat respekt, men det er det vel heller ikke når man kan finne på å være utro i utgangspunktet, men i tillegg så har man en plikt om man har lovet hverandre troskap, ergo synes jeg absolutt at kjæresten din skal få vite.

Jada, det kan godt hende han blir ekstremt såret, jeg hadde selv blitt det, men da har han ihvertfall noe å forholde seg til. Da får han vite hvordan du egentlig er, og han kan ta valget selv om han vil bevilge mer tid sammen med en som respekter han såpass lite og slippe å kaste vekk flere år. Samtidig kan det være at han velger å bli i forholdet, men da vet han ihvertfall hva han kan forvente.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt vil mennesker bli ulykkelige om de får vite at de er bedratt, og mange kan leve lykkelige på falske premisser, men slik jeg ser det er det noe uverdig over å leve sitt liv i lykkelig uvitenhet. Det unner jeg ikke min verste fiende.

Altsså. mulig jeg missforstod deg. Mannen hennes vet ikke den dag i dag at hun var utro.

Det er jo nettopp dette som er så uverdig. Bedrar du partneren skylder du ham i det minste å legge kortene på bordet. Det er ikke du som skal velge at han skal fortsette i forholdet på tross av sviket, det er det i tilfelle han som må gjøre. Dette er hans valg, å frata ham dette valget og narre ham til å forsette forholdet på falske premisser er å stjele hans tid, stjele hans beste år.

Skrevet

Det er jo nettopp dette som er så uverdig. Bedrar du partneren skylder du ham i det minste å legge kortene på bordet. Det er ikke du som skal velge at han skal fortsette i forholdet på tross av sviket, det er det i tilfelle han som må gjøre. Dette er hans valg, å frata ham dette valget og narre ham til å forsette forholdet på falske premisser er å stjele hans tid, stjele hans beste år.

Enig, bra sagt, Cuckold! You'r my man!

Skrevet

Eksen min klina med en kar på byen en gang og fortalte det til meg etterpå. Som "straff" knullet jeg selv noen jenter bak hennes rygg. Jeg fortalte ikke dette, og jeg har heller ikke dårlig samvittighet for den dag i dag, for hadde ikke hun rotet rundt selv hadde jeg heller ikke hatt sex med dem.

Eller tar jeg feil?

Skrevet

Jeg trengte å få meg et skikkelig knull, og jaggu fikk jeg det.

Høres ut som du trengte det. Kan jeg spørre om hvor han sprutet? Var det en stor ladning?

Jeg holder ut i max 5 minutter (og jeg er 26!), så om samboeren min har sex med andre menn med større pikker og mer utholdenhet forstår jeg det. Men jeg håper at vi en dag kan snakke helt åpent om det slik at jeg kan få se på at hun bli knullet hardt av fremmede menn mens jeg runker.

Tiden vil vise :jepp:

Skrevet

Eksen min klina med en kar på byen en gang og fortalte det til meg etterpå. Som "straff" knullet jeg selv noen jenter bak hennes rygg. Jeg fortalte ikke dette, og jeg har heller ikke dårlig samvittighet for den dag i dag, for hadde ikke hun rotet rundt selv hadde jeg heller ikke hatt sex med dem.

Eller tar jeg feil?

To gale gir ikke en rett.

Dessuten er det en viss forskjell på eventuelle konsekvenser av klining og knulling.

Skrevet

TS her...

Ok, døm meg nord og ned!! Jeg VET at det jeg gjorde er en stor feil, men jeg er ikke villig til å kaste bort ekteskapet mitt pga den feilen. Ja vi har snakket om problemene vi har i senga, men mannen min har dessverre ikke like stort behov for sex som meg. Og jeg VET at det ikke er noen unnskyldning for å være utro, men det skjedde... Jeg har også sagt at jeg aldri skal være utro...IN MY FACE!!

Hvorfor, fortell meg hvorfor skal jeg såre mannen min, og ødelegge hans liv når jeg ikke må??? Vi har et flott ekteskap utenom soverommet, så hvorfor skal jeg kaste alt på dør?

Og syns dere som dømmer alle som har vært utro, egentlig er litt naive. Det er nok mye mer utroskap rundt dere enn dere tror!!

Ja alle kan gjøre en feil. Det unnskylder ingen ting, men ja det skjer. Men toppen av respektløshet må være å faktisk ikke innrømme hva man har gjort. Eier dere ingen samvittighet for den personen dere har lovet å være trofast mot? Syns det er helt forkastelig.

Og det er utrolig hva man kan legge merke til. Selv om parteneren deres aldri finner ut at dere var utro så betyr det ikke at vedkommende ikke merker at noe er galt. At noe ikke stemmer. Og denne uvissheten må være grusom å leve med.

Hvordan er det å være naiv å dømme de som er utro? Det spiller ingen rolle hvor vanlig det er å være utro. Det er like slemt uansett. Ja, det kan skje oss alle. Kanskje min egen samboer er utro mot meg akkurat nå. Men det forandringer ingen ting. Det er like egoistisk gjort. Og hvis det en dag er jeg som er utro? Ja da er jeg like grusom jeg også.

Skrevet

Det er godt du lærte av det, for det du gjorde var absolutt det verste du kunne gjort mot ham. Du var utro, for så å flytte ut. Hadde du bare flyttet ut, hadde han kanskje hatt et snev av selvrespekt igjen, men du virkelig dro ham rundt i det i tillegg, ved å gå bak ryggen hans. Det jeg lurer på er hvorfor det skal være så vanskelig å kommunisere? Om man ikke er fornøyd, hva er det som hindrer enkelte å prate om det? Det er langt over min fatteevne.

Utroskap er noe av det laveste jeg vet, og får jeg vite at en kvinne har vært utro en gang i fortiden hennes, er det en sterk grunn til å revurdere hele interessen for dama. Det kommer selvsagt an på hvor ung hun har vært da det skjedde, og om det har skjedd flere ganger, men interessen min faller automatisk.

om du leser innlegget mitt en gang til så ser du at jeg prøvde å kommunisere. flere ganger, på forskjellige måter. ja jeg lærte av det. den gang så jeg ikke trusselen før skaden var skjedd. som sagt var dette mitt første seriøse forhold og man lærer så lenge man lever. om forholdet mitt skranter såpass mye så vet jeg nå at det ikke finnes noe ret ttidspunkt å bryte ut, man må baer bryte ut før det blir verre enn nødvendig.

jeg ønsket også å være ærlig med han. han hadde også mistanker og ville ha et svar. dette er mange år siden nå og han bærer ikke nag til meg. han sa nylig at han satte pris på at jeg var ærlig og at han ikke fant det ut på egenhånd.

Skrevet

Eller tar jeg feil?

i mine øyne er du verre. dama di gjør en feil og det du gjør da er å være like ille. blir litt for barnslig i mine øyne

Skrevet

Eller tar jeg feil?

eeeh, dummeste jeg har hørt. for det første så håper jeg du brukte gummi på disse jentene. å utsette partneren sin for smitte er lavmål.for det andre hadde ho i det minste guts nok til å si det til deg. du visste jo tydeligvis selv at det va galt av henne. når du er klar over at det er galt å gjør det samme selv er du sunket lavere enn hennes nivå

Skrevet

Høres ut som du trengte det. Kan jeg spørre om hvor han sprutet? Var det en stor ladning?

Jeg holder ut i max 5 minutter (og jeg er 26!), så om samboeren min har sex med andre menn med større pikker og mer utholdenhet forstår jeg det. Men jeg håper at vi en dag kan snakke helt åpent om det slik at jeg kan få se på at hun bli knullet hardt av fremmede menn mens jeg runker.

Tiden vil vise :jepp:

sex er ikek baer pikk i fitte. om det er kun den sexen dere bedriver så kan jeg forstå frusterasjonen med for tidlig utløsning.

Skrevet

eeeh, dummeste jeg har hørt. for det første så håper jeg du brukte gummi på disse jentene. å utsette partneren sin for smitte er lavmål.for det andre hadde ho i det minste guts nok til å si det til deg. du visste jo tydeligvis selv at det va galt av henne. når du er klar over at det er galt å gjør det samme selv er du sunket lavere enn hennes nivå

Selvsagt brukte jeg gummi. Jeg følte meg bedre da jeg fikk knullet de jentene. Og for MEG er klining mye mer personlig enn sex. Jeg brukte ikke munnen i det hele tatt.

Skrevet

Selvsagt brukte jeg gummi. Jeg følte meg bedre da jeg fikk knullet de jentene. Og for MEG er klining mye mer personlig enn sex. Jeg brukte ikke munnen i det hele tatt.

Skrevet (endret)

TS her...

Du har allerede gjort feilen, nå er det opp til deg om du vil ta ansvar for det eller ikke. Å løpe vekk fra det er selvfølgelig en (feig) mulighet. Om sexen ikke funker, så får man enten:

1: Godta det

2: Snakke om det, komme til en enighet

3: Bryte ut av forholdet

Du prøver å fremstille det slik at du gjør mannen din en tjeneste ved å ikke fortelle det, men du er bare ute etter å redde deg selv. Det er opp til mannen om utroskapen er ok eller ikke.

Hele innlegget ditt er bare en eneste stor forsvarstale der du prøver å overbevise deg selv om at du ikke har gjort noe galt. Beklager, du har gjort noe galt. Du har bedratt mannen din, og uansett hvor dårlig det går i sengen med dere, så er ikke det en god nok unnskyldning. Man løser ikke problemer i forholdet ved å snu seg til noen andre. Jeg håper sterkt dette ikke er normalt, for, beklager om jeg er litt krass, en kvinne som deg håper jeg aldri å ende opp med.

Endret av Mann-87
Skrevet

så du valgte å være like ille som hennes ja. dårlig unnskyldning. virker nesten som om du legger skylda på henne for at du pulte andre. vel vel, det var DU som tok det valget å pule andre. ikke henne. så du er faktisk ikke noe bedre. ingen medlidenhet eller forståelse herfra ihvertfall

Gjest kanskje, kanskje
Skrevet

Kanskje går dette bra, kanskje ikke....

Alt avhenger av deg. For meg ble den dårlige samvittigheten overveldende slik at forholdet ikke føltes ekte lenger... Uansett, jeg tror man generelt har for høye krav til forhold og partner, så kan du leve med dette går det helt fint. Faren er at du likte dette så bra at du gjør det igjen, og igjen, og igjen. Du skal ikke se bort fra at det vil distansere deg fra mannen din over tid og kanskje ødelegge ekteskapet selv om du ikke sier noe...

Skrevet

i mine øyne er du verre. dama di gjør en feil og det du gjør da er å være like ille. blir litt for barnslig i mine øyne

Mener du virkelig at å kline med noen, er like gale som å ha sex med noen? Nå sier ikke jeg at det er greit å kline med noen, men det er da virkelig mye verre å ha sex med noen enn å "bare" kline med de.

Så hun gjorde noe gale, fortalte om det, og han gjorde noe som var enda verre, men var ikke tøff nok til å stå for det han hadde gjort. Feighet kalles det, og alle de som er utro tenker bare på seg selv. De bestemmer hva som skal skje i forholdet, og den andre part får bare vite noe om de velger å dele informasjonen emd de. Men hvorfor ødelegge et godt forhold, med å fortelle at man har vært utro. I det man er utro, forteller man klart og tydelig at man ikke er i et godt forhold, for man er da i et forhold der man ikke respekterer den andre part. Vil nå ikke si at det er noe positivt, men som vanlig er og blir de utroe egoister som bare tenker seg og sitt. Og selvfølgelig har de alle samme frase "jeg har alltid tenkt at jeg ALDRI kommer til å være utro, MEN" ja, unnskyldinger, unnskyldninger, go så vil de heller ikke stå for det de har gjort, men velger å si at hvorfor skal man såre den andre for noe slikt. Vel, kanskje den andre part blir såret, om du plutselig kommer hjem emd flatlus, eller annen kjønnsykdom. Er ikke alt kondom klarer å fikse, selv om enkelte tydeligvis tror det.

Velger man å være utro, får man også ta de konsekvensene det medfører. Man snakker med den andre part, og lar den andre part få være med å bestemme om h*n ønsker å gå eller bli og jobbe med forholdet. Noe annet er så reseptløst, og veldig egositsik,s elv om man gjemmer seg bak at man ikke vil såre den andre.

Når det gjelder utroskap, er det ALLTID en for mange somv et om det, go sannheten kan plutselig en dag komme og bite deg i ræven. Da er det vel bedre at sannheten kommer fra deg som har vært utro. Men de færreste er tøffe nok til å stå for det de har gjort, og det er faktisk derfor de ikke forteller noe. De vil ha begge deler, sex med andre når det måtte passe, men det trygge og gode hjemme når det passer. seg selv, seg selv og litt mer seg selv.

Skrevet

Jeg syntes mange dømmer deg nord og ned uten å forstå at dette behovet for hevn er veldig vanlig! Skulle likt å se andre i din situasjon, ikke mange hadde handlet like voksent!

Skrevet

til TS: i sommer har jeg også vært utro! Jeg har vært på en lang reise, og traff en som tok meg med storm!

Men med den gang jeg kom hjem fortalte jeg det til typen. Jeg var forberedt på at nå var det over mellom oss, og at jeg kom til å få en skikkelig reaksjon, og at jeg aldri kom til å se han igjen.

Vi snakket masse om det, og han er villig til å tilgi, og jobbe med forholdet vårt. Det er ingen god ting å være utro, men av og til skjer det. Lykke til med det du måtte bestemme deg for å gjøre. og ta gjerne kontakt om du trenger prate:)

Skrevet (endret)

Jeg er faktisk av den oppfatningen at det å innrømme utroskap, uoppfordret, er like egoistisk som selve utroskapet. Om hun er utro mot meg, er det slett ikke for min skyld at hun forteller det. Jeg hadde det jo helt fint all den tid jeg trodde henne trofast. Nei, hun forteller det for sin egen sinnsros skyld, men dette går jo på bekostning av min. Om jeg spør henne rett ut venter jeg at hun er ærlig, men ellers er det langt å foretrekke å få høre det fra noen andre.

Skulle det liksom være mer respektfullt å fortelle det rett ut? Pffff. Jeg ser det bare ikke. Om hun vil være sammen med meg, risikerer hun vel ikke det ved å fortelle meg slike ting. Da er det jo tydelig at hennes samvittighet er viktigere for henne enn forholdet.

Endret av K.A.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...