Moshalicious Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 holder på med brudetalen min .. noen som vet struktur på den? Noe rekkefølge på hvordan jeg skal gå frem/hvem jeg skal nevne/takke først/sist? takk på forhånd
teama Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Jeg mener man står ganske fritt til hvordan man selv ønsker å bygge opp talen, men for meg ville det være naturlig å først takke de som har hjulpet til og gjort bryllupet så flott osv., så evt. foreldre. Deretter tenker jeg det vil være naturlig å bli mer personlig, dersom man ønsker det, gjerne med en eller to morsomme historier om du har det. Taler bli best når man tilpasser de seg selv, og ikke prøver å etterligne andres måte å gjøre det på, da blir det fort unaturlig og rart. Så si det som måtte passe for deg!
Gjest Stapler Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 I min brudetale hadde jeg med noe sånt som dette: - Takk til alle gjestene som har gjort dagen så flott + takke for gaver - Noen ord til svigerforeldre - Noen ord til mine foreldre - Noen ord til min forlover - Og til sist ord til brudgommen Tror disse punktene er greie å ha med selv om du ikke trenger den rekkefølgen så klart! Og henger meg også på teamas tips om å si det som måtte passe for deg! Lykke til!
Frk. Belle Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Min tale lignet nok en del i oppbygning på Stapler sin. *Takk til alle gjestene. *Takk til mine foreldre. For meg var det her naturlig å si noen personlige ting til dem om hva de har gitt meg etc. *Takk til svigerforeldre. *Noen ord til søsken. *Noen ord til toastmaster (hun var en god vennine) *Noen ord til forlovere (jeg hadde to) *En god del ord til min mann (litt om hvorfor jeg var glad for at det ble akkuart oss, noen halvmorsome historier, og til slutt noen punkter om hvordan han utfyller meg og at jeg elsker han). (Totalt var talen på ca.5min) Da jeg skrev talen min bestemte jeg meg for å snakke fra hjerte og ikke tenke på hva andre ville synes eller hvordan det burde være, men bare tenke på hva det var jeg ønsker å si. For meg funket det fint og gjorde at jeg følte meg fri og det gikk ganske fint å skrive talen:) Gjør det på din måte så blir det garantert fantastisk :rødme: Lykke til!
lilleGrethe Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Min tale var ganske kort, kanskje 2-3 minutter. Først takket jeg gjestene for at de kom - at de betyr mye for oss, og at dagen ikke ville vært fullkommen uten dem. Deretter takket jeg alle som hadde hjulpet til, og nevnte da spesielt toastmasteren vår. Så takket jeg forloveren brudepiken og brudesvennen svigerforeldre foreldre Til slutt takket jeg mannen min for at han er akkurat den han er, og fortalte ham hvor høyt jeg elsker ham.
Moshalicious Skrevet 23. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2010 takk for hjelpa folkens .. jeg begynner med å takke gjestene .. og så familien hans (vi har et spesielt forhold pga min familiesituasjon) og så sier jeg noen fine ord om han selvfølgelig .. og alt har litt humor i seg. Mine foreldre kommer ikke til å være tilstede så da trenger jeg kanskje ikke takke dem, selv om de har spilt en stor rolle og hjulpet oss masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå