AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Nå Har jeg nettopp vert to uker i syden.. Så nå er det litt forskjellige ting som jeg lurer på hos dere.. Jeg bruker for det meste å bare vere ved bassenget, har funnet ut at jeg blir ikke noe brunere av å bade bare i salt vann. Tenker at Klor ikke bleker huden, det bleker no ikke bade klærna 1: Hvor bader dere mest i saltvann eller klor? blir du brun? 2: Hva slags solkrem bruker du, bruker du med høy faktor? 3: Har du noe erfaring med batakaroten? 4: Ditt beste tips til å få en fin og rask brun farve. 5: Hvordan bevare farven lengst mulig?
Lykkelitenen Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 1: Hvor bader dere mest i saltvann eller klor? blir du brun? Vannet har ikke noe å si, eneste vannet gjør er å reflektere strålene, så strålingene er høyere ved vann, noe som gjør at en kan bli fortere brun (og brent...). Men selve vannet gjør ikke noe. 2: Hva slags solkrem bruker du, bruker du med høy faktor? Jeg bruker stort sett piz buin, i år også green peolpe: Faktor 30 i ansiktet, uten untak, begynner på 20 eller 25 på kroppen og går så litt lavere (aldri under 15) senere på sommeren. I syden bruker jeg stort sett alltid 25. 3: Har du noe erfaring med batakaroten? Bruker selv og er fornøyd. Fargen kommer raskere, blir dypere og jeg merker ikke noe til soleksem. 4: Ditt beste tips til å få en fin og rask brun farve. Betakaroten blandet med god solkrem og høy faktor og god tolmodighet. Mange tips som gir raskere farge, men de er ikke god for huden i lengden og fargen forsvinner også kjapt 5: Hvordan bevare farven lengst mulig? Ved å bruke høy faktor, da holder fargen seg fin lenge og man slipper å tenke på at den kommer til å flasse bort når man kommer hjem. En god aftersun og bodylotion som gir masse fukt til huden, samt jeg bruker en mild peeling en gang i uken for å holde på gløden i huden. Med mindre man har blitt brent eller huden begynner å flasse, så gjør det ikke at fargen forsvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå