AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #1 Del Skrevet 22. august 2010 Min faste cafe har begynt å ta et gebyr på 5 kr dersom man betaler med kort. De slår dette gebyret inn på kassa, sånn at om man feks bestiller to kaffe, så blir det 2 x 30 kr og 1x gebyr på bongen og 65 kr å betale. Jeg trodde det var slik at sånne gebyr kunne kun banken ilegge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludo Skrevet 22. august 2010 #2 Del Skrevet 22. august 2010 Er dette virkelig lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 22. august 2010 #3 Del Skrevet 22. august 2010 Jøss. Da hadde jeg jammen funnet meg en ny stamplass gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminati Skrevet 22. august 2010 #4 Del Skrevet 22. august 2010 Betal med småpenger, det koster kafeen penger å deponere de Eller kom med bare store penger, betal flere ganger, kaffe med 200-lapp, påfyll med ny 200-lapp osv. Det koster de penger å veksle også Da blir det slutt fort, eller du får kjøpe gebyrfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. august 2010 #5 Del Skrevet 22. august 2010 Betal med småpenger, det koster kafeen penger å deponere de Eller kom med bare store penger, betal flere ganger, kaffe med 200-lapp, påfyll med ny 200-lapp osv. Det koster de penger å veksle også Da blir det slutt fort, eller du får kjøpe gebyrfritt. Det hadde ihvertfall jeg gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lintin Skrevet 25. august 2010 #6 Del Skrevet 25. august 2010 Min faste cafe har begynt å ta et gebyr på 5 kr dersom man betaler med kort. De slår dette gebyret inn på kassa, sånn at om man feks bestiller to kaffe, så blir det 2 x 30 kr og 1x gebyr på bongen og 65 kr å betale. Jeg trodde det var slik at sånne gebyr kunne kun banken ilegge? Det har vært en lovendring for kort tid tilbake som tillater å ta gebyrer ved betaling av kort. Altså lovlig, men veldig irriterende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. august 2010 #7 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg hadde funnet meg en ny stamkafe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #8 Del Skrevet 25. august 2010 Det har vært en lovendring for kort tid tilbake som tillater å ta gebyrer ved betaling av kort. Altså lovlig, men veldig irriterende... Trodde det bare gjaldt kredittkort? Var jo da Norwegian begynte å ta gebyr for disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå