AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Min faste cafe har begynt å ta et gebyr på 5 kr dersom man betaler med kort. De slår dette gebyret inn på kassa, sånn at om man feks bestiller to kaffe, så blir det 2 x 30 kr og 1x gebyr på bongen og 65 kr å betale. Jeg trodde det var slik at sånne gebyr kunne kun banken ilegge?
Gjest Iah Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Jøss. Da hadde jeg jammen funnet meg en ny stamplass gitt.
Illuminati Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Betal med småpenger, det koster kafeen penger å deponere de Eller kom med bare store penger, betal flere ganger, kaffe med 200-lapp, påfyll med ny 200-lapp osv. Det koster de penger å veksle også Da blir det slutt fort, eller du får kjøpe gebyrfritt.
Gjest Mahareth Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Betal med småpenger, det koster kafeen penger å deponere de Eller kom med bare store penger, betal flere ganger, kaffe med 200-lapp, påfyll med ny 200-lapp osv. Det koster de penger å veksle også Da blir det slutt fort, eller du får kjøpe gebyrfritt. Det hadde ihvertfall jeg gjort!
lintin Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Min faste cafe har begynt å ta et gebyr på 5 kr dersom man betaler med kort. De slår dette gebyret inn på kassa, sånn at om man feks bestiller to kaffe, så blir det 2 x 30 kr og 1x gebyr på bongen og 65 kr å betale. Jeg trodde det var slik at sånne gebyr kunne kun banken ilegge? Det har vært en lovendring for kort tid tilbake som tillater å ta gebyrer ved betaling av kort. Altså lovlig, men veldig irriterende...
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Det har vært en lovendring for kort tid tilbake som tillater å ta gebyrer ved betaling av kort. Altså lovlig, men veldig irriterende... Trodde det bare gjaldt kredittkort? Var jo da Norwegian begynte å ta gebyr for disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå