Gå til innhold

Følelse dilemma

fairywing

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite dilemma å vet ikke helt hva som er riktig eller hva som er "galt".

Jeg er ganske nylig blitt singel etter et forhold til min første kjærlighet gjennom noen år. Vi har hatt våre problemer men denne gang er det virkelig slutt mellom oss.

Også ganske nylig har jeg fått meg nytt bekjentskap som ønsker noe mer enn bare vennskap. Har kun møtt denne personen 1 gang men vi har pratet sammen flere ganger de siste månedene. En virkelig kjekk gutt med glimt i øyet.

Problemet mitt er at jeg og min ex står hverandre ganske nært fremdeles og disse 2 er fra samme land og samme by og har møtt hverandre 1 gang uten at jeg hadde noe rolle der. Jeg er veldig forvirret og trenger noe tips til situasjonen. Hvor lenge er man singel? for å si det på den måten...Før man setter seg selv fri til å føle noe for andre...

Trengte bare å lufte disse tankene med noen... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hele er vel såpass enkelt om du føler deg klar for å hoppe i noe nytt.

Gjør du det, så er det vel ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forpliktelser nei, men problemet er jo at jeg fremdeles har følelser for min ex :rødme: dette er så nytt for meg på en måte, så forvirrende! På en måte får man jo bare lyst å slippe taket å leve livet, men ikke alltid like lett! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke føler deg klar for det og tenker på eksen enda, så ikke gjør det. Men hvis dette ikke er tilfelle, så er det vel bare å bli bedre kjent og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forpliktelser nei, men problemet er jo at jeg fremdeles har følelser for min ex :rødme: dette er så nytt for meg på en måte, så forvirrende! På en måte får man jo bare lyst å slippe taket å leve livet, men ikke alltid like lett! :rødme:

jeg ville jobbet meg vekk fra følelser for eksen (ihvertfall følelser av romantisk art, vennefølelser har jeg fremdeles for en av mine kjæreste ekser), og ville ikke gått inn i noe nytt før det var fordi jeg var interessert i HAM. Ikke bare fordi du har lyst til å slippe taket og leve livet. ;)

Tenk på at det sitter en annen person der, som kanskje har lyst på deg fordi du er deg, ikke fordi han trenger å komme seg videre. Dersom du bruker ham som en rebound-guy, så risikerer du å såre ham grovt, DET vil du vel egentlig ikke?

så når du føler du er klar for å få følelser for en annen, gjør det. Spiller ingen rolle om andre synes det går for fort eller for sakte, men dersom du bare ønsker å komme deg videre, så ikke bruk en stakkars mann til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar folkens, setter stor pris på det!

For alt i verden nei, så ønsker jeg ikke å bruke noen som helst i verden som rebound-guy.

Jeg skal jo selvfølgelig prøve å jobbe meg vekk fra disse romantiske følelsene for min ex for jeg vil jo beholde vennskapet. Og enn så lenge så prøver jeg bare å bygge ett vennskap med den andre fyren.

Problemet mitt er at jeg blir lett smigret eller hva jeg skal kalle det. Og vil jo ikke gjøre noe "feil" fordi jeg er forvirret. Såvidt jeg vet så er denne andre fyren et kupp for alt jeg vet og et glimt i øyet.

Jeg skjønner bare ikke at det kan være så vanskelig å gi slipp på noen.

Jeg ønsker jo ikke å gå inn i noe nytt før jeg er over exen for det blir jo ikke rettferdig for noen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...