Gå til innhold

noen som har en bra foundation å anbefale?

bananbåt

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg leter etter "den perfekte foundation" som sitter bra hele dagen og ha en bra dekkevne (men ikke maskeaktig). Jeg har fet/blank hud og litt urenheter samt noen tørre partier rundt nesa.. til vanlig bruker jeg id foundation, og er veldig fornøyd, men blir fortsatt blank i løpet av dagen, og syns den dekker litt dårlig..

noen som har noen bra forslag? den bør jo være oljefri siden jeg har fet hud.. og gjerne anbefal et pudder og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Jeg leter etter "den perfekte foundation" som sitter bra hele dagen og ha en bra dekkevne (men ikke maskeaktig). Jeg har fet/blank hud og litt urenheter samt noen tørre partier rundt nesa.. til vanlig bruker jeg id foundation, og er veldig fornøyd, men blir fortsatt blank i løpet av dagen, og syns den dekker litt dårlig..

noen som har noen bra forslag? den bør jo være oljefri siden jeg har fet hud.. og gjerne anbefal et pudder og:)

Hei:)

Har du prøvd Tikei sin mineral makeup?:)

Denne dekker godt, ser veldig naturlig ut på, matter huden ( den beste mineral sminken jeg har prøvd for min t-zone) og holder godt gjennom dagen. trenger sjelden et mattende pudder oppå, og min t-zone blir veldig fort blank

har også prøvde i.d mineral makeup og de fleste andre der ute

tieki mineralmakeup

send en mail hvis du lurer på noe

klem Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har du prøvd Tikei sin mineral makeup?:)

Denne dekker godt, ser veldig naturlig ut på, matter huden ( den beste mineral sminken jeg har prøvd for min t-zone) og holder godt gjennom dagen. trenger sjelden et mattende pudder oppå, og min t-zone blir veldig fort blank

har også prøvde i.d mineral makeup og de fleste andre der ute

tieki mineralmakeup

send en mail hvis du lurer på noe

klem Mari

hmm nei, aldri prøvd, har vel bare såvidt hørt om det og! så du mener denne er bedre enn i-d sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i MAC studio fix powder plus. Den er kompakt, matt og har god dekkevne. Lett å jobbe med, og er lett å jobbe den opp. Du kan velge sjølv om du vil gjere den veldig dekkande eller ikkje :) Min favoritt, heilt klart. Passar for normal-feit hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidila

spørs litt hva slags foundation du liker? liquid,krem,pudder osv.

En kompakt kremfoundation som dekker godt er Nilens Jord compact foundation. Jeg vil anbefale en foundationprimer under hvis du har tørre partier.Feks clarins instant smooth perfecting touch.

over foundation ville jeg brukt pudder fra Ben Eye translucent powder - fair. Dette er et uten farge og er yppelig til å fiksere foundation med. Koster bare 80 kr hos Visage(kommer i flere str) :)

Endret av Heidila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha flytende som sitter bom fast til den blir fjernet, kan du teste ut enten MAC Studio Fix Fluid eller Diorskin Forever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha flytende som sitter bom fast til den blir fjernet, kan du teste ut enten MAC Studio Fix Fluid eller Diorskin Forever.

Hvordan er dekkevnen på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at de dekker ganske godt uten å bli maskeaktige. Du kan lett legge flere lag til det dekker så godt som du ønsker.

Dessverre hater huden min alle longlast-foundationer, så jeg kan bare bruke dem innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Venelite

Clinique Stay True er en kjempebra foundation for fet hud, jeg pleier å bruke Isadora mineralpudder over det for å dekke litt, hvis du vil dekke enda mer er mac studio finish en veldig bra concealer. Men er uansett greit å bruke litt mineralpudder over for å matte huden litt

Endret av Venelite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for bra tips folkens! (kommer sikkert til å prøve alle til jeg er fornøyd med noe som er holdbart på bryllupsdagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Bruker du mineral veil fra ID i tillegg til foundation? Jeg har også en fet hud som lett kan bli blank i løpet av dagen, og er superfornøyd med ID. Hemmeligheten er å begynne med å legge mineral veil, deretter legge foundation og avslutte med mineral veil til slutt. På denne måten sitter foundation din lenger og du vil ikke bli like fort blank. Om du likevel skulle bli blank i løpet av dagen allikevel, kan du gå med mineral veil i vesken og "friske" opp sminken ved å påføre et lag med det når du føler det trengs. Den matter fint ned.

Når det gjelder dekkevnen til ID kommer det an på hvilken kost du bruker. De har forskjellige koster til forskjellig dekk. En kost er til lite dekk, en til medium dekk og en til god dekk. Jeg bruker selv den kosten som gir god dekkevne, den dekker fantastisk bra uten å gi et maskeaktig utseendet.

Bare et lite tips du kan prøve før du bruker penger på en ny foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du mineral veil fra ID i tillegg til foundation? Jeg har også en fet hud som lett kan bli blank i løpet av dagen, og er superfornøyd med ID. Hemmeligheten er å begynne med å legge mineral veil, deretter legge foundation og avslutte med mineral veil til slutt. På denne måten sitter foundation din lenger og du vil ikke bli like fort blank. Om du likevel skulle bli blank i løpet av dagen allikevel, kan du gå med mineral veil i vesken og "friske" opp sminken ved å påføre et lag med det når du føler det trengs. Den matter fint ned.

Når det gjelder dekkevnen til ID kommer det an på hvilken kost du bruker. De har forskjellige koster til forskjellig dekk. En kost er til lite dekk, en til medium dekk og en til god dekk. Jeg bruker selv den kosten som gir god dekkevne, den dekker fantastisk bra uten å gi et maskeaktig utseendet.

Bare et lite tips du kan prøve før du bruker penger på en ny foundation.

hei! ja jeg gjør faktisk akkurat det du sier nå. legger skin-rever upper først, så en mattende dagkrem fra decleor. deretter mineral veil, foundation og mineral veil igjen. etter 5 timer er huden litt småblank, så da legger jeg litt mineral veil. men den blir fortsatt "stygg" i løpet av dagen, trekker liksom litt inn i porene og ser litt rar ut, også blir den blank igjen noen timer senere. Fin langt ifra men langt ifra bra, er det ikke det man sier? hehe. men er egentlig veldig fornøyd. bruker den full coverage kabuki børsten til foundationen... huden blir ikke ordentlig "glinsende" bare litt..

huden ser veldig naturlig ut med id.. men syns den ser jevnere og finere ut med en flytende foundation:)og på bryllupet vil jeg være så fin som mulig! hehhe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...