Gå til innhold

Dumme mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, ærlig talt!

Det er ikke greit å ikke vite hvor Finnmark er.

Det er vel viktigere ting en kan bruke tid på, fremfor norsk geo?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"ol."!

Politikk o.l?? Hva er o.l i denne sammenheng? Naturkatastrofer er vel ikke politikk o.l, men allikevel i nyheten på samme måte som ulykker, sport, filmnyheter osv.

Skrevet

Politikk o.l?? Hva er o.l i denne sammenheng? Naturkatastrofer er vel ikke politikk o.l, men allikevel i nyheten på samme måte som ulykker, sport, filmnyheter osv.

Mesteparten er vel politikk/politikkrelatert, og andre nyhetssaker.
Skrevet

Mesteparten er vel politikk/politikkrelatert, og andre nyhetssaker.

Er det? Tull! Jeg måtte bla ganske langt ned på flere nettsider nå før jeg fant noe som handlet om politikk.

Kapringsdrama på toppen og ikke overraskende sport etter det. Sport er minst like i søkelyset som politikk.

Skrevet

...

)))))))))))))))))))) måtte du gjøre det?

Skrevet

Er det? Tull! Jeg måtte bla ganske langt ned på flere nettsider nå før jeg fant noe som handlet om politikk.

Kapringsdrama på toppen og ikke overraskende sport etter det. Sport er minst like i søkelyset som politikk.

Kapring er politikkrelatert, dvs det er noen politiske beslutninger som ligger til grunn for kapringen. Sport er "brød & sirkus"(politikk)!
Skrevet

Jeg er litt enig i at man bør vite de store hendelsene i nyheter/media. Men ikke følge med på alt. Men har du ikke hørt om world trade senter eller tsunamien så er du litt dum. Jeg syns også man er dum hvis man ikke vet grunnleggende ting. Jeg kan ta et eks: en fyr jeg datet trodde finnmark lå i midt Norge. Det er en sånn ting jeg syns alle bør vite at norges norligste fylke er finnmark. Alle har vel hørt om samer og rein eller?

Dette handler om mangel på kunnskap, ikke mangel på intelligens. Man kan være kunnskapsrik uten å være intelligent, og man kan også være intelligent uten å være kunnskapsrik, selv om sistnevnte kanskje er mer uvanlig.

I mitt stille sinn tenker jeg at begge deler medvirker til å gi et ganske begrenset sjelsliv, selv om man kanskje slipper temmelig mange bekymringer også, når man ikke ser de større linjene.

Når det gjelder påstanden om at 80% av amerikanske borgere trodde Saddam sto bak 9/11 må man også ta med i betraktningene at det bedrives STERK pressesensur i USA og mye informasjon blir gjort utilgjengelig eller avfeid som konspirasjonsteorier for den gjengse amerikaner. Lett for oss å le av dem, men se realistisk på det:

1. Massesuggesjon er et ufattelig sterkt våpen.

2. De som forsøkte å hevde at 9/11 ikke var et uprovosert angrep på USA ble avfeid som gale konspirasjonsteoretikere eller sensurert.

Se på USAs historie. Hemmelighold, terror, okkupasjon, regjeringer og makthavere med skjult agenda...dette gjentar seg igjen og igjen. Barn flaskes opp på en intens kjærlighet og lojalitet til flagget og landet. Jeg synes det er vanskelig å vite helt hva jeg skal tro som norsk. Hadde jeg vært amerikaner ville det nok vært utrolig mye vanskeligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...