Gå til innhold

Dumme mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva vil du si er en dum person?

Skjenner/vet du om mange dumme personen og hvorfor mener du at de er dumme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjenner

...

Skrevet

Sorry, kjenner.

Skrevet

Jeg synes en person kan gi inntrykk av å være dum når h*n ikke følger med i samfunnet/media.

Har hørt enkelte personer uttale at de gidder ikke se nyhetene for der er det bare negative nyheter.

Det er ikke godt nok!

Skrevet

Hva vil du si er en dum person?

Skjenner/vet du om mange dumme personen og hvorfor mener du at de er dumme?

Den som starter en slik tråd er trolig ganske dum...

Siden jeg ikke kjenner deg personlig TS, så sier jeg nei, jeg kjenner ingen dumme mennesker.

Skrevet

Greit, da kan vi stenge denne tråden når enkelte tydeligvis er for dum til å diskutere på et saklig grunnlag.

Dette gidder jeg ikke mer. Her blir man flådd bare for et enkelt spørsmål.

Skrevet

Jeg synes en person kan gi inntrykk av å være dum når h*n ikke følger med i samfunnet/media.

Har hørt enkelte personer uttale at de gidder ikke se nyhetene for der er det bare negative nyheter.

Det er ikke godt nok!

Hvorfor bør det være en plikt å oppdatere seg på politikk ol.?
Skrevet

Jeg er litt enig i at man bør vite de store hendelsene i nyheter/media. Men ikke følge med på alt. Men har du ikke hørt om world trade senter eller tsunamien så er du litt dum. Jeg syns også man er dum hvis man ikke vet grunnleggende ting. Jeg kan ta et eks: en fyr jeg datet trodde finnmark lå i midt Norge. Det er en sånn ting jeg syns alle bør vite at norges norligste fylke er finnmark. Alle har vel hørt om samer og rein eller?

Skrevet

Da man invaderte Irak trodde rundt 80% av amerikanere at Saddam sto bak 9/11, og at det var derfor man invaderte. Synes alle mennesker har en uskreven plikt til å følge med på verden.

Skrevet

Jeg er litt enig i at man bør vite de store hendelsene i nyheter/media. Men ikke følge med på alt. Men har du ikke hørt om world trade senter eller tsunamien så er du litt dum.

Uopplyst, ikke dum!
Jeg syns også man er dum hvis man ikke vet grunnleggende ting. Jeg kan ta et eks: en fyr jeg datet trodde finnmark lå i midt Norge. Det er en sånn ting jeg syns alle bør vite at norges norligste fylke er finnmark. Alle har vel hørt om samer og rein eller?
Men det er vel mange mennesker i verden som ikke vet at Finmark eksisterer engang, så det trenger vel ikke nødvendigvis være noe galt i å ikke vite hvor i Norge det er, selvom man er norsk.
Skrevet

Uopplyst, ikke dum!Men det er vel mange mennesker i verden som ikke vet at Finmark eksisterer engang, så det trenger vel ikke nødvendigvis være noe galt i å ikke vite hvor i Norge det er, selvom man er norsk.

Nå var denne karen norsk og bodde ikke langt ute i den vide verden. Da bør man vite hvor finnmark er. :ler:

Og til det andre du sa, hvis du bor i Norge, bør du vite hvor det ligger :ler: ellers er du stokkdum :ler:

Skrevet

Jeg kjenner noen dumme mennesker ja, jeg har f.eks. et par stokk dumme naboer. Han ene får svær restskatt hvert år og blir like fortvila hver gang. Hun andre ringer kabelselskapet og klager fordi "internett ikke virker" når hun i realiteten har trykket på caps-lock og ikke får logget seg inn på webmail. Blant annet. Så ja, jeg kjenner noen dumme mennesker. Men de er heldigvis snille som dagen er lang :)

Skrevet

Jeg syns de som tror det bare politikk i nyhetene er ganske dumme.

Skrevet

Et menneske jeg vil betegne som dum er ikke nødvendigvis de som er uopplyste, en kløne i hoderegning, ikke skjønner bak frem på en laptop osv. De jeg vil kalle dumme er de har plagsom lav sosial intellegens. De som ikke tar hintet som ting ikke passer, de som tråkker i salaten gang på gang og som ikke skjønner menneskelige følelser.

Skrevet

Det verste er jo de som er dumme OG slemme. Altså fulle av fordommer, trangsynte, uten selvinnsikt, fordømmende og selvgode.

Hvis man bare er litt tatt i pappen, ikke kan stave/regne og ikke følger så mye med er jo det helt harmløst ;-)

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg var for flåsete i starten, men jeg greide ikke å ta debatten seriøst.

Personlig har jeg ikke lyst til å kalle mennesker dumme, det ordet er for nedlatende. Men det finnes mange holdinger i samfunnet som er fordummende, og ikke minst synes jeg at mye av dagens massemedia virker fordummende.

I stedet for ordet dum vil jeg heller si kunnskapsløs. Ja, det finnes mange som jeg kan oppleve som kunnskapsløse og jeg kan til tider irritere meg veldig over at noen kommer med påstander som jeg vet er feil. Men for fredens skyld har jeg erfaring med at det er best å holde kjeft og ikke diskutere for mye.

Vel, dette er min mening da...

Skrevet

Men det er vel mange mennesker i verden som ikke vet at Finmark eksisterer engang, så det trenger vel ikke nødvendigvis være noe galt i å ikke vite hvor i Norge det er, selvom man er norsk.

Nei, ærlig talt!

Det er ikke greit å ikke vite hvor Finnmark er.

Skrevet

Nå var denne karen norsk og bodde ikke langt ute i den vide verden. Da bør man vite hvor finnmark er. :ler:

Og til det andre du sa, hvis du bor i Norge, bør du vite hvor det ligger :ler: ellers er du stokkdum :ler:

Ikke nødvendigvis dum, kun fordi man bruker hjernen til andre ting en norsk geografi.
Skrevet

Jeg syns de som tror det bare politikk i nyhetene er ganske dumme.

"ol."!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...