AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #161 Skrevet 7. september 2010 Mista totalt respekten for den dama når hun utelukkende luker ut bare positive svar til å være på bloggen når hun oppfordrer folk til å diskutere denne saken. Hun ødlegger rytet til siden hun samarbeider med. Hun kan være så dyktig hun bare vil ,men når hun slenger så mye dritt om andre så har hun NULL respekt fra meg.Så klart må vi diskutere henne når hun ikke er tøff nok til å faktisk ta diskusjonen og heller feiger ut med å ikke vise medlinger som smisker... Jeg har alltid blitt sensuert hos henne. Ene gangen var informasjon om en nettside som var billigere enn den hun linker til under en produktomtale. Fikk i ettertid vite at det hadde skjedd med andre også. Eneste grunnen til den sensuren, måtte være at hun ikke tjente noe på våres linker. Dårlig gjort mot leserne sine, som dermed endte opp med å betale mer for produktet. Den andre kommentaren var spørsmål i forhold til affiliatelinkene hennes. Dvs. hvorfor hun (den gangen) nektet for at hun tjente penger på de. Jeg kan tenke meg at hun vet at det har med troverdigheten å gjøre (det er umulig å bli sett på som objektiv, når man indirekte tjener penger på en god omtale. Får leseren til å handle produktet). Hun er derfor kanskje "livredd" for at folk skal begynne å stille spørsmålstegn ved dette. Sensuren hennes er forresten helt i orden for min del. Hun velger selv hva som skal stå på bloggen hennes. Heldigvis kan vi få lov til å si meningen her istedenfor. Selv om enkelte mener man ikke bør gjøre det.
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #162 Skrevet 7. september 2010 Greit med sensur ,men hun oppfordrer til debatt når hun slenger så mye dritt og ikke tør å poste ett saklig innlegg .
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #163 Skrevet 7. september 2010 Bra oppsummert, Rosenrød. Jeg sluttet som leser da jeg oppdaget at hun tjente penger, når jeg klikket meg inn å kjøpte produkt hun hadde omtalt. Etter å ha prøvd endel av produktene hun omtalte, satt jeg igjen med ett inntrykk av at omtalene var litt for positive i forhold til resultatet jeg opplevde. Følte meg derfor lurt, og stoler i dag ikke på at omtalene er så objektive som hun selv sier. Det må få være opp til leseren å få lov til å avgjøre om man tror at hun har underliggende økonomiske motiv bak produktomtalene. Men når slik informasjon blir forsøkt unndratt, holder hun leserne sine for narr etter min mening.
Rosenrød Skrevet 7. september 2010 #164 Skrevet 7. september 2010 Jeg poster nå noenlunde samme innlegg i kommentarfeltet hennes, og håper hun slipper det gjennom sensuren.
Rosenrød Skrevet 7. september 2010 #165 Skrevet 7. september 2010 Oi, det gikk rett gjennom! Lurer på hvor lenge det får ligge der...
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #166 Skrevet 7. september 2010 Hun lot ikke mine komme igjen.Sikkert forde jeg stiller spm med at hun kaller størst,men hun ikke tør å vise tall osv.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #167 Skrevet 7. september 2010 Hun lot ikke mine komme igjen.Sikkert forde jeg stiller spm med at hun kaller størst,men hun ikke tør å vise tall osv. Jeg stilte også spørsmål om tallene, og mitt innlegg gikk heller ikke igjennom. Jeg leste hele den posten hennes nå.. Mellom linjene påstår hun at bl.a. Heidi jukser seg til høye lesertall. Hun selv er størst, Heidi ligger høyere, de som ligger høyt jukser. Jadda..
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #168 Skrevet 7. september 2010 Jeg stilte også spørsmål om tallene, og mitt innlegg gikk heller ikke igjennom. Jeg leste hele den posten hennes nå.. Mellom linjene påstår hun at bl.a. Heidi jukser seg til høye lesertall. Hun selv er størst, Heidi ligger høyere, de som ligger høyt jukser. Jadda.. Skal sende henne en laaang mail om hva jeg mener om hennes måte å gjøre ting på i morgen. Til kvinnguiden:Slutt å samarbeid med henne!
Gjest Jente1990:) Skrevet 7. september 2010 #169 Skrevet 7. september 2010 Skal sende henne en laaang mail om hva jeg mener om hennes måte å gjøre ting på i morgen. Til kvinnguiden:Slutt å samarbeid med henne! Hvem er det snakk om? Orker ikke å lese hele tråden
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #170 Skrevet 7. september 2010 Hvem er det snakk om? Orker ikke å lese hele tråden Hilde Christina
Gjest Vampen Skrevet 7. september 2010 #171 Skrevet 7. september 2010 Jeg har ingen ting å si om verken HC eller bloggen, jeg har sagt det jeg mener i tidligere tråder. MEN, jeg må si at jeg lurer litt på logikken til de som klager på denne tråden. Denne tråden var egentlig på god vei til å dø ut av seg selv. Da må jeg si at jeg syntes dte er fantastisk å vekke den til live igjen for å klage på at tråden er slem og unødvendig. Om man ikke liker den, slutt å poste i den, så blir den borte igjen ganske raskt. Og det var alt jeg hadde å si i denne debatten.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #172 Skrevet 7. september 2010 Jeg har skrevet et seriøst svar på hennes "svar" til KG, har ikke sett det på siden hennes ennå, men har kommet mange positive etter jeg skrev mitt... Hun skriver på sin side, sitat: Jeg har få kommentarer, jeg har få følgere på bloglovin. Mye av dette er fordi jeg har enormt mange eldre lesere, altså lesere over 16 år. Disse leserne bruker ikke bloglovin. Å gå utifra tall på blogglisten.no er meningsløst, google analytics er det eneste som er 100% korekt. Blogglisten.no er en liste det er fantastisk lett å lure, jeg kan fint jukse meg selv opp på 2. plassen, det finnes flere oppskrifter på dette på nett og flere på topplisten som også benytter seg av den. Dette er alvorlige beskyldinger, som jeg virkelig håper hun har dekning for.
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #173 Skrevet 7. september 2010 (endret) Jeg har ingen ting å si om verken HC eller bloggen, jeg har sagt det jeg mener i tidligere tråder. MEN, jeg må si at jeg lurer litt på logikken til de som klager på denne tråden. Denne tråden var egentlig på god vei til å dø ut av seg selv. Da må jeg si at jeg syntes dte er fantastisk å vekke den til live igjen for å klage på at tråden er slem og unødvendig. Om man ikke liker den, slutt å poste i den, så blir den borte igjen ganske raskt. Og det var alt jeg hadde å si i denne debatten. så klart diskuterer vi og når henne i tilegg laget ett inlegg i dag om oss så må vi jo diskutere. Endret 7. september 2010 av mirandaa
Gjest Vampen Skrevet 7. september 2010 #174 Skrevet 7. september 2010 så klart diskuterer vi og når henne i tilegg laget ett inlegg i dag om oss så må vi jo diskutere. Du er vel strengt tatt ikke en av de som klager på denne tråden? Det jeg syntes er rart er at de som misliker tråden viser dette ved å dra den opp igjen. "Jeg liker ikke denne tråden som ingen har postet i på noen dager, så da tror jeg jaggu jeg vekker den til live igjen for å fortelle at jeg misliker den.".. heh, ja.
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #175 Skrevet 7. september 2010 Du er vel strengt tatt ikke en av de som klager på denne tråden? Det jeg syntes er rart er at de som misliker tråden viser dette ved å dra den opp igjen. "Jeg liker ikke denne tråden som ingen har postet i på noen dager, så da tror jeg jaggu jeg vekker den til live igjen for å fortelle at jeg misliker den.".. heh, ja. Syntes de er litt søte jeg .. Litt sånn "Dere er så dumme som mobber bestevennina mi altså"
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #176 Skrevet 7. september 2010 ... Det jeg syntes er rart er at de som misliker tråden viser dette ved å dra den opp igjen. "Jeg liker ikke denne tråden som ingen har postet i på noen dager, så da tror jeg jaggu jeg vekker den til live igjen for å fortelle at jeg misliker den.".. heh, ja. Har tenkt det samme. Forstår ikke helt hva de vil med det. Tror kanskje at de ønsker publisitet rundt HC sitt blogginnlegg. Regner med at hun har fått opp seerantallet i dag. Selv om jeg har svart i tråden i dag, kjenner jeg at det egentlig er dumt å gi HC mer oppmerksomhet nå. Bloggen hennes fortjener egentlig ikke det. Forhåpentligvis har noen flere fått øynene opp for måten hun driver bloggen sin på. Og da er det kanskje verdt det. Men nå er det iallefall nok fra min side.
ondebanan Skrevet 7. september 2010 #177 Skrevet 7. september 2010 Jeg synes egentlig HC er skrekkelig festlig, og har verken noe imot Heidi Alexandra-parodien (den dama burde skjermes fra omverdenen anyways), eller noe imot at hun tar betalt for å lage hudpleieprogram. Selv har jeg fulgt mange av rådene hennes, og har faktisk fått mye bedre hud etter å ha fått opp øynene for trygge/ikke-trygge ingredienser osv. fra hennes blogg. MEN, jeg har fått et nytt inntrykk av henne utfra en temmelig ny erfaring. I det siste har hun begynt å teste neglelakker fra Essie (mener de er sponset, siden flere andre bloggere har fått Essie-lakker sponset i samme fargene, men det kan jeg ikke si sikkert, så skal ikke spekulere egentlig). Siden hun er veldig opptatt av dyretesting osv, skrev jeg en kommentar under en av testene av disse Essie-neglelakkene der jeg opplyste om at Essie er eid av L'Oreal-konsernet, og følgelig ikke står på trygg-lista når det gjelder dyretesting, i tilfelle hun ikke var klar over det, og linket til kilden min. Neste gang jeg var innom hadde hun slettet kommentaren min! Hva var egentlig grunnen til det? Ikke vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #178 Skrevet 7. september 2010 MEN, jeg har fått et nytt inntrykk av henne utfra en temmelig ny erfaring. I det siste har hun begynt å teste neglelakker fra Essie (mener de er sponset, siden flere andre bloggere har fått Essie-lakker sponset i samme fargene, men det kan jeg ikke si sikkert, så skal ikke spekulere egentlig). Siden hun er veldig opptatt av dyretesting osv, skrev jeg en kommentar under en av testene av disse Essie-neglelakkene der jeg opplyste om at Essie er eid av L'Oreal-konsernet, og følgelig ikke står på trygg-lista når det gjelder dyretesting, i tilfelle hun ikke var klar over det, og linket til kilden min. Neste gang jeg var innom hadde hun slettet kommentaren min! Hva var egentlig grunnen til det? Ikke vet jeg. Fordi hva hun sier og hva hun gjør ofte kræsjer. Men det er sikkert vanskelig å holde styr på så mange meninger og prinsipper.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #179 Skrevet 7. september 2010 Jeg synes egentlig HC er skrekkelig festlig, og har verken noe imot Heidi Alexandra-parodien (den dama burde skjermes fra omverdenen anyways)... Når du nevner at HC er festlig, samtidig som du viser til den videoen, er det lett å tolke at du likte den. Har du fått med deg at dette er ett barn, og HC er voksen? Når skal alvoret i den videoen gå opp for enkelte? Videoen er forkastelig. Ikke noe annet. Hjelp meg med logikken... Fordi du mener at dette barnet skulle vært skjermet for omverdenen, er det greitt at HC lager en video der hun gjør narr av jenta/mobber henne. Er det ikke da man heller bør tenke at ett voksent menneske burde vite bedre, og ikke gjøre slikt. En kan lure på hvem som egentlig burde skjermes....
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #180 Skrevet 8. september 2010 Oi, det gikk rett gjennom! Lurer på hvor lenge det får ligge der... Er det ikke dumt å gå inn å svare henne der? Selvfølgelig bestemmer man det selv, men når hun ikke vil svare her, bør folk gå inn der da? (Men bra for HC at hun får svare der hun har støtten sin, samtidig som hun får flere besøkende inn til seg.). Selv velger jeg å la være. Og argumentene som ligger her inne, har hun aldri klart å snakke seg ut av, jfr. affiliatelinkene. Argumentet hennes den gangen var at hun var objektiv, selv om hun indirekte hadde økonomisk fortjeneste på omtalene. Det sier seg selv at det ikke er opp til henne å avgjøre dette. Det er leserene som bestemmer troverdigheten, men før en kan gjøre det må en kjenne til forutsetningene. HC holdt tilbake informasjon om affiliatelinkene under omtalene. Da hun ble konfrontert med de, unngikk hun å svare ved å tulle det vekk. Det er å holde leserne for narr. Kan vise til ett eksempel - http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:QM3Sy64ez0IJ:www.hildechristina.com/decleor-essential-balm-%E2%80%93-funker-ogsa-som-sos-produkt+awin1+p%C3%A5+blogger&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no&lr=lang_no Marita spurte henne 28.08.09: "Bare et lite spørsmål: Har du en avtale med Feelunique så du får poeng/bonus når du linker til produkter hos dem? Ser at linken i innlegget heter “awin1.com” og noe mer i stedet for bare feelunique.com først? Nysgjerrig" Svaret til HC var: "Marita: Haha, nei det har jeg ikke Men det hadde vært noe.. Litt som Trumf". Til de som ikke vet det: Kort fortalt er et affiliate en avtale mellom deg og selgeren av en vare eller tjeneste, der du bruker din webside (eller eposter) for å promotere disse varene eller tjenestene. Hvis noen klikker seg gjennom fra din webside (eller epost), og kjøper selgerens produkt, får du prosenter av salget.
Anbefalte innlegg