Gjest Heidila Skrevet 22. august 2010 #21 Skrevet 22. august 2010 (endret) Forskjellen er jo at Hilde Christina har utdannelse og har grunnlag for uttalelsene sine. Heidiene/Marit er søte og har fine blogger, men anbefalingene deres er synsing på høyt nivå og ikke noe mer fakta enn hva du, jeg eller naboen kan komme med! Ikke noe galt i det, men noen ønsker jo litt mer kunnskap bak anbefalingene! Hilsen leser av alle de nevnte bloggene! Jeg har da sminkeutdannelse? så jeg kan det jeg skrive om. Men i akkurat dette tilfellet så e det om hudpleie,DA har jeg ikke så mye peiling:)Men ha aldri påstått at jeg kan noe om hudpleie heller. Marit derimot har utdannelse i hudpleie og gikk ut med en A fra skolen,så kanskje greit å vite fakta før du sprer ord om at ingen av oss er utdannet? Ikke sur altså,bare sier ifra Men får man ikke svar på en blogg,så kan man spørre på en annen.Man får sikkert svar på en av bloggene.Ellers kan man søke opp på google,så finner man sikkert svar der ang betaling,så må det få være opp til bloggeren.Å sette opp hudpleieprogram kan jeg skjønneman at man tar seg betalt for.I dette tilfelle syns jeg kanskje man ikke burde tatt seg betalt siden det var spm generelt om tørre føtter, Det blir som om noen spør meg om jeg har tips til foundation for tørr hud eller en primer som holder seg bra på øyelokket.Jeg tar ikke betalt for å svare på sånt.Uansett hvor mange ganger man blir spurt samme spm og lei av å svare på de.Men det får være opp til hver enkelt. Jeg tror nok jeg ville tatt betalt for å hjelpe en person og "skreddersy" et "sminkeprogram" Der jeg hjelper personen med alt som passer til henne og gir henne tips til farger so passer henne.Per idag tar jeg ikke betalt for noe via bloggen. uansett,Jeg regner med personen finner svar en annen plass Endret 22. august 2010 av Heidila
Jubii Skrevet 22. august 2010 #22 Skrevet 22. august 2010 (endret) Jeg har da sminkeutdannelse? så jeg kan det jeg skrive om. Men i akkuatt dette tilfellet så e det om hudpleie,DA ha jeg ikke utdannelse:) Mait har utdannelse i hudpleie og gikk ut med en A fa skolen,så kanskje geit å vite fakta fø du spe od om at ingen av oss e utdannen innen dette? Mangler du "r" i dag? Endret 22. august 2010 av Jubii
Gjest Heidila Skrevet 22. august 2010 #23 Skrevet 22. august 2010 Mangler du "r" i dag? haha, ja,satt å rettet opp nå ! hadde satt seg noe under R'n min
Quirky Skrevet 23. august 2010 #24 Skrevet 23. august 2010 At en blogger er utdannet hudpleier er ikke nok til at jeg har full tillit til hva hun anbefaler- tvert imot, mange hudpleiere ser ut til å ha blitt hjernevasket, de er overbeviste om at merkene de brukte under utdannelsen er overlegne alt annet, og anbefaler samme produktene om og om igjen. Når bloggeren i tillegg ikke har jobbet noen år som hudpleier, har de ikke noen imponerende kompetanse, grunnleggende kunnskaper om ingredienser og slikt har jo de fleste av oss som er over gjennomsnittlig interessert i kosmetikk. Selv ville jeg aldri betalt for å få anbefalt et produkt fra HC, siden hun ofte gir produkter jeg finner langt fra gode nok toppkarakter. Det finnes nok av bloggere med mer imponerende kunnskapsnivå og erfaring som gir råd helt gratis, og sider som MUA gjør det å finne de beste produktene lett. Med mindre du ikke forstår basic engelsk eller er ekstremt lat, er det ikke nødvendig å betale for en simpel produktanbefaling, spesielt fra noen som synes å finne normal høflighet unødvendig.
Gjest Spinell Skrevet 24. august 2010 #25 Skrevet 24. august 2010 spesielt fra noen som synes å finne normal høflighet unødvendig. Jeg reagerte også på tonen hennes. Jeg har jo forstått at denne bloggeren er omdiskutert, men det var først i går jeg besøkte bloggen hennes. Jeg forstår hvorfor hun er omdiskutert, for å si det slik. Hun anbefaler ikke noe uten å få penger for det, men tar ikke fem flate øre for å komme med negative uttalelser om ulike produkter/merker. Det er jo så tydelig hvem sponsorene hennes er! Argumentene hennes for ikke å teste ulike ting var også "herlige": -det har jeg aldri hørt om, så det kommer jeg garantert ikke til å teste (for atte jæi har lizzm hørt om aaaalt som er verdt å høre om, lizzm...) -de kjører for mye reklame (yeah, da mååå det jo være dårlig!!)
Maneo Skrevet 24. august 2010 #26 Skrevet 24. august 2010 Jeg synes det blir for dumt å henge ut en spesifikk blogger på et forum som KG. Du får heller sende henne en mail og si hva du mener.
DesertRose Skrevet 24. august 2010 #27 Skrevet 24. august 2010 Enig med den over. Det blir baksnakking og personhets og det er i mine øyne feil. Folk er forskjellig og personligheten til bloggeren kommer ofte frem på godt og vondt. Og liker man ikke en blogg eller svarene man får så ikke les den. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #28 Skrevet 24. august 2010 Forskjellen er jo at Hilde Christina har utdannelse og har grunnlag for uttalelsene sine. Heidiene/Marit er søte og har fine blogger, men anbefalingene deres er synsing på høyt nivå og ikke noe mer fakta enn hva du, jeg eller naboen kan komme med! Ikke noe galt i det, men noen ønsker jo litt mer kunnskap bak anbefalingene! Hilsen leser av alle de nevnte bloggene! Synsing på høyt nivå er da bedre enn bitcing på høyt nivå Synes i hvertfall jeg! 1
Gjest Spinell Skrevet 24. august 2010 #29 Skrevet 24. august 2010 Beklager at jeg var litt i overkant bitchy i mitt tidligere innlegg, og jeg lar meg vanligvis ikke provosere av denne typen blogger. Det var ikke min mening å få innlegget mitt til å se ut som et angrep på bloggeren, men å kritisere innholdet i bloggen. Trykket nok på "Post"-knappen litt for kjapt. Kommer ikke til å lese den igjen. Velger å skrive dette i nytt innlegg istedenfor å moderere forrige, rett og slett fordi svarene til det innlegget ikke vil gi mening hvis jeg går inn og gjør endringer der.
Gjest Spinell Skrevet 24. august 2010 #30 Skrevet 24. august 2010 (endret) dobbeltpost Endret 24. august 2010 av Spinell
Gjest Elyssa Skrevet 24. august 2010 #31 Skrevet 24. august 2010 Jeg skjønner godt hva dere mener, samtidig som jeg synes det er leit å henge ut noen på nett. Jeg stilte også spørsmål til henne denne gangen, og hun svarte meg som om jeg var totalt idiot.
Gjest Coarvi Skrevet 24. august 2010 #32 Skrevet 24. august 2010 Hun anbefaler ikke noe uten å få penger for det, men tar ikke fem flate øre for å komme med negative uttalelser om ulike produkter/merker. Det er jo så tydelig hvem sponsorene hennes er! ??? Hun anbefaler jo HAUGEVIS med produkter via siden sin. Jeg har fått mye bedre hud etter å ha lyttet til hennes anbefalinger om hvilke produkter som passer hvilke hudtyper, og det uten å betale en eneste krone.
Gjest Spinell Skrevet 24. august 2010 #33 Skrevet 24. august 2010 (endret) ??? Hun anbefaler jo HAUGEVIS med produkter via siden sin. Jeg har fått mye bedre hud etter å ha lyttet til hennes anbefalinger om hvilke produkter som passer hvilke hudtyper, og det uten å betale en eneste krone. Ikke når enkeltpersoner stiller henne spørsmål knyttet til at huden er *slik og sånn*. Da er svaret slik hovedinnlegget refererer. Ikke bare var jeg bitchy i mitt første innlegg: jeg var til og med en upresis bitch Endret 24. august 2010 av Spinell
Frua Skrevet 24. august 2010 #34 Skrevet 24. august 2010 Jeg synes det er trist å lese inlegg der leserene unnskylder seg etter en spørrerunde fordi de har sendt inn et "idiotisk" spørsmål! Mitt inntrykk er at leserene er veldig unge jenter. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #35 Skrevet 24. august 2010 Nå må dere passer dere. Bannlysing og uthenging på nevnte blogg venter...
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #36 Skrevet 24. august 2010 Forskjellen er jo at Hilde Christina har utdannelse og har grunnlag for uttalelsene sine. Heidiene/Marit er søte og har fine blogger, men anbefalingene deres er synsing på høyt nivå og ikke noe mer fakta enn hva du, jeg eller naboen kan komme med! Ikke noe galt i det, men noen ønsker jo litt mer kunnskap bak anbefalingene! Hilsen leser av alle de nevnte bloggene! marit er hudterapeaut
DesertRose Skrevet 24. august 2010 #37 Skrevet 24. august 2010 (endret) Det over den over var ment som? Elyssa; hvilket spm? (hvis du vil dele) Edit; et annet innlegg kom imellom... Endret 24. august 2010 av DesertRose
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #38 Skrevet 24. august 2010 Etter at jeg så hennes "parodi" har jeg fått totalt avsmak..! 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #39 Skrevet 24. august 2010 ??? Hun anbefaler jo HAUGEVIS med produkter via siden sin. Jeg har fått mye bedre hud etter å ha lyttet til hennes anbefalinger om hvilke produkter som passer hvilke hudtyper, og det uten å betale en eneste krone. bare så dumt at huden min ikke tåler decleor, og det er nesten bare det hun anbefaler på bloggen, det som er det beste i hennes øyner.....til ansiktet.Og Md.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #40 Skrevet 24. august 2010 Etter at jeg så hennes "parodi" har jeg fått totalt avsmak..! ja, unødvendig! barnslig 1
Anbefalte innlegg