AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #201 Del Skrevet 8. september 2010 oij, er mobbebegrepet helt ut av styr nå? "Mobbing er når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger". Dan Olweus (1992): "Mobbing er gjentatt negativ eller ondsinnet atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vanskelig for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er også mobbing". Har HC mobbet HA eller hengt henne ut en gang? Er faktisk en stor forskjell og et så alvorlig ord som mobbing bør ikke brukes i feil sammenheng. Just saying.... Og ser man på definisjonen mobbing, så vil man også straks se at denne tråden har skribenter som nærmer seg faretruende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #202 Del Skrevet 8. september 2010 Om du tolket "kjerring" i den betydning sier kanskje det mer om deg enn om meg..? Så det er din oppgave å redde verden fra "uærlige bloggere"? Kan du ikke da ta for deg de sånn ca 20000 sponsede bloggerne som bare er ute etter å selge (elendige) produkter? ..Eller er det bare Hilde Christina du har et problem med? Her er det viktig å skille mellom uthenging av privatperson og rett og galt. Mye her er drittslenging og drittkasting jo. Det finnes desverre ingen bedre ord for mye av det som står her inne. Jeg refererte aldri til deg og dine innlegg med disse ordene. Jeg forsvarer aldri mobbing. Jeg har blitt mobbet selv en gang i tiden. Det er kanskje ikke 100% riktig av henne å gjøre, men den videoen var ganske uskyldig i forhold til mange andre parodier av Heidi-A som ble laget på den tiden. Hun sier jo ikke direkte STYGGE ting om Heidi-A heller? Oppfordrer aldri til mobbing, men i perioder har jeg lurt på om Heidi-A har gjort det selv. Hun virker jo til å provosere bare for å komme opp på blogglistene, hun presterer å uttrykke seg veldig feil og vise at hun har MANGE store fordommer. Jeg vil ikke si hun er så mye bedre selv. Det er forskjell på mobbing og sjokkforbauselse over et menneskets holdninger. Hvor mange ganger har ikke Anna Anka f.eks blitt omtalt negativt og blitt paroidert? Hun er også en som går ut med veldig "unike" meninger.. Ja ja.. Hun er ikke et "barn" bla bla. Jeg tror ikke et mobbeoffer av et barn lager seg en blogg fullstappa av provoserende innlegg.. Hadde hun følt seg mobbet hadde hun neppe hatt en blogg nå Kjerring blir som sagt ofte brukt negativt, og måten du brukte det på i ditt svar, så regner jeg med at de fleste tolker det likedan som meg. Som mirandaa påpeker, så er her ytringsfrihet. Hva jeg velger å gjøre eller ikke, har du faktisk ikke noe med. Hvis jeg har lyst til å opplyse om hva eieren av hildechristina.com driver med, så gjør jeg det. Eieren av hildechristina.com er voksen, og for enkelte kanskje en rollemodell, og da lage en slik video tyder på manglende dømmekraft. Det var mobbing av ett barn. Ikke noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 8. september 2010 #203 Del Skrevet 8. september 2010 Og hvem er du til å vite hvor jeg kommer ifra? Og jeg i motsetning til mange av dere her inne har bare brukt kjappe 10 minutter her inne og tenker meg ganske fort ut igjen. Her er det særdeles dårlig energi. Og du.. Jeg opprettet profil i 2007 og har deltatt på mange foruminnlegg som ikke eksisterer mer. For en anklagelse å komme med! Jeg er imot janteloven jeg! Og støtter de som opplever den på nært hold Bare fortalte deg at kjerringer ikke er så positivt ord.Har ikke nevt ett eneste ord om deg. Hvor mange minutter bruker du på bloggen hennes hver dag da? Sikkert mere enn de 10min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winona Skrevet 8. september 2010 #204 Del Skrevet 8. september 2010 oij, er mobbebegrepet helt ut av styr nå? "Mobbing er når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger". Dan Olweus (1992): "Mobbing er gjentatt negativ eller ondsinnet atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vanskelig for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er også mobbing". Har HC mobbet HA eller hengt henne ut en gang? Er faktisk en stor forskjell og et så alvorlig ord som mobbing bør ikke brukes i feil sammenheng. Just saying.... Og ser man på definisjonen mobbing, så vil man også straks se at denne tråden har skribenter som nærmer seg faretruende.... Det vil faktisk si at det er Hilde Christina som er offeret her, ikke Heidi-A. Hvor mye har ikke HC blitt hengt ut på KG nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winona Skrevet 8. september 2010 #205 Del Skrevet 8. september 2010 Kjerring blir som sagt ofte brukt negativt, og måten du brukte det på i ditt svar, så regner jeg med at de fleste tolker det likedan som meg. Som mirandaa påpeker, så er her ytringsfrihet. Hva jeg velger å gjøre eller ikke, har du faktisk ikke noe med. Hvis jeg har lyst til å opplyse om hva eieren av hildechristina.com driver med, så gjør jeg det. Eieren av hildechristina.com er voksen, og for enkelte kanskje en rollemodell, og da lage en slik video tyder på manglende dømmekraft. Det var mobbing av ett barn. Ikke noe annet. Synes synd på deg som ikke har bedre ting å bruke tiden din på enn dette. Du kunne trengt en positivitetsboost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 8. september 2010 #206 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Det vil faktisk si at det er Hilde Christina som er offeret her, ikke Heidi-A. Hvor mye har ikke HC blitt hengt ut på KG nå? Hun er jo ikke akuratt solskinsbarnet selv,slik som hun slenger dritt til folk som faktisk påpeker at hun anbefaller produkter som går mot det hun er så nøye på..nemmelig dyrestesting Endret 8. september 2010 av mirandaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winona Skrevet 8. september 2010 #207 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Bare fortalte deg at kjerringer ikke er så positivt ord.Har ikke nevt ett eneste ord om deg. Hvor mange minutter bruker du på bloggen hennes hver dag da? Sikkert mere enn de 10min hvert 10 minutt jeg bruker på hennes blogg er verdt 1000 ganger mer enn de jeg bruker her Nå tror jeg jammen meg jeg skal gå ut en tur ut og smile litt til verden. You should try it some time Endret 8. september 2010 av Winona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 8. september 2010 #208 Del Skrevet 8. september 2010 oij, er mobbebegrepet helt ut av styr nå? "Mobbing er når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger". Dan Olweus (1992): "Mobbing er gjentatt negativ eller ondsinnet atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vanskelig for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er også mobbing". Har HC mobbet HA eller hengt henne ut en gang? Er faktisk en stor forskjell og et så alvorlig ord som mobbing bør ikke brukes i feil sammenheng. Just saying.... Og ser man på definisjonen mobbing, så vil man også straks se at denne tråden har skribenter som nærmer seg faretruende.... Youtubeklippet spilles om og om igjen og blir sett av flere og flere mennesker, så det er ikke bare "èn episode" når det først er lagt ut der. Om det skulle bli fjernet fra youtube kan det være kopiert og spredt videre, så det er forskjellig fra å f.eks si noe stygt til ett menneske èn gang. Jeg tror ikke HA tar seg nevneverdig nær av det, men det jeg reagerer på er hva HC forsøker å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 8. september 2010 #209 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) hvert 10 minutt jeg bruker på hennes blogg er verdt 1000 ganger mer enn de jeg bruker her Så hvorfor er du her da? litt søtt at du kom inn her Skrevet i dag, 14:37...det er over 10 min det Endret 8. september 2010 av mirandaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #210 Del Skrevet 8. september 2010 oij, er mobbebegrepet helt ut av styr nå? "Mobbing er når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger". Dan Olweus (1992): "Mobbing er gjentatt negativ eller ondsinnet atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vanskelig for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er også mobbing". Har HC mobbet HA eller hengt henne ut en gang? Er faktisk en stor forskjell og et så alvorlig ord som mobbing bør ikke brukes i feil sammenheng. Just saying.... Og ser man på definisjonen mobbing, så vil man også straks se at denne tråden har skribenter som nærmer seg faretruende.... Definisjonen her dekker ikke begrepet digital mobbing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 8. september 2010 #211 Del Skrevet 8. september 2010 hvert 10 minutt jeg bruker på hennes blogg er verdt 1000 ganger mer enn de jeg bruker her Nå tror jeg jammen meg jeg skal gå ut en tur ut og smile litt til verden. You should try it some time Er du frelst av hc siden du ikke får med deg hva jeg skriver eller? Til din informasjon så sitter ikke jeg her heletiden.Men som du sikkert lærer en gang så jobber ikke alle 8-16:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #212 Del Skrevet 8. september 2010 Synes synd på deg som ikke har bedre ting å bruke tiden din på enn dette. Du kunne trengt en positivitetsboost Tilbake til usaklig argumentasjonsteknikk? Kom med heller med motargumenter i forhold til det jeg skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. september 2010 #213 Del Skrevet 8. september 2010 Det vil faktisk si at det er Hilde Christina som er offeret her, ikke Heidi-A. Hvor mye har ikke HC blitt hengt ut på KG nå? Det ble tidligere argumentert med at det er ikke så farlig å henge ut HA, for hun tar det ikke til seg allikevel. Det samme kan vel sies om HC, hun har jo selv skrevet at hun blåser en lang marsj i hva som skrives om henne her. Så hvis logikken er at bare man ikke skjønner/bryr seg om eller tar til seg kritikk/mobbing, så gjør det ingenting, så er det vel ikke noe problem at vi ikke liker HCs blogg heller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneBonny Skrevet 8. september 2010 #214 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Jeg har aldri skrevet noe til henne, og jeg ante ikke at det var normalt å snakke så mye med disse bloggerne. Jeg er ikke der inne for å snakke med henne, bare sjekke ut omtaler. Men jeg kan jo skjønne at en liker en blogger som oppfører seg som en venninne bedre. Siden jeg aldri har skrevet til henne, har jeg aldri lest svarene heller. Kan jo se at de kan være kvasse. Skulle gjerne vist at hun tjener penger på at jeg trykker på produktene hennes. Når jeg har lest omtalen om et produkt og har flere kritiske spørsmål, leter jeg videre andre steder. Jeg sitter jo allerede på hennes synspunkt. Så jeg har vel behandlet bloggen som en butikk hele veien. -Finner produkt (hun er flink, ærlig) -Leser om produkt på nettet om det skulle være interessant for meg -Finner billigst måte å kjøpe det på (på egenhånd) Endret 8. september 2010 av AnneBonny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #215 Del Skrevet 8. september 2010 Det ble tidligere argumentert med at det er ikke så farlig å henge ut HA, for hun tar det ikke til seg allikevel. Det samme kan vel sies om HC, hun har jo selv skrevet at hun blåser en lang marsj i hva som skrives om henne her. Så hvis logikken er at bare man ikke skjønner/bryr seg om eller tar til seg kritikk/mobbing, så gjør det ingenting, så er det vel ikke noe problem at vi ikke liker HCs blogg heller?? Hun svarer jo tilbake på tiltale og dere får jo med at hun bryr seg til en viss grad. HA derimot har aldri en gang reagert. Gjentatte ganger har dere hengt ut HC nå og hun har åpenbart fått en form for reaksjon hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #216 Del Skrevet 8. september 2010 Hun henger ut andre brukere ..Hun er jo ikke ett gram bedre selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 8. september 2010 #217 Del Skrevet 8. september 2010 Syntes det er litt morsomt med folk som klager på vi ikke har noe å gjøre så sitter personen fortsatt online og leser denne tråden.hehe Må si det blir komisk at andre mennesker skal fortelle MEG hva som jeg kan diskutere og hvis det ikke passer den personen så har man ikke noe fritid..logisk.not. Så til alle dere der ute som syter at vi diskuterer ,kom å diskuter saklig eller lavære.Hvis man ikke tåler at man diskuterer folk som gir ut feil info og som er frekke så er kanskje ikke forum riktig sted å være ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. september 2010 #218 Del Skrevet 8. september 2010 Hun svarer jo tilbake på tiltale og dere får jo med at hun bryr seg til en viss grad. HA derimot har aldri en gang reagert. Gjentatte ganger har dere hengt ut HC nå og hun har åpenbart fått en form for reaksjon hver gang. Tja, jeg skjønner jo at det at hun har lagd det lange innlegget jo er en reaksjon, men hun svarer i hvert fall følgende under innlegget (07. Sep, 2010 at 22:56 ): Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #219 Del Skrevet 8. september 2010 ... Jeg er imot janteloven jeg! Og støtter de som opplever den på nært hold Hvis du mener eieren av hildechristina.com blir utsatt for janteloven, så vil jeg utfordre deg litt. Kan du tilbakevise kritikken i forhold til affiliatelinkene? Så lenge den stemmer, kan man ikke henvise til janteloven. Folk må få lov til å reagere på urett og tilbakeholdelse av opplysninger uten å bli beskyldt for slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #220 Del Skrevet 8. september 2010 Klipper og limer inn spørsmål fra leseren vedr. affiliate og svaret til eieren av hildechristina.com . Marita spurte henne 28.08.09: "Bare et lite spørsmål: Har du en avtale med Feelunique så du får poeng/bonus når du linker til produkter hos dem? Ser at linken i innlegget heter “awin1.com” og noe mer i stedet for bare feelunique.com først? Nysgjerrig" Svaret til HC var: "Marita: Haha, nei det har jeg ikke Men det hadde vært noe.. Litt som Trumf". Til de som ikke vet det: Kort fortalt er et affiliate en avtale mellom deg og selgeren av en vare eller tjeneste, der du bruker din webside (eller eposter) for å promotere disse varene eller tjenestene. Hvis noen klikker seg gjennom fra din webside (eller epost), og kjøper selgerens produkt, får du prosenter av salget. Her prøver Marita seg igjen - http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:BSWjUUGqR60J:www.hildechristina.com/decleor-aroma-purete-matt-finish-skin-fluid-%E2%80%93-bra-for-fet-hud+awin1+p%C3%A5+blogger&cd=3&hl=no&ct=clnk&gl=no&lr=lang_no Marita 30. Sep, 2009 at 20:39 Bare av nysgjerrighet: Hvorfor går alle linkene dine innom “www.awin1.com/cread”? Er det en form for bonussystem for hver produktlink du legger ut Svar fra Hilde Christina: Marita: Fordi Jesus bad meg gjøre det, og jeg adlyder alltid Jesus Nei, det har overhodet ingenting med bonus å gjøre. Enda ett spørsmål om dette, der Hilde Christina unngår å svare - http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:_pFElNFMY28J:www.hildechristina.com/hilde-christinas-julefavoritter-del-2+awin1&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no&lr=lang_no Ida 15. Nov, 2009 at 09:48 Gode ideer her! Hvorfor kommer ikke den direkte linken til produktet opp i innleggene dine, men heller “www.awin1.com/cread?” osv? Hva er det? Ida/Marita: Nytter ikke å være to personer her altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg