AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #141 Del Skrevet 7. september 2010 Det er bare å lese svaret hennes her. Synes hun svarte godt for seg, men jeg mistenker at mange her inne ikke greier å forstå enkelte deler av innholdet (som hvorfor hun tar betalt for visse tjenester, hvorfor hun ikke svarer på alt) fordi det virker som om normen her inne er at en blogger skal bruke hvert sekund av døgnet på å stå på tå for leserne sine. Tilbud og etterspørsel er også et ukjent fenomen for noen KG-ere, det har man jo sett i andre prisdebatter også... Det er jo ikke dét som duskuteres... Men måten hun svarer på, og en generell nedlantende holdning mot sine lesere. Litt samme holdning som du utviser her. "Visst du ikke er enig med meg nå, så er det du som er dum." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #142 Del Skrevet 7. september 2010 Syntes hun skyter seg selv i foten med å gi kg dårlig rykte,samme siden som sørger for at den blir reklamert her, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #143 Del Skrevet 7. september 2010 Det er jo ikke dét som duskuteres... Men måten hun svarer på, og en generell nedlantende holdning mot sine lesere. Litt samme holdning som du utviser her. "Visst du ikke er enig med meg nå, så er det du som er dum." Eh, jo, det har også blitt diskutert (er jo bare å lese tråden). Jeg, og mange andre, synes ikke måten hun svarer på er nedlatende (for et år siden ja, men ikke nå lenger), og hun har jo gjort det klart hundre ganger i bloggen sin at hun aldri kommer til å bli "kosetypen" når hun svarer, hun svarer rett ut. Hvis man synes svar av typen "dette svarer jeg ikke gratis på lenger" er nedlatende så får man finne seg en annen blogg. Det får være grenser til hårsårhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #144 Del Skrevet 7. september 2010 Litt morsomt at hun påstår at hun har norges største skjønnhetsblogg, men den eneste statistikken som liksom viser det vil hun ikke vise offentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #145 Del Skrevet 7. september 2010 Det er bare å lese svaret hennes her. Synes hun svarte godt for seg, men jeg mistenker at mange her inne ikke greier å forstå enkelte deler av innholdet (som hvorfor hun tar betalt for visse tjenester, hvorfor hun ikke svarer på alt) fordi det virker som om normen her inne er at en blogger skal bruke hvert sekund av døgnet på å stå på tå for leserne sine. Tilbud og etterspørsel er også et ukjent fenomen for noen KG-ere, det har man jo sett i andre prisdebatter også... Merkelig holdning. HC skriver ikke så avansert, så hvorfor skal ikke folk forstå? At man ikke er enig i det som står i hennes forsvarstale har ikke noe med å forstå innholdet. Kan likegodt være at man forstår mer enn hva hun eller du gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #146 Del Skrevet 7. september 2010 ame='Idioteque' date='06 september 2010 - 23:26' timestamp='1283808381' post='8375681'] Men det er helt greit at hun slenger dritt til oss? Det er absolutt ikke det samme å slenge dritt om en enkeltperson alle vet hvem er, og å slenge dritt om anonyme brukere på et forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #147 Del Skrevet 7. september 2010 Merkelig holdning. HC skriver ikke så avansert, så hvorfor skal ikke folk forstå? At man ikke er enig i det som står i hennes forsvarstale har ikke noe med å forstå innholdet. Kan likegodt være at man forstår mer enn hva hun eller du gjør... Når en person sier at han/hun ikke har tid til å gjøre visse ting uten å ta betalt for det, så er det jo ingenting vi andre kan være uenige i. Men det er altså mange KG-ere (ikke bare i denne tråden, men tidligere tråder). Mange nekter å akseptere at en person ikke føler tid til å gjøre sånt gratis (eller svare på spørsmål som det er for lite info i), og HC refses for det. Du må jo også selv skjønne at det er helt hull i hodet å være uenig i at en person har for lite tid til ditten eller datten? Det blir som at sjefen din kommer og ber deg jobbe overtid uten å få betalt for det. Du sier at beklager, det har jeg ikke tid til (kanskje du er alene med barna og de skal hentes i barnehagen). Sjefen din sier "eh, jo, selvfølgelig har du tid, Ola på den andre avdelinga har tid, da må jo også du ha tid! Det er bare du som ikke forstår det!" Slik logikk er det altså mange her inne som farer med. "Selvfølgelig må HC kunne gjøre det gratis, andre bloggere gjør det jo gratis." Selv om det er blitt nevnt maaange ganger før hvorfor HC tar betalt er det fortsatt mange som ikke forstår det, selv om hun ikke skriver avansert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #148 Del Skrevet 7. september 2010 Hun har ikke godkjent mitt innlegg.Men innlegget under som skryter av hvor flink hun er godkjenner hun.. innlegget mitt er ihvertfall For det første.90% av dere her inne slenger dritt om kvinneguiden forde NOEN skriver i en tråd. Det er 28.633 medlemmer på kvinneguiden + x antall mennesker som poster som gjester. Så klarer dere å slenge så mye dritt om så mange mennesker pga hva en liten promille mener om denne bloggen? At du ikke vil si mere ang antall leser stiller meg kritisk til at du da kaller deg størst. Det sier jeg rett ut. Jeg er selv hudpleier og jeg syntes helt ærlig man skal få lov å diskutere prisene dine som man diskuterer prisen på en genser på gina tricot(eksempel) Tviler på mange av dine lesere har fått med seg all dritten du skrev om de på kvinneguiden den gang(husker du?)Men du klarer nå å gi siden du selv reklamerer masse på ett dårlig inntrykk…Det er å skyte seg selv i foten.. Håper kvinnguiden og denne bloggens samarbeid sluttes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #149 Del Skrevet 7. september 2010 Når en person sier at han/hun ikke har tid til å gjøre visse ting uten å ta betalt for det, så er det jo ingenting vi andre kan være uenige i. Men det er altså mange KG-ere (ikke bare i denne tråden, men tidligere tråder). Mange nekter å akseptere at en person ikke føler tid til å gjøre sånt gratis (eller svare på spørsmål som det er for lite info i), og HC refses for det. Du må jo også selv skjønne at det er helt hull i hodet å være uenig i at en person har for lite tid til ditten eller datten? Det blir som at sjefen din kommer og ber deg jobbe overtid uten å få betalt for det. Du sier at beklager, det har jeg ikke tid til (kanskje du er alene med barna og de skal hentes i barnehagen). Sjefen din sier "eh, jo, selvfølgelig har du tid, Ola på den andre avdelinga har tid, da må jo også du ha tid! Det er bare du som ikke forstår det!" Slik logikk er det altså mange her inne som farer med. "Selvfølgelig må HC kunne gjøre det gratis, andre bloggere gjør det jo gratis." Selv om det er blitt nevnt maaange ganger før hvorfor HC tar betalt er det fortsatt mange som ikke forstår det, selv om hun ikke skriver avansert. Hvis "mange" her mener hun skal gjøre det gratis, så har du rett. Men jeg har ikke inntrykk av at det er tilfelle. Nå gjelder heller ikke forsvarstalen bare det. Derfor merkelig å komme med slikt utsagn "men jeg mistenker at mange her inne ikke greier å forstå enkelte deler av innholdet". Den forsvarstalen gjorde ikke inntrykk på meg, for jeg har fått med meg litt for mye av hva som har skjedd. Og det tror jeg at mange her inne også har. Hadde hun i det minste bedt om unnskyldning for f.eks. den videoen, så hadde hun kommet litt bedre ut av det. Men hun fortsetter å forsvare den tarvelige oppførselen ovenfor ett barn med at barnet er jo "slik og slik". Og at andre ba meg om det.... Hvem skal være voksen her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #150 Del Skrevet 7. september 2010 Hvis "mange" her mener hun skal gjøre det gratis, så har du rett. Men jeg har ikke inntrykk av at det er tilfelle. Nå gjelder heller ikke forsvarstalen bare det. Derfor merkelig å komme med slikt utsagn "men jeg mistenker at mange her inne ikke greier å forstå enkelte deler av innholdet". Den forsvarstalen gjorde ikke inntrykk på meg, for jeg har fått med meg litt for mye av hva som har skjedd. Og det tror jeg at mange her inne også har. Hadde hun i det minste bedt om unnskyldning for f.eks. den videoen, så hadde hun kommet litt bedre ut av det. Men hun fortsetter å forsvare den tarvelige oppførselen ovenfor ett barn med at barnet er jo "slik og slik". Og at andre ba meg om det.... Hvem skal være voksen her? Med "enkelte deler av innholdet" siktet jeg kun til enkelte deler, som pris og det at hun ikke svarer på spørsmål om konkrete produktanbefalinger. Skjønner at det ikke var lett å se at det var det jeg mente. Personlig bryr jeg meg ikke HA-parodien, da Heidi A. nesten MÅ være en parodi i seg selv. Lurer på hvor mange som har lest Heidi A.-bloggen da den var ganske ny? Heidi A. har greid å ødelegge sin fremtid på egenhånd (hvis arbeidsgivere finner bloggen), for drøyere blogg skal man lete lenge etter for å finne (her snakker vi om en som åpent sier at hun ønsker sitt ufødte søsken død, og som hardnakket påstår at EU er et land...). At HC parodierte sminken hennes er jo barnemat i forhold til alt HA slenger dritt om. Beklager, men jeg syns jenta fortjener det, mulig jeg er kynisk og kald. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #151 Del Skrevet 7. september 2010 Med "enkelte deler av innholdet" siktet jeg kun til enkelte deler, som pris og det at hun ikke svarer på spørsmål om konkrete produktanbefalinger. Skjønner at det ikke var lett å se at det var det jeg mente. Personlig bryr jeg meg ikke HA-parodien, da Heidi A. nesten MÅ være en parodi i seg selv. Lurer på hvor mange som har lest Heidi A.-bloggen da den var ganske ny? Heidi A. har greid å ødelegge sin fremtid på egenhånd (hvis arbeidsgivere finner bloggen), for drøyere blogg skal man lete lenge etter for å finne (her snakker vi om en som åpent sier at hun ønsker sitt ufødte søsken død, og som hardnakket påstår at EU er et land...). At HC parodierte sminken hennes er jo barnemat i forhold til alt HA slenger dritt om. Beklager, men jeg syns jenta fortjener det, mulig jeg er kynisk og kald. Slik jeg har opplevd kritikken om dette (som har pågått i lang tid), gjelder det ikke uviljen hennes mot å svare, men måten hun har svart enkelte på. Det er ett fritt land, og hun får gjøre som hun vil, men konsekvensene kan hun ikke frita seg fra. Dvs. folk må få lov til å ha (negative) meninger om henne etter å ha blitt behandlet ufint (eller sett at andre har blitt det). Hun har skrevet en forsvarstale, der hun ser ting kun ut fra sin side. Jeg vet dessverre at enkelte ikke bryr seg. Lurer ofte på hvorfor? Men selv om noen ikke bryr seg er mobbing galt, og jeg fordømmer slik atferd. Og verre er det når en voksen mobber ett barn. Hva har Heidi sin blogg med forsvarstalen til HC? Må man dra inn hva andre har gjort, for å fremstå som bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #152 Del Skrevet 7. september 2010 Mista helt sansen for dama,hun poster ikke innlegg som ikke skryter henne i skyene...Det beviste hun akuratt nå.Så vis du leser dette, ikke sitt på bloggen din og sleng dritt når man ikke kan svare tilbake en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #153 Del Skrevet 7. september 2010 Mista helt sansen for dama,hun poster ikke innlegg som ikke skryter henne i skyene...Det beviste hun akuratt nå.Så vis du leser dette, ikke sitt på bloggen din og sleng dritt når man ikke kan svare tilbake en gang! Finnes dessverre enda verre eksempel. Sist her var diskusjon, forsvarte hun seg på bloggen sin. Samtidig som hun fikk slettet hele tråden her inne. (Det gjaldt affilatelinkene (hold over linker til nettbutikker, så ser man f.eks. www.awin1....) hennes. Folk stillte spørsmålstegn ved hvor objektiv omtalene er, når hun får fortjeneste hvis leseren får lyst på produktet, og klikker seg videre. Hun fikk slettet hele tråden med henvisning til personhets. Der var det også, men den saklige kritikken fikk ikke stå igjen (og som også hovedinnlegget gjaldt). I tråden truet hun folk med at hun kunne få vite hvem de var osv. Rett etterpå kom det frem at hun skulle starte samarbeid med KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #154 Del Skrevet 7. september 2010 Syntes kvinneguiden skal trekke seg fra samarbeidet med denne personen i og med henne utlyser kvinneguiden i ett dårlig lys! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #155 Del Skrevet 7. september 2010 Syntes kvinneguiden skal trekke seg fra samarbeidet med denne personen i og med henne utlyser kvinneguiden i ett dårlig lys! Helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa-Marie Skrevet 7. september 2010 #156 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg synes alltid (i alle sammenhenger i livet) at det negative veier mer enn det positive. Akkurat det skjer har. HC er UTROLIG dyktig og hun kan sakene sine. Hun anbefaler produkter som er bra for huden, og hun kan også utdype det. Det er det SVÆRT FÅ bloggere som kan. Hvorfor skal det da ha seg at hun er krass og/eller negativ til å svare på enkelte spm veie så mye MER enn at hun faktisk har bedret huden til så mange jenter/kvinner/gutter/menn, gjort så mange fler bevisst på dyre-testing og anbefaler knallgode produkter. At hun tjener penger på dette? Ja det håper jeg hun gjør! For så mye tid og energi hun bruker på bloggen! At folk kan sitte her inne time etter time for å klage/kaste dritt om en blogg burde få seg en hobby, gjerne en utendørs en! For dette her er jo bare skam. Er det en sang man ikke liker på en cd hopper man bare til neste sang. Så neste gang foreslår jeg at hvis det er noe dere ikke liker så gå videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #157 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg synes alltid (i alle sammenhenger i livet) at det negative veier mer enn det positive. Akkurat det skjer har. HC er UTROLIG dyktig og hun kan sakene sine. Hun anbefaler produkter som er bra for huden, og hun kan også utdype det. Det er det SVÆRT FÅ bloggere som kan. Hvorfor skal det da ha seg at hun er krass og/eller negativ til å svare på enkelte spm veie så mye MER enn at hun faktisk har bedret huden til så mange jenter/kvinner/gutter/menn, gjort så mange fler bevisst på dyre-testing og anbefaler knallgode produkter. At hun tjener penger på dette? Ja det håper jeg hun gjør! For så mye tid og energi hun bruker på bloggen! At folk kan sitte her inne time etter time for å klage/kaste dritt om en blogg burde få seg en hobby, gjerne en utendørs en! For dette her er jo bare skam. Er det en sang man ikke liker på en cd hopper man bare til neste sang. Så neste gang foreslår jeg at hvis det er noe dere ikke liker så gå videre. Om du synes HC er dyktig, har ikke noe med om jeg eller andre misliker ting som har skjedd på bloggen, eksempelvis mobbingen hun foretok seg mot ett barn. Folk har en mening. Det må de få lov til å ha. Og hvis man ønsker det, er det fritt frem å få lov til å si den på ett diskusjonsforum. Misliker når folk skal fortelle andre hva de bør gjøre, ikke gjøre. Hva vet du om folk som skriver her har en hobby eller ikke? Diskusjonen har aldri handlet om HC skal få lov til å tjene penger eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 7. september 2010 #158 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Jeg synes alltid (i alle sammenhenger i livet) at det negative veier mer enn det positive. Akkurat det skjer har. HC er UTROLIG dyktig og hun kan sakene sine. Hun anbefaler produkter som er bra for huden, og hun kan også utdype det. Det er det SVÆRT FÅ bloggere som kan. Hvorfor skal det da ha seg at hun er krass og/eller negativ til å svare på enkelte spm veie så mye MER enn at hun faktisk har bedret huden til så mange jenter/kvinner/gutter/menn, gjort så mange fler bevisst på dyre-testing og anbefaler knallgode produkter. At hun tjener penger på dette? Ja det håper jeg hun gjør! For så mye tid og energi hun bruker på bloggen! At folk kan sitte her inne time etter time for å klage/kaste dritt om en blogg burde få seg en hobby, gjerne en utendørs en! For dette her er jo bare skam. Er det en sang man ikke liker på en cd hopper man bare til neste sang. Så neste gang foreslår jeg at hvis det er noe dere ikke liker så gå videre. Mista totalt respekten for den dama når hun utelukkende luker ut bare positive svar til å være på bloggen når hun oppfordrer folk til å diskutere denne saken. Hun ødlegger rytet til siden hun samarbeider med. Hun kan være så dyktig hun bare vil ,men når hun slenger så mye dritt om andre så har hun NULL respekt fra meg.Så klart må vi diskutere henne når hun ikke er tøff nok til å faktisk ta diskusjonen og heller feiger ut med å ikke vise medlinger som smisker... Endret 7. september 2010 av mirandaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 7. september 2010 #159 Del Skrevet 7. september 2010 Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men i alle fall: 1. Det gjør meg ingenting at HC tjener penger på å lage hudpleieopplegg for andre mennesker. Dersom noen er villige til å betale for dette, så må de få lov til det. Synes det er helt greit at hun tar seg betalt for de timene det tar henne å lage dette. 2. Jeg er voksen, og tenker at hvis hun vil vare sytete/bitchy på bloggen sin, så ok, men jeg skjønner at hun mister lesere og at dette diskuteres her, for hun ER virkelig nedlatende og småsur endel ganger. Dette er grunnen til at jeg ikke lenger leser bloggen hennes. 3. Jeg synes IKKE mobbevideoen hun har laget er grei. Dette er for meg mobbing. Når hun i forsvarstalen sin kommer med at hun omtrent fraskriver seg ansvaret fordi "hun ble jo bedt om å gjøre det!", synes jeg bare det er patetisk. 4. At hun ikke skriver på bloggen sin at hun tjener penger på at folk bruker hennes linker når de kjøper noe, synes jeg ABSOLUTT ikke er greit! Jeg vil vite det dersom jeg støtter bloggere med pengesummer (indirekte). Dersom hun hadde vært åpen om dette (og en smule hyggeligere...), hadde jeg ikke brydd meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 7. september 2010 #160 Del Skrevet 7. september 2010 Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men i alle fall: 1. Det gjør meg ingenting at HC tjener penger på å lage hudpleieopplegg for andre mennesker. Dersom noen er villige til å betale for dette, så må de få lov til det. Synes det er helt greit at hun tar seg betalt for de timene det tar henne å lage dette. 2. Jeg er voksen, og tenker at hvis hun vil vare sytete/bitchy på bloggen sin, så ok, men jeg skjønner at hun mister lesere og at dette diskuteres her, for hun ER virkelig nedlatende og småsur endel ganger. Dette er grunnen til at jeg ikke lenger leser bloggen hennes. 3. Jeg synes IKKE mobbevideoen hun har laget er grei. Dette er for meg mobbing. Når hun i forsvarstalen sin kommer med at hun omtrent fraskriver seg ansvaret fordi "hun ble jo bedt om å gjøre det!", synes jeg bare det er patetisk. 4. At hun ikke skriver på bloggen sin at hun tjener penger på at folk bruker hennes linker når de kjøper noe, synes jeg ABSOLUTT ikke er greit! Jeg vil vite det dersom jeg støtter bloggere med pengesummer (indirekte). Dersom hun hadde vært åpen om dette (og en smule hyggeligere...), hadde jeg ikke brydd meg. Enig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg