Gå til innhold

Hudpleiebloggen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg liker faktisk bloggen til Hilde Christina. Ser for meg at jeg og hadde blitt passe irritert dersom jeg fikk 50 henvendelser hver dag om hvilke produkter som passer til meg, hvor får jeg kjøpt, pris, hvordan funker den osv. Hun legger mye arbeid, tid og penger i bloggen, og dersom hun skulle ha svart alle gratis, vips, så hadde hun hatt en 24-timers jobb! Hun gav jo faktisk gratis hudpleierutiner før, men pga stor pågang valgte hun og begynne å ta seg betalt for det. Det respekterer jeg! Har lært så sinnsykt mye gjennom bloggen hennes likvell. Får stadig vekk kommentarer over hvor fint jeg har sminket meg osv. Hudpleietipsene hennes er også utrolig bra! Min hud er hvertfall takknemlig for Decleor og MD fremfor Nivea :)

Når det gjelder kvasse og "bitchy" svar; det står klart og tydelig at spm angående anbefaling av produkter ikke gis gratis, så når flere titalls da spør om akkurat dette, tror dere ikke hun kanskje blir overgitt da? Eller når folk heller spør om ditten og datten istedenfor og søke i søkefeltet. "Hva er din yndlings concealer?" eller noe i den duren var et spm hun fikk. Det tok meg hm, la meg se... 10 sek og finne det ut!? Søkefeltet er der for en grunn!

Dersom folk hadde hatt ork til å finne ut av noen ting selv og respektere at hun velger og ta betalt for produktanbefalinger, skal du ikke se bort i fra at det er en mye blidere og hyggeligere blogger som svarer deg. OG JA, jeg vet at siden hun velger selv å ha bloggen så må hun regne med slike ting og blablabla. JAVELL, da får DERE regne med et surt svar! Merker at JEG som LESER blir oppgitt over noen av spørsmålene. De er så altfor logiske eller lette og finne frem til selv!

Jeg mener nå hvertfall at det er ikke KUN opp til bloggeren at bloggen skal bli bra. Lesere som kommenterer og respekterer de ønskene HC har for sin blogg er minst like viktig!

Og en ting til.. Lo litt når jeg leste over her. Du sier at det er så stygt og henge ut en person på en video med fult navn og adresse, stakkars jente osv. Har du i det hele tatt sett hva denne tråden handler om? Hvis ikke dette er kritisering, bitching og uthenging på høyt nivå, så vet ikke jeg! Dessuten har dere ingen rett til og kritisere Hilde Christina. Bloggen kan dere diskutere så mye dere vil dersom dere absolutt MÅ kommentere den. Personhets er virkelig noe dere kan holde for dere selv. Dere er minst like barnslige som dere skal ha HC til og være.. Dobbeltmoral anyone?

Gjør man seg til en offentlig person via bloggen sin så må man regne med mye drit også...Hvis man ikke tåler det,bør man ikke blogge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HC må lære seg å svare på spm uten den negative tonen . Hun får personer til å føle seg som iddioter fordi de spør om ting, og når man har en slik blogg må man nesten tåle å bli spurt 50ganger om dagen om samme spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å drive en blogg og samtidig være frekk og spydig mot sine lesere, blir bare for dumt. Uten dem har hun ingen blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HC må lære seg å svare på spm uten den negative tonen . Hun får personer til å føle seg som iddioter fordi de spør om ting, og når man har en slik blogg må man nesten tåle å bli spurt 50ganger om dagen om samme spm.

Enig.

Syns det er utrolig merkelig å ha spørsmålsrunder når man hater å svare på spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sier du det. Vi kan alså ikke kritisere HC. Hilde Christina skriver bloggen sin, det er hun som er ansvarlig for alt der. Tror ikke du kan komme å fortelle oss andre hva vi kan eller ikke kan. Eller hva vi har rett til. Voks opp.

KAN, som i et forslag!? Jeg mener, dere kritiserer i det vide og det brede om oppførselen hennes. Tror du ikke kanskje at DU/DERE hvertfall burde prøve og oppføre seg hakket bedre da? Og jo, kritiser alt du vil, men det går jo an å ta det opp på en saklig måte MED Hilde Christina istedenfor og oppføre seg som ei sladrekjerring på KG. Lurer på hva som er mest voksent?

Etter all dritten Hilde Christina har fått tror jeg hun har fått med seg hva dere mener. Jeg tror også hun rett og slett gir langt f*** :)Liker dere ikke bloggen/personen, greit! Ikke les den da.. Er jo tydelig at dere er veldig hårsåre for kritikk med tanke på at dere ikke takler en kommentar tilbake fra HC. Merkerlig egentlig, hun skal kunne tåle all slags kritikk og dritt, men dersom dere får noe tilbake, ja fysj a meg og huttetu. Det er ikke verdens undergang heller vettu ;)

Er det noen som må vokse opp her er det rett og slett dere dritt slengere som holder dere rundt om kring. *overgitt*

All creds til Hilde Christina som enda holder bloggen oppe og går etter så mye motgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN, som i et forslag!? Jeg mener, dere kritiserer i det vide og det brede om oppførselen hennes. Tror du ikke kanskje at DU/DERE hvertfall burde prøve og oppføre seg hakket bedre da? Og jo, kritiser alt du vil, men det går jo an å ta det opp på en saklig måte MED Hilde Christina istedenfor og oppføre seg som ei sladrekjerring på KG. Lurer på hva som er mest voksent?

Etter all dritten Hilde Christina har fått tror jeg hun har fått med seg hva dere mener. Jeg tror også hun rett og slett gir langt f*** :)Liker dere ikke bloggen/personen, greit! Ikke les den da.. Er jo tydelig at dere er veldig hårsåre for kritikk med tanke på at dere ikke takler en kommentar tilbake fra HC. Merkerlig egentlig, hun skal kunne tåle all slags kritikk og dritt, men dersom dere får noe tilbake, ja fysj a meg og huttetu. Det er ikke verdens undergang heller vettu ;)

Er det noen som må vokse opp her er det rett og slett dere dritt slengere som holder dere rundt om kring. *overgitt*

All creds til Hilde Christina som enda holder bloggen oppe og går etter så mye motgang!

Stikker man hodet frem i en blogg, med meget bastante og krasse utsagn/meninger, så får man gaggu også tåle (og forvente) motsvar. Nettet er ikke hierarkisk, hvor noen har lov å ytre meninger, andre ikke.

Hun kommuniserer sine meninger på nett, her kommuniseres også meninger på nett. It's not a one way thing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo faktisk en grunn til at hun har fått så mye dritt og så mye motgang også da ... Man blir vanligvis ikke mislikt uten en grunn!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skjer så? Hun snakker dritt, dere snakker dritt.. Hvilken vei kommer man da? Det jeg mener er at dersom dere vil noen vei med all frustrasjonen og irritasjonen deres, ta det opp med Hilde Christina på en saklig måte. På denne måten her er ingen bedre enn den andre.

Og nei, det er ikke riktig at noen skal få ytre meningene sine og andre ikke. Men dere klager ustanselig på oppførselen hennes. Hva med å begynne med seg selv og slutte med "bitchingen"?

At ikke folk snart forstår at enn kommer faktisk ingen vei med det. Det skaper bare mer negativitet.

Dersom en liten gutt kommer gråtende inn til si mor og sier at han blir mobbet. Skal hun bare sende han ut igjen med beskjed om å slenge dritt tilbake da? Det vil kun resultere i en ond sirkel full av negativitet og dritt. Ingen vil føle seg bedre av den grunn..

Hev hodet, rett opp ryggen og tenk som så at du er bedre en Hilde Christina dersom du ikke liker personligheten hennes. Dersom du mener hun er en flis under tåa for deg, ikke fall ned på hennes nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mer vitsen med spørsmålsrunder om man ikke kan spørre om ting? De andre skjønnhetsbloggerne svarer da på det, og de får sikkert masse av de samme spørsmålene hele tiden de også! slutt med spørsmålsrunder om man ikke kan stille spørsmål da. Litt av hensikten blir borte.

Hun svarer jo på mange andre spørsmål, hvis du bruker huet litt og leser gjennom spørsmålsrundene ser du jo at det finnes maaange spørsmål hun kan svare på. At det ikke er godt nok for deg er jo ditt problem, da får du spørre en annen plass... ;)

Tror ikke dere helt innser hvor STOR HC sin blogg har blitt. Dere tar det for gitt at hun skal ha tid til å svare på ditten og datten, men hun får jo maaange spørsmål hver dag. Dette er ganske sikkert norges største blogg innen hudpleie, og det har blitt en business for eieren, det er faktisk bloggen hun lever av, i motsetning til mange andre bloggere. So what? Er det galt?

HC har gjort noe genialt. Hun har gjort hudpleie tilgjengelig for veeeldig mange via nettet, på en enkel måte. Jada, jeg tviler ikke på at det er bedre å gå i hudpleiesalong, men mange har faktisk ikke den muligheten. Hadde det ikke vært for bloggen til HC hadde mange aldri tenkt over muligheten en gang. Jeg ante ikke en dritt om hudpleie før jeg begynte å lese den, og hadde aldri tenkt tanken om å gå til hudpleier.

Surpompene får bare være sure for at hun tar betalt, men det er faktisk sånn mennesket tjener penger, ved å ta seg betalt for sine tjenester. At mange gjør det gratis er flott, men den dagen de får for mye arbeid må de velge - ta seg betalt, eller la vær å hjelpe alle.

Business as usual! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svarer jo på mange andre spørsmål, hvis du bruker huet litt og leser gjennom spørsmålsrundene ser du jo at det finnes maaange spørsmål hun kan svare på. At det ikke er godt nok for deg er jo ditt problem, da får du spørre en annen plass... ;)

Tror ikke dere helt innser hvor STOR HC sin blogg har blitt. Dere tar det for gitt at hun skal ha tid til å svare på ditten og datten, men hun får jo maaange spørsmål hver dag. Dette er ganske sikkert norges største blogg innen hudpleie, og det har blitt en business for eieren, det er faktisk bloggen hun lever av, i motsetning til mange andre bloggere. So what? Er det galt?

HC har gjort noe genialt. Hun har gjort hudpleie tilgjengelig for veeeldig mange via nettet, på en enkel måte. Jada, jeg tviler ikke på at det er bedre å gå i hudpleiesalong, men mange har faktisk ikke den muligheten. Hadde det ikke vært for bloggen til HC hadde mange aldri tenkt over muligheten en gang. Jeg ante ikke en dritt om hudpleie før jeg begynte å lese den, og hadde aldri tenkt tanken om å gå til hudpleier.

Surpompene får bare være sure for at hun tar betalt, men det er faktisk sånn mennesket tjener penger, ved å ta seg betalt for sine tjenester. At mange gjør det gratis er flott, men den dagen de får for mye arbeid må de velge - ta seg betalt, eller la vær å hjelpe alle.

Business as usual! ;)

syns du er litt frekk i tonen selv her. Men poenget mitt er at man må tåle og bli stilt de samme spørsmålene flere ganger.Jeg har ikke sagt noe om at det ikke er bra at det finnes slike blogger.Jeg hadde bare ønsket at hun hadde satt litt mer pris på leserne sine.ALLE leserne sine,ikke bare noen få faste lesere. Og uansett hvor "dumme" hun syns spørsmålene er.Ikke alle kan like mye som henne.Når hun da har spørsmålsrunde,må hun regne med å få spm som hun har svart på flere ganger tidligere.OG da kan du heller si det,ennå være frekk,ikke sant?

Hun har en stor blogg, men hun har ikke 100 kommentarer pr innlegg. Faktisk ser jeg ofte at det er maks 10-20 kommentarer per innlegg, og der finnes det kanskje 2 spørsmål.Er to spørsmål for mye å svare på? Hvis man i det hele tatt ikke gidder å svare på noen spm så kan hun heller droppe å svare dem i det hele tatt enn å være frekk. Husk at de fleste som leser blogger er i gjennomsnitt 16-17 år,man må ta litt hensyn og være takknemmlig ovenfor leserne sine. Det er jo pga leserne man i det heletatt har fått en stor blogg?

Selvsagt skjønner jeg man svarer tilbake med samme mynt om en leser er frekk først,men å være spydig fordi noen har stilt et "dumt " spm liker jeg ikke.Leseren kan jo være 14 år også uten at hun trenger å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Business as usual! ;)

Hun virker litt høy på pæra.Fortsetter hun å oppføære seg som en drittunge mister hun snart lesere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en stor blogg, men hun har ikke 100 kommentarer pr innlegg. Faktisk ser jeg ofte at det er maks 10-20 kommentarer per innlegg, og der finnes det kanskje 2 spørsmål.

Bloggen hennes er ikke så stor da. Hun oppfører seg som om hun skulle være på 1. plass på topplista jo.

Flere av innleggene hennes har 1, 2 og 3 kommentarer. Det er mange færre enn Heidi Ø og Heidi L har, og de tar seg tid til å svare på alle spørsmål, på en hyggelig måte. Jeg har sett Heidi Ø svare på de samme spørsmålene maaange ganger, og alltid svarer hun like tålmodig og hyggelig. Se dette innlegget for eks: http://www.heidioksendal.com/?p=10608#comments

Sånn skal en god blogger være. Den eneste grunnen til at Hilde Christina har mange lesere er er at hun har holdt på lengst. Både Heidi L og Heidi Ø har mange flere følgere enn henne på bloglovin', så det tyder på at det lønner seg å være hyggelig, og at bitching er ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun påberoper seg Norges største blogg innen hudpleie og make up. Noen som vet hvor mange som leser bloggen, evt hvor mange hits pr dag den har?

Noe av det lure som HC gjør er å oppdatere bloggen ofte. Da vet man at hun har lagt inn noe nytt neste gang man er innom. Og jo større bloggen blir, jo mer får man tilsendt av produkter. I så måte skulle jeg ønske at både hun og andre bloggere var flinkere til å opplyse om hvilke produkter de har kjøpt selv og hvilke de har fått tilsendt. Alle er jo så flinke til å hevde at de ikke er kjøpt og betalt, men... lett å bli påvirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun påberoper seg Norges største blogg innen hudpleie og make up. Noen som vet hvor mange som leser bloggen, evt hvor mange hits pr dag den har?

Noe av det lure som HC gjør er å oppdatere bloggen ofte. Da vet man at hun har lagt inn noe nytt neste gang man er innom. Og jo større bloggen blir, jo mer får man tilsendt av produkter. I så måte skulle jeg ønske at både hun og andre bloggere var flinkere til å opplyse om hvilke produkter de har kjøpt selv og hvilke de har fått tilsendt. Alle er jo så flinke til å hevde at de ikke er kjøpt og betalt, men... lett å bli påvirka.

Marit og Heidi Ø opplyser alltid om de har fått produktet sponset eller kjøpt det selv. Marit har et ikon som viser når noe er sponset, og Heidi skriver nederst "Dette produktet har jeg kjøpt selv" eller "Dette produktet er sponset". Det syns jeg er bra. De virker veldig troverdige.

Jeg liker ikke at HC oppdaterer bloggen sin så ofte. Det er som regel bare "fyllstoff" mange av gangene, og totalt uinterresant lesestoff. Liker bedre at en blogger skriver gode og omfattende innlegg litt skjeldnere. På HC sin blogg forvinner de gode innleggene blandt alt tullet (korte innlegg med bilder fra kolleksjoner og sånn).

Men, hun må jo få skrive om det hun vil :) Norges største skjønnhetsblogg (som hun kaller seg) tror jeg ikke at hun er. Virker som at det er mye mer aktivitet på Heidiene sine blogger, de har (mange) flere følgere på bloglovin og flere kommentarer. Tror de har over 200 følgere mer eller noe. Det er ganske mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her nevnte et dumt spørsmål som ble stilt; hvilken concealer er hennes favoritt. Dette går faktisk ikke an å søke seg til. For concealeren som er favoritten hennes selges ikke lengre. Det er vel derfor folk spør om det. Med mindre hun har nevnt det i en ny post jeg ikke har fått med meg. (jeg tok feil, hun hadde skrevet en post om en ny concealer. Se to poster under her)

Når det er sagt, så har jeg lært mye nyttig på bloggen hennes. Jeg tar til meg det jeg liker, og hopper over det jeg ikke trenger/liker uten å irritere meg.

Noe som er viktig når man leser skjønnhetsblogger, er å vite at omtalene ikke er fasiter selv om de er utdannet hudpleier (dette gjelder ikke bare HC, men alle skjønnhetsbloggere med relevant erfaring/utdanning). Noen skriver at det og det merket er "safe" og bra. Det betyr ikke at produktet virker for alle med samme hudtype eller problem, og det betyr heller ikke at man ikke kan være allergisk mot produktet. Trolig har både forskerne bak Dermalogica og MD formulations bedre kompetanse enn forskerne bak Nivea, og generelt er de nok bedre. Men det er likevel ingen garanti at hudpleiemerkene virker for akkurat din hud eller at du tåler den. At Nivea virker bedre er derimot veldig tvilsomt... (men solkremen virker greitt (sikkert unntak der også))

Bloggere velger selv hva de vil tilby leserne sine. Om de utelukker ting som de tar betalt for i egen business, for være opp til de. Et begrenset tilbud kan gå igjen ved at de får desto mindre lesertall. Men det er uansett noe bloggeren selv bestemmer og tar evt. konsekvensene av.

Jeg abonnerer på en gru med skjønnhetsblogger (også HC sin). Jeg synes de utfyller hverandre fint! Og da gjør det meg ikke så mye at noen tilbyr noe mens noen andre tilbyr noe annet.

Og ønsker jeg å sjekke huden min for å finne ut hva den trenger, så går jeg selvsagt til en hudpleier eller hudlege som kan se og kjenne på huden min.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som lurte på hvor mange lesere hun har.Det ser dere på blogglisten.no :) hun har mellom 3-5 tusen lesere om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt off topic: Hun har funnet seg en ny concealer, kom vel et innlegg for to uker siden. Den er fra Too Faced.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic: Hun har funnet seg en ny concealer, kom vel et innlegg for to uker siden. Den er fra Too Faced.

Ok :) Ja, da kan dere bare se bortifra min kommentar om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nylig startet og lese hudpleiebloggen www.hildechristina.com og finner mye god hjelp her. Jeg var innom i dag og fikk sjokk da jeg leste det siste innlegget, med spørsmål m/svar. Eks:

Ein god krem til tørre, tørre leggar. Sånne som er grå/kvite med tørre hud uansett kor mykje dei skrubbast. Treng altså masse fukt!!!! Decleor sin kroppskrem held ikkje.

Går utenfor det jeg anbefaler gratis, sorry!

Jeg trudde dette var en blogg nettopp for å få svar på det man lurer på, og anbefalninger? Tar damen betalt for å anbefale produkter? Hva er vitsen med å spørre henne om ting da?

:klø:

Ikke spør andre enn oss! Vi på Kvinneguiden er flotters :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...