Væren Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Gryteskapet vårt formelig roper etter fornyelse, og vi vurderer å kjøpe IKEA sine Favorit gryter/panner. Det er jo lang garanti på dem, så det bør vel fortelle litt om kvaliteten. Prisen er også god. Har noen erfaring med disse grytene? Er det noe å satse på?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Har ikke Favoritt, men 365+, og de grytene er jeg veldig fornøyde med.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Vi har jernpanne og et par gryter i den serien og er godt fornøyd Jernpanna kan være litt upraktisk med den firkanta formen (blir ikke så varm i hjørnene, kanskje hvis man har induksjon), men det fungerer egentlig bra den også. Grytene synes jeg har god kvalitet, de blir fort varme osv.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Vanvittig dårlig erfaring med den ene gryta vi har. Den rustet med en gang og jeg vil egentlig bare ha den ut og glemme at den noengang har vært innom husets fire vegger. Derimot har vi to stk i 365-serien og de er fortsatt fine. Men finest er vel fortsatt mormors gamle gryter i rustfritt stål (Høyang eller polaris) som fortsatt lever i beste velgående og aldri blir rustne, ekle eller noenting. Dette var selvfølgelig før Høyang og Polaris slo seg sammen og lagde grusomme teflon-gryter...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Vi har disse på hytta, og jeg er veldig fornøyd. Både med pannen og grytene. Hjemme har vi Allsteel fra Polaris, men jeg merker ærlig talt ikke så mye forskjell.
Væren Skrevet 23. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2010 Takk for svar, alle sammen! Blir jo litt betenkt av å høre at den ene gryta rustet, da! Men ellers virker det til å være flere gode erfaringer. Vi har IKEA 365+ gryter ombord i båten vår, og er kjempefornøyde med dem, men synes FAVORIT serien virker litt mer moderne i formen, og kunne tenkt meg å ha disse hjemme. Flere av grytene vi har nå fikk vi faktisk til bryllupet vårt for 26 år siden - Høyang Polaris, og de har vært knallgode! Men nå synger de på siste verset, hankene løsner, og de er ikke akkurat noe å sette på bordet...
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Jeg synes det høres rart ut om rustfrie gryter ruster, i såfall må en kunne få igjen pengene... og støpejernsgryter må jo behandles riktig for å ikke ruste
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Jeg synes det høres rart ut om rustfrie gryter ruster, i såfall må en kunne få igjen pengene... og støpejernsgryter må jo behandles riktig for å ikke ruste Jeg vet det, men tenker jo litt sånn at det er Ikea tross alt. Kanskje ikke 100% rustfritt?? For øvrig synes jeg nok at rustfritt stål til tider ruster jeg da. Bestikk og slikt får ofte noen små rustflekker på seg selv om jeg synes jeg behandler dem slik de skal
Væren Skrevet 26. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2010 For øvrig synes jeg nok at rustfritt stål til tider ruster jeg da. Bestikk og slikt får ofte noen små rustflekker på seg selv om jeg synes jeg behandler dem slik de skal Det synes jeg også! Gjelder nok mer enn bare IKEA sine produkter. Men tror jeg skal gi disse grytene en sjanse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå