AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Jeg var i england i sommer jeg kjøpte en vannflaske og betalte med visa. Jeg betalt 4,5 pund i gebyr for å bruk av visa på denne vannflasken. Altså ca 40 kr! Før jeg reiste snakket jeg med min bank (Nordea) som forsikret meg om at det var gratis og bruke kortet i utlandet. Nå vet jeg ikke helt kan det være butikken som har egene regler for dette eller er det banken min som har lurt meg? Jeg bruker ellers dette kortet svært sjeldent..
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Hva med å spørre banken om det kan stemme?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Hva med å spørre banken om det kan stemme? Ja, jeg har kviteringen følte meg veldig snytt vannflaska kostet ca 5 kr i utgangspunktet.. Banken har alltid sagt at det er helt gebyrfritt å bruke det i utlandet og før jeg dro reiste jeg til banken bare for å spørre om det virkelig var gebyrfritt i alle butikekr og minibanker. Huff vet ikke hvilket kort det er heller Bortsett fra at banken sier det er det gebyrfrie da.. Kan de ha gitt meg et anent kort? Hvordan ser jeg/finner jeg ut hvilket kort det er?
Rosalie Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Det slo vel inn på kredittkortdelen av kortet ditt, og da blir det gebyr.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Det slo vel inn på kredittkortdelen av kortet ditt, og da blir det gebyr. Åå så det blir gebyr om en bruker brikken?
Rosalie Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Brikken? Chipen har ingenting med om man bruker kredittdelen eller ei.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Brikken? Chipen har ingenting med om man bruker kredittdelen eller ei. Ersj jeg er helt blåst på dette området.. Kan du forklare meg?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Jeg er en flittig kredittkortbruker, og har aldri blitt trukket 40 kroner pr kjøp. Da hadde det blitt for dyrt, gitt. Eneste er når jeg kjøper flybilletter fra Norwegian på nett, men da kommer det opp tydelig informasjon om gebyret. Og er fortsatt billigere enn SAS
Nuith Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Mange butikker i utlandet har et tilleggsgebyr som du betaler til BUTIKKEN, ikke til banken, ved bruk av bankkort for beløp under en viss sum (gjerne noe tilsvarende ca. 100 kr, har sett 10 - 12 - 15 euro veldig mange steder). Dette blir gjerne opplyst om på et skilt i nærheten av kassaområdet. Dette fordi banken betaler et gebyr til Visa/Mastercard/whatever for hver gang noen betaler med kort, og hvis mange kunder handler småbeløp med kort kan faktisk butikken ende med å gå i tap for salgene (spesielt kiosker og suvernirbutikker). Så; sikker på at det er banken som krever dette beløpet av deg, og ikke butikken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå