tuva92 Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Ingen av vennene mine liker kjærsten min fordi han er utlending (Afghaner), han har riktig nok bodd i landet snart 6 år. Alle sier jeg skal gjøre det slutt med han fordi vi har hatt våre uoverensstemmelser, men vi har jo ordnet opp igjen i dette. For vennene mine(og familien min) mener jeg burde bli sammen med fetteren til venninna mi, siden han er forelsket i meg. Vi er gode venner, men det er ingen grunn til å gjøre det slutt med typen.. Jeg er glad i kjæresten min, men sliter litt med at andre ikke kan akseptere han. Vi har vært sammen i to år, og jeg føler meg ikke helt bra siden vi ikke kan bli akseptert som ett par.. Måtte bare lufte tankene mine
Gjest gjest mann Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Ingen av vennene mine liker kjærsten min fordi han er utlending (Afghaner), han har riktig nok bodd i landet snart 6 år. Alle sier jeg skal gjøre det slutt med han fordi vi har hatt våre uoverensstemmelser, men vi har jo ordnet opp igjen i dette. For vennene mine(og familien min) mener jeg burde bli sammen med fetteren til venninna mi, siden han er forelsket i meg. Vi er gode venner, men det er ingen grunn til å gjøre det slutt med typen.. Jeg er glad i kjæresten min, men sliter litt med at andre ikke kan akseptere han. Vi har vært sammen i to år, og jeg føler meg ikke helt bra siden vi ikke kan bli akseptert som ett par.. Måtte bare lufte tankene mine Det er jo ikke noe argument at du skal bli sammen med en veninnes fetter bare pga han er forelsket- når ikke du er intressert i han. Du kan ikke bli sammen med alle som er forelsket i deg bare pga de er forelsket . Du må jo være intressert selv også- Det kan du si til folk. Og så kan du blåse i deres mening når du og kjæresten har vært sammen i to år. Nasjonalitet har vel ikke noe å si for andre. Det må være noe annet de ikke liker enn opprinnelseslandet? Eller? Uansett er det du som velger hvem du er sammen med.Så kan de bestemme hvem de vil være sammen med. Vet hvor slitsommt det kan være når andre skal blande seg og mene noe og prøve å dirigere. Det er fint å få aksept men det er ikke andres aksept som kan styre alt man gjør i livet heller. Noen ganger må man bestemme det selv sammen med kjæresten sin når man føler det man gjør er riktig.
tuva92 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 Jeg har ikke tenkt å bli sammen med min venninnes fetter bare fordi andre mener det.. Ingen kan ha noe å utsette på min kjære, for andre mennesker liker han veldig godt, som familiene til vennene mine, bare ikke vennene mine.. Og han har ikke gjort noen noe vondt, han er veldig opptatt av at ting skal være riktig og at alle rundt seg skal ha det bra. Drømmen hans er å bli politimann, og derfor er han veldig påpasselig på å ikke f.eks. kjøpe alkohol til mindreåring o.l. Jeg får nok bare overse andres meninger, det viktigste er vel at jeg har det bra og trives, eller..?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Har vennene dine sagt at de misliker ham fordi han er utlending, eller er dette din tolkning? Jeg vet ikke hvem jeg skal holde med her. Du skriver Alle sier jeg skal gjøre det slutt med han fordi vi har hatt våre uoverensstemmelser, men vi har jo ordnet opp igjen i dette. . Hvis dette er alvorlige uoverensstemmelser er det godt mulig jeg vil si meg enig med vennene og familien din.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Kommer an på hva slags uoverensstemmelser. Er det noe krenkende, uakseptabelt han har gjort mot deg så kan jeg forstå at vennene dine og familien din vil kun det beste for deg. Ofte når det er problemer i et forhold, så forteller noen hva partneren har sagt/gjort til venner/familie. Man får så støtte og hjelp, men så plutselig er alt glemt og man er sammen igjen. Er det slik det har vært for dere? At de har støttet deg flere ganger for ting han har gjort og nå har de bare gitt opp hele greia? Ofte så blir man jo blind selv.
tuva92 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2010 Det er ikke alvorlig, bare småting som å komme litt sent til en avtale, eller ha besøk av kompiser på "upassende" tider.. Bagateller! De fleste har faktisk sagt rett frem at de misliker han fordi har har en annen kultur enn oss. Men han er så norsk som en utlending kan bli, han følger vår kultur og gjør så godt han kan for å "skli rett inn"
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Ja hvis det er sånn det er så er det urettferdig. Mange setter i bås og dømmer fort. Du får bare si det: kan du ikke akseptere at han er kjæresten min og behandle han med respekt så får det bare være. Jeg er glad i han.
tuva92 Skrevet 22. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2010 Jeg skal begynne å si det Alle er mennesker uansett hvor de kommer fra!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Det er vel du selv som har fortalt dine venner og familien om disse uoverensstemmelsene, så du får bare la være å fortelle dem det neste gang typen din kommer for seint til en avtale eller har kompiser på besøk til ublu tider da da får de ikke noe å bruke mot ham. Og slike småting synes jeg egentlig man bør kunne ordne opp i seg imellom, ikke klage sin nød til venner og familie. Jeg hadde blitt skuffet om min mann hadde fortalt alle rundt seg om hver eneste lille ting jeg gjorde som irriterte ham.
Gjest gjest mann Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Det er ikke alvorlig, bare småting som å komme litt sent til en avtale, eller ha besøk av kompiser på "upassende" tider.. Bagateller! De fleste har faktisk sagt rett frem at de misliker han fordi har har en annen kultur enn oss. Men han er så norsk som en utlending kan bli, han følger vår kultur og gjør så godt han kan for å "skli rett inn" Oki, nå ble jeg litt irritert på deg. Pga du sier han er så norsk som en utlending kan bli. Hva mener du med det? Må en person bli norsk for å bli akseptert av deg- eller kan han få være seg selv- som afghaner i Norge? Tenk litt på hvilken holding du har til andre om å "bli norske" -eller om å venne seg til livet Norge. Det er nemlig forskjell på de to tingene. Uoverenstemmelser kaller ikke jeg å kommer forsent til avtaler eller at kompiser besøker på tider du ikke er vant til. Uoverenstemmelser er når man er uvenner om alvorlige ting i et forhold. Når du sier han er "så norsk som han kan bli" - det er nok til en uoverenstemmelse bare der for en person med egen identitet og opprinnelse i en annet land med sin egen kultur. Hva er norsk nok for deg egentlig? Hva ville du ment hvis jeg sa du er så afghansk som du kan bli? Og hva betyr egentlig det?? Er du egentlig klar for å være sammen med en afghaner-siden han er en afghansk afghaner i Norge- eller vil du egentlig ha en som er norsk? Det bør du finne ut. Hvis andre sier de misliker at han har en annen kultur- da er det ikke han de misliker men kulturen hans. Da bør du slutte å blande det sammen og holde de tinga fra hverandre når du snakker. Og finn ut om du er intressert i afghansk kultur- pga det er den kulturen han har og som du må forholde deg til.Selv om det ser ut som du hopper lett over den siden av han og slår fat at han er norsk. Og det tror jeg er dumt av deg.Han fortjener bedre enn det.Og du kan bli negativt overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå