Gå til innhold

For syk for barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 13 mnd gammel og har gått i bhg i 3 uker. Nå har han blitt forkjøla, og jeg er veldig usikker på hvor grensen går i forhold til å holde ham hjemme...

Han har ikke feber. Han er snørrete og griner hele tiden. Vil bare kose og klenge, men er sint og klarer ikke sitte stille. Han har spist, men litt mindre enn vanlig.

Hvor går grensa for når han bør være hjemme fra barnehagen?

Noen "ruttiser" som vil dele sine synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde holdt han hjemme, mest med tanke på at han er grinete og klenger og tydeligvis trenger mere oppmerksomhet enn normalt. Det er veldig hektisk på småbarnsavdelinger på denne tiden av året, de ansatte jobber veldig hardt for å få barna til å føle seg trygge i barnehagen. De minste trenger veldig mye oppmerksomhet og når barnet ditt ikke er helt i form har han det best hjemme hos mor der han føler seg trygg. Snørrete unger er de vant til.

Skrevet

Jeg hadde nok sagt at han er for dårlig til å være i barnehagen nå når han er i så dårlig form at han griner mer enn vanlig og bare vil ha kos .

De i barnehagen vil sikkert ikke ha tid til å sitte med ham på fanget hele dagen og da sier det seg selv at han bør få være hjemme i fred og ro .

Vi pleier å sende i barnehagen hvis barnet vårt bare er forkjøla , men ellers i normal form .

Skrevet

det du skal gå ut i fra er almentillstanden på barnet, og slik du beskriver den er den ikke god og han burde derfor ikke sendes i barnehagen.

litt snørr er ikke noe problem

Skrevet

når barnet ditt ikke er helt i form har han det best hjemme hos mor der han føler seg trygg.

Du mener mor eller far, ikke sant?

Gjest wild bird
Skrevet

Her vil allmenntilstanden avgjøre om du bør sende han i barnehagen. At barnet ikke har feber, betyr ikke at formen er god nok til å være i barnehagen. En kan være dårlig om en ikke har feber.

Så lenge han sutrer og klenger, ville jeg holdt han hjemme hvert fall i morgen. Ikke noe er så slitsomt for både barnet selv, de andre barna og de ansatte, som et barn som sutrer hele tiden og krever en voksenperson hele dagen.

Husk at det er stor forskjell på å være halvslakk hjemme og i barnehagen. Mye større tempo og aktivitetsnivå i sistnevnte.

Skrevet

Jeg er enig med de andre, siden allmentilstanden er dårlig ville jeg holdt han hjemme. De ansatte har ikke tid til å passe ekstra på et sykt barn, dessuten kan han smitte andre- både barn og ansatte.

Skrevet

Hadde du selv gått på jobb i den formen barnet ditt er i nå?

Hvis svaret er nei, så lar du barnet ditt være hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...