Gå til innhold

Kjøpe bolig i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå er det slik at jeg og min mann gjerne vil kjøpe en bolig, men vi er ikke så kjent i Trondheim. Har bodd her noen få år i leid bolig, men merker at det ikke er så lett å finne et sted man vet er rolig, lett tilgang til buss etcetc. Noen som kan fortelle om hvor de selv helst ville bo og hvorfor??

har fått tips om å styre unna Saupstad, heimdal, tempe og brundalen (!?) noen som vet hvorfor?

Alle råd og tips ville jeg vært glad for!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Nå er det slik at jeg og min mann gjerne vil kjøpe en bolig, men vi er ikke så kjent i Trondheim. Har bodd her noen få år i leid bolig, men merker at det ikke er så lett å finne et sted man vet er rolig, lett tilgang til buss etcetc. Noen som kan fortelle om hvor de selv helst ville bo og hvorfor??

har fått tips om å styre unna Saupstad, heimdal, tempe og brundalen (!?) noen som vet hvorfor?

Alle råd og tips ville jeg vært glad for!

Hva er det dere ser etter? Enebolig, rekkehus, leilighet?

Selv synes jeg tyholt, valentinlyst, persaunet er de mest koselige områdene i byen. Bor selv på et av disse stedene. Men er kanskje litt dyrt om dere er på jakt etter enebolig. Lade er jo også koselig. Selv ville jeg ikke valgt å bo på tempe, brundalen, jacobsli, heimdal.. men ville ikke frarådet noen å flytte dit heller! Kan jo ta deg en sightseeingtur og se hva magefølelsen din sier om stedene :)

Skrevet

(TS)Vi tenkte leilighet eller rekkehus, men ser at rekkehus blir for dyrt for oss. ( maks 2 mill), men helst en tre roms. Var på visning nylig i Brundalen det så koselig ut, men jeg ble alikevel skeptisk, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor....

hva med nardo eller den retningen der`? Noen som vet`?

Skrevet

(TS)Vi tenkte leilighet eller rekkehus, men ser at rekkehus blir for dyrt for oss. ( maks 2 mill), men helst en tre roms. Var på visning nylig i Brundalen det så koselig ut, men jeg ble alikevel skeptisk, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor....

hva med nardo eller den retningen der`? Noen som vet`?

Jeg syns og strindheim, persaunet og tyholt er koselige plasser :) Bor selv i dette området. Strindheim er sånn sett greiest fordi det går så mye busser fra kbs. Mens lenger opp mot tyholt er det jo bare 20 og 60 ruta. Liker meg godt i området her, fordi det er nært byen, rolig, ikke mye bråk på natta. Pluss det er ingen bommer her (med mindre du ikke kjører mye mot værnes og det området) :P holder meg mest i nærområdet så er ikke mye bom utgifter på meg. Heimdal er jo forsåvidt nært det og om man kjører, men er det ikke mange bommer for å komme seg til byen? Og ganske lang tid med buss. Flytter selv til nardo snart. Liker meg greit nok på nardo, men hadde ikke roomien min flyttet til en annen by, hadde jeg blitt boende her:) Men OM jeg skulle kjøpe hus, hadde jeg nok kjøpt på vikhammer eller noe. Liker meg litt utfor byen, men stor hage, og nært sjøen;p

Skrevet

Grunnen til at jeg ville holdt meg unna Saupstad, Heimdal og Brundalen er vel mest fordi det er temmelig usentralt. Jeg bor midt i sentrum og elsker det, men dette er jo subjektivt. Personlig synes jeg Møllenberg, Singsaker, Ila og Bakklandet er flott, men jeg tenker stort sett utelukkende beliggenhet, siden jeg jobber i sentrum.

Nardo/Tyholt er koselig, og det går busser der hele tida :)

Skrevet

Hadde jeg driti penger hadde jeg flytta rett opp på Byåsen, men prisene der oppe er skammelig, da tenker jeg først og fremst på husprisene, leilighet kan du få til fornuftig pris. Vil si det er veldig gode bussforbindelser derifra også. Leide der noen år og stortrivdes. Stille og rolig, kort vei til byen, bymarka utenfor døren, kjempeflott plass.

Ville ikke bodd på Heimdal, sentrum, Kattem.

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke bodd midt i sentrum. Jeg syns sentrum er for studenter, men det er nå min oppfatning. Og jeg ville ikke bodd på Møllenberg, for jeg syns det er så mye bråk der..

Hva med Charlottenlund? Det er iallefall et veldig fint område hvis man er et par, barnefamilie eller hvis man planlegger barn i nærmeste fremtid. Kort avstand til barnehage, barneskole, ungdomsskole etc. Kort avstand til butikk og shoppingsenter. To busser som går hvertfall to ganger i timen, midt på dagen fire ganger i timen. Utrolig rolig område.

Det store spørsmålet er vel hva som egentlig er sentralt for dere i henhold til jobb og fritidsaktiviteter. Sambo og jeg bor utenfor byen, og vi er nesten aldri i sentrum med mindre det er på fest. Jeg forstår ikke helt når andre sier at vi bor usentralt, for vi bor sentralt i forhold til alt vi trenger :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Heimdal og Brundalen er veldig hyggelige steder med kort vei til marka hvis man liker det. Men usentralt er det, så hvis du er urban og liker å ha gangavstand til alt, så bør du vel satse på Møllenberg/Rosenborg/Elgseter o.l

Jeg har bodd på Møllenberg og likte det overhodet ikke, fullt av studenter som fester uka lang. Flyttet ut mot Ranheim istedet, 15 minutter til sentrum, rolig, og sjø/mark i umiddelbar nærhet. Alt avhenger jo av hva slags livsstil du har, hvor usjenert og rolig du vil ha det, natur i nærheten, om du er avhengig av offentlig kommunikasjon, osv.

Skulle jeg bodd i Trondheim igjen ville jeg bodd i områdene Jakobsli/Charlottenlund/Brundalen/Reppe/Ranheim. Det er trygge, rolige, og ikke minst hyggelige områder med greie nok bussforbindelser til sentrum, og både skog og sjø i nærhet.

Byåsen er også hyggelig, men jeg syns det var et mareritt med bakkene om vinteren.

Skrevet

Henger meg med på valentinlyst, tyholt, strindheim området :) Byåsen anbefaler jeg ikke pga vinteren... :P

Skrevet

Hva med Tiller?

Nja, Tiller er jo greit det da, men kommer an på hvor på Tiller det er hen, mener jeg .. :)

Skrevet

Jeg syns Tiller er det tristeste området i hele Trondheim.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er forskjell på Heimdal og en del av områdene rundt. På Heimdal er det mange koselige villaområder der prisene ikke er så altfor høye. Og så veldig usentralt er det ikke, med gåavstand til City Syd og flere bussavganger til sentrum enn noe annet sted i byen. Det kan faktisk gå fortere å kjøre fra sentrum til Heimdal enn fra sentrum til nærmereliggende bydeler (feks en del steder på Lade) pga vei og kapasitet.

Skrevet

Nardo/Risvollan-området syns jeg er fint. Byåsen klarte jeg aldri å like da jeg bodde i byen, antagelig pga et litt for kjipt kollektivtilbud.

Ellers er det fint utover Lade. Er man litt mer urban, er Møllenberg deilig. Selv kunne jeg som voksen helt fint bosatt meg utover Tiller/Heimdalstraktene. Ja, området rundt City Syd er typisk industriområde, men beveger man seg fem minutter til beins vekk fra City Syd og motorveien, er man midt i naturen. Skolene der ute er også forholdsvis bra, med tilbud til de mest skoleflinke om å hospitere og ta fag på videregående.

Skrevet

Brundalen er da ikke så usentralt, går da busser hele tia! Er ikke lenger unna sentrum enn mange steder på Byåsen for eksempel. Så Jakobsli/Brundalen/Charlottenlund er koselige, fine steder å bo om du ikke har no imot 15/20 min med buss til sentrum.

Ellers er Persaunet og Strindheim veldig koselig og ;) Byåsen også. Ila og Møllenberg kan være bra forslag hvis du vil bo sentralt, men ikke midt i sentrum!

• 8 måneder senere...
Skrevet

starter opp att denne tråden..

skal begynne å jobbe i Heimdal og i den sammenheng kjøpe bolig. Tenker enebolig/rekkehus. Usikker på hvor det er best å kjøpe, har ikke tenkt å betale mer enn 3 mill samlet.

Kriterier: rolig plass, litt hage, under 20 min å kjøre til Heimdal ( fint om en kan kjøre utenom bom). Barnevennlig sted. Bonus hvis det er nær skog/tur terreng.

Har forstått det slik at Saupstad er billigst, men er ikke så glad i blokker.

Tips mottas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...