AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Hei hei Jeg driver med litt styrke og en god del kondisjon. Jeg vet basis hva man bør ha og ikke ha, men jeg blir litt lei av å spise det samme hele tiden og har ikke gode forslag til hva nytt jeg kan prøve. Jeg spiser mye kylling og fisk, samt en god del bønner. Saus et par ganger i uken. Litt potet, ikke mye ris eller pasta, og alltid salat ved siden av. Jeg er opptatt av å få i meg alle næringsgruppene, men jeg er redd det skal bli for mye karbo fra potet f.eks, men man vil jo også bli mett. Hva spiser du?
Kenneth199 Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Spiser mye karbo kan jeg hvertfall si, målet mitt er å gå opp i vekt med kosthold/trening. Ris og kylling er standard hos meg også. En porsjon for meg ser slik ut: 100gr brun ris 250gr kylling x antall enheter brokkoli og andre grønnsaker Brun saus. Lager vanligvis 5-6 porsjoner om gangen, legger det i oppbevaringsbokser med lokk og fryser det ned for å tine det senere. Har vært så heldig å få handle inn indrefilet av svin til en meget hyggelig penge, så har 9kg indrefilet i fryseren nå. Har laget en del ris og karri av det. 100gr brun ris eller paraboiled ris. 200-250gr indrefilet x antall grønnsaker karri saus. Lager også dette i 5-6 porsjoner og fryser ned. Har funnet ut at alt som inneholder saus er konge til å fryse ned :D Da det ikke blir så tørt når det varmes i microen. Kjøttdeig og spagetti: Fullkorn spagetti 80gr 250gr kjøttdeig (eller kvernet kjøtt) 1 boks tomatsaus 1 løk 1 skvett melk. Har aldri fryst kjøttdeig og spagetti da det ikke tar så lang tid å lage. Fisk i folie, med poteter, smør og grønnsaker. Godt krydret fisk med gressløk, sitron, salt og pepper. Snadder, fryser ikke dette heller da det blir tørt tror jeg. Grove hamburgerbrød med hjemmelaget hamburgere. Har laget 3kg hamburgere og 30 hamburgerbrød ut av indrefilet som jeg kjøpte, snadder! Hjemmelaget pizza med grov bunn. Evig godt, er også lett å fryse og tine. Kan ha alt tenkelig av kjøtt og grønnsaker på. Taco tar ca 1 time å lage. Snadder! stekt kjøtt og båt poteter med grønnsaker/salat. En god hjemmelaget marinade og dressing. Spiser egentlig rått og råde så lenge det er noenlunde ok. Nå sier jo ikke du hva målsettinga de er. Spiser henholdsvis rundt 200gr prot, 80gr fett, 360gr karb per dag, noe som tilsvarer 3000kcal.
Frigg Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 De dagene jeg trener spiser jeg enten 150g kyllingfilet og salat eller grønnsaker (IKKE mais), eller 150g karbonadedeig med samme tilbehør. De dagene jeg ikke trener er det hvit fisk med grønnsaker. Spiser ikke pasta, ris eller potet i det hele tatt.
Gjest *Maja* Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Spiser en kyllingfilet med ris. Sausen lages på solsikkeolje, soyasaus og honning...Varierer med scampi, og av og til har jeg grov pasta, jeg fungerer best på ris...
Gjest MooCow Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 (endret) Jeg fungerer ikke så bra på karbohydrater så jeg spiser masse forskjellige grønnsaker(minus potet), noen ganger egg og alltid kjøtt eller fisk. Bruker man fantasien litt er det uendelig mange måter å tilberede dette på. Jeg trener etter middag, og etter trening spiser jeg som regel hjemmelaget yoghurt. Må ha noe lettfordøyelig før jeg legger meg. Endret 23. august 2010 av MooCow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå